Inlägg från: Anonym (Nattro för alla.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nattro för alla.)

Min mans dotter vill sova i våran säng.

"problemet är att jag klarar inte av det. Mina egna barn fick aldrig sova i min säng och jag vill absolut inte att hans barn ska få göra det heller."

Om TS ovilja att sova bredvid barn är för att hon sover dåligt då, kan det ju hjälpa att skaffa större säng, så det blir mer utrymme.

Om det beror på nåt annat, får väl pappan skaffa större säng till dottern, så de båda kan sova där.

Jättemånga barn samsover med sina föräldrar i den åldern. Inget konstigt med det.

Du har sovit på soffan de senaste veckorna. Har mannen sin dotter på heltid?

Ts sover i soffan. Om problemet endast är platsbrist, så är det väl väldigt konstigt att Ts och mannen inte själva kommit på att lösa det hela genom att skaffa en bredare säng?

Barnet är bara 2,5 år, och du skriver "min man", så jag utgår från att ni är gifta. Du skriver att du älskar barnet lika mycket som dina egna, och att ni har en fin relation, vilket ju är jättebra. Men hur väl kände du mannen innan ni började leva ihop, och gifte er? Jag undrar med tanke på att flickan är så liten..

Är han respektlös mot dig även i andra sammanhang? Han har sin dotter på heltid. Innebär det att mamman inte finns med i bilden?

Anonym (Min styvmor) skrev 2017-09-07 16:06:36 följande:

Jag tror jag var 5 eller 6 år när min styvmor passade på när pappa inte var hemma att förklara att pappa älskar henne mer än mig och bara en av oss skall ligga bredvid honom och det är hon. Slutade jag inte lägga mig bredvid pappa på nätterna skulle hon se till att jag fick bo hos min elaka mamma istället.

Det kanske funkar även här?

Usch va ledsen man blir av att läsa sånt här. Den elaka styvmodern personifierad alltså.  Hur kan man bära sig åt så mot ett barn, övergår mitt förstånd. Det är nog många barn som bär på liknande minnen som du, tyvärr.

Som väl är så verkar det ju inte vara så i det här fallet. TS tycker att det skulle passa henne perfekt med en säng i gästrummet för henne att sova i.
    Anonym (Styvmor) skrev 2017-09-17 16:05:23 följande:

Hej!

En liten update... Jag har tyvärr fått ta ett svårt beslut och har gjort slut. Jag köpte en säng och sov där utan problem men efter 3 nätter så blev det jobbigt igen eftersom dom båda två började komma in till mig om nätterna så jag fick ändå ingen sömn. 

Really? Glad

Då har jag nog fått svar på vad jag hela tiden misstänkt.
Svar på tråden Min mans dotter vill sova i våran säng.