• Anonym (...)

Namn med kopplingar till vatten/hav

Vad har ni för tips på namn som har kopplingar till något med vatten, olika långsökt går utmärkt :) Vi har inte forskat så mycket än men de vi kommit på hittills är;

- Albin (betyder fisk på något språk och st. Albin var skyddshelgon för hamnstäder)

- Koralla (en mera direkt koppling till korallerna i havet)

Vi har inte bestämt oss säkert för om vi kommer använda något namn med vattenkoppling till våra tvillignar (Koralla blir det nog inte i alla fall :P ), men då hela släkten är vattendjur så vore det lite roligt. Och framför allt något att börja ifrån då det står helt still med vad vi gillar för namn (förutom ev. Albin) för tillfället :S 

• Svar på tråden Namn med kopplingar till vatten/hav
  • viseversa

Man kan ju heta Corall också. Måste inte vara Koralla vilket jag tycker är fult.

*Pearl eller pärla

*Ocean har jag träffat en pojke som hette.

• Anonym (Mik)

Maris - betyder hav. Flicknamn tänker jag. Känner en som heter det och tycker att det låter vackert och blir ett "riktigt" namn.

• Anonym (...)
    viseversa skrev 2017-09-05 13:35:41 följande:

Man kan ju heta Corall också. Måste inte vara Koralla vilket jag tycker är fult.

*Pearl eller pärla

*Ocean har jag träffat en pojke som hette.

Hade vi bott i ett engelskspråkigt land hade vi sannolikt döpt flickan till Coral, men det känns lite väl krystat på svenska.. övriga är nog lite för udda för vår smak, men tack för tipsen :)
Svar på tråden Namn med kopplingar till vatten/hav