• fluu

Min mans dotter vill sova i våran säng.

Barnets trygghet går före dig, sorry.... Här sover vår dotter också i vår säng varje natt. Jag har svårt att sova då och sover således på soffan stora delar av nätterna. För vårt barns trygghet går före min bekvämlighet. Faktiskt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Ess skrev 2017-09-06 20:20:04 följande:
    Varför ska ts tvunget ligga kvar i sängen, speciellt med tanke på att det inte är hennes barn och hon inte har några skyldigheter att ge kroppslig trygghet som man har när man är förälder?

Var har jag sagt att hon måste ligga kvar?
  • fluu
    Ess skrev 2017-09-06 20:58:17 följande:
    På vilket vis var då ditt svar relevant att du som förälder offrar din sömn för ditt barn, och att barnets trygghet går före ts sömn?

Inget behöver varken gå före eller utesluta det andra. Men mannen är en jättebebis som inte vill sova utan ts och nekar henne att köpa en säng till gästrummet så att hon kan sova där. 
    Jag tar ansvar för mitt barns trygghet. Och helst också för min sömn genom att möta dotterns behov samtidigt som jag får min sömn. Det finns ju tusen olika lösningar liksom. Så barnet går först, men ts bestämmer över sig själv.
  • fluu
    Anonym (.) skrev 2017-09-06 21:03:16 följande:

Men om man inte sover bra på soffan heller och har plats och råd till en extra säng, är det inte bättre att skaffa en sådan då?
    Då får man väl för fasen komma på en annan lösning istället för att bara se problem. Nu vet jag inte var jag skrivit att man inte kan skaffa en säng till? Det är klart att man kan.
    Annars kan man ju testa andra metoder också, du kan testa att sova på madrass på golvet, ni kan prova att lägga barnet in mot en vägg och sedan föräldern som sover bra med barnet och sedan föräldern som sover sämre, du kan se om barnet är okej med att sova nere i fotändan, om barnet är okej med att sova på madrass osv, osv...
  • fluu
    Ess skrev 2017-09-07 13:34:53 följande:

Ts ville ha tips på lösningar av problemet, som typ att hon skulle skaffa en säng till gästrummet även om hennes man bölar över det.

Att bara berätta att jag sätter minsann mina egna barn före min egen sömn, till viken hjälp var det?

Det säger att barnet går först och sen får du ta ansvar för dig själv, tex genom att skita i jättebebisen. Japp, så enkelt är det faktiskt.
Svar på tråden Min mans dotter vill sova i våran säng.