Inlägg från: Anonym (----) |Visa alla inlägg
  • Anonym (----)

Min mans dotter vill sova i våran säng.

Han vill absolut inte att du skall sova någon annanstans än i sängen - men det gör du ju nu?? Du sover väl på soffan? Då blir det ingen skillnad för honom om du istället får sova i en annan säng. Bra att du beslutat dig för att ta saken i egna händer. Han har ingen aning om hur mycket skada det gör dig att inte få sova ordentligt. Riktigt respektlöst av honom att skratta åt dig och inte ta detta på allvar.
    Varför vill han inte att du sover någon annanstans? Är han orolig att det är onormalt? Rädd att du är på väg att lämna honom? Är det därför han försöker trycka ner dig och förminska dina känslor och behov?

Som sagt... väck gärna honom var 20e minut några nätter så får han se hur bra han mår sedan.

• Anonym (----)
    janeways skrev 2017-09-07 22:50:43 följande:

Och här vill jag åter igen poängtera TS problem: hon vill kunna sova i sin egen säng.

Barnet kan inte sova där, men barnet behöver trygghet av sin förälder. Enkel lösning: pappan går in och lägger sig med barnet i barnets egen säng. Låter barnet få en trygghet i sin egen säng. Så småningom kan barnet känna sig trygg i sin egen säng utan förälderns närvaro.

Jag tror knappast att forskningen bryr sig om vilken säng man sover i. 

Ts bryr sig inte heller om vilken säng hon sover i, bara hon inte ligger bredvid ett barn. Här är det mannen som är fånig och propsar på att hon skall sova dåligt i deras säng.
Svar på tråden Min mans dotter vill sova i våran säng.