• Lindaa85

Julaftons barn

Julaftons morgon 2016 föddes mitt 2a barn.

Nu vore det skoj och komma i kontakt med er som också har julaftons barn :)

Ich få lite tips och råd hur gör ni med födelsedagen? När firar ni den? Och när har ni kalas?

• Svar på tråden Julaftons barn
  • Maddi

Nu har inte jag ett som är född då. Men känner en som firar födelsedagen på namnsdagen istället som är under sommaren.

En annan familj firar födelsedag från morgon till Kalle börjar. Dom har alltid varit noga att de inte ska vara några papper på paketen som förknippas med jul eller bakelser och tårta med smak man kan förknippas med jul. Dom är även noga att det barnet ska ha lika mycket presenter som dom övriga barnen får när dom fyller år och självklart sen julklappar lika många som andra får.

• XLinaX

Samma som ovan. Inte själv några barn födda på julafton men en bror, kompis och väninnas barn. Det är födelsedag fram till kl 15 och därefter julafton.

Noga med att födelsedagspresenter inte har julpapper.

Namnsdagen firas rejält och det är då kompisar kommer på kalas. :)

• Lindaa85

Att fira födelsedagen på morgonen har vi tänkt göra här hemma bara, men tänker hur det firas med familjen? Vi firar ju lixom jul på 3 olika ställen under 3 olika dagar så vi har inte möjlighet att bjuda hem/träffa alla på en av julafton. Då de firar jul på annat håll och där av vi firar i 3 dagar. Vi funderar på att ev ha familjekalas dagen före nyår.

Hur långt efter födelsedagen "Julafton" har de namnsdag Då? Vill ju inte att det ska för långt mellan den riktiga födelsedagen och kalaset heller.

Haha, vilket dilemma ????

• moaguuun

Min kusin föddes på julafton, de firar någon vecka efter. Det måste vara den värsta tänkbara dagen att fylla år på, man vill väl ha en egen dag. 

• Panda88

En kompis till mig fick sin dotter på julafton. Dom firar som andra skrivit på morgonen och sen i januari har dom kalas för familjen och även barnkalas med barnets vänner!

• LaFontaine

Jag fyller år på julafton och har alltid firats då. Familj och nära vänner har alltid kommit hem till mig på förmiddagen och vi har ätit icke-juligt fika. Inga paket slogs (eller slås fortfarande in) i julpapper och jag fick lika mycket presenter som syskon fött mitt i sommaren. Klockan 14 har vi bytt till julafton istället.

I år blir jag 33 och de sedvanliga gästerna förväntar sig samma firande som vanligt. Det finns tonåringar bland dessa som inte vet annat än att man på julafton kommer hem till mig och äter tårta

Svar på tråden Julaftons barn