Inlägg från: Anonym (Majken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majken)

Min mans dotter vill sova i våran säng.

Min lille son blir snart 3 år. Han är periodare med att vilja ligga i sängen hos oss på natten. En liten grabb som ligger allt annat än stilla på nätterna vilket stör sömnen rejält för speciellt pappan. I början var han väldigt anti och sur och envisades med att lägga tillbaka honom vilket innebar gråt och ännu mer störd nattro. Jag misstänker att detta med att sova hos oss är under vissa känsliga perioder och låter honom få ligga kvar. Sen kan jag erbjuda honom att du kan få komma och ligga hos oss senare inatt och det slår faktiskt aldrig fel att just de nätterna sover han hela natten i sin säng. Erbjudandet blir en trygghet med.

Sen tycker jag att just småbarnsåren är sån kort tid så varför lägga sån energi på ett ickeproblem egentligen? Trygga barnen när det behövs, det betalar sig på sikt

• Anonym (Majken)
    filmböckerspel skrev 2017-09-07 13:13:23 följande:

Hur länge står de erbjudandet fast? tills han blir 5, 10, 15, 25år? Hade du tänkt att amma honom tills han blir typ 40? Lite ovanlig syn på uppfostran, du kanske även har övervägt att kontakta en kirurg så navelsträngen kan sättas tillbaka? 

Samma sätt funkade med övriga 3 syskon som är äldre, sover i sina sängar sen 3-4 års ålder och är trygga individer. Nått mer du ska spy galla över?
Svar på tråden Min mans dotter vill sova i våran säng.