Kommer jag kunna sluta oroa mig för missfall?
Jag har precis fått veta att jag är gravid. Är i i v 5+3. Har haft tydliga gravidsymptom som ömma bröst, illamående, halsbränna, flytningar och svullen buk. I förrgår mådde jag jätteilla hela dagen och läste till min glädje att det var ett bra tecken för det innebär att hormonerna är igång som de ska. Igår mådde jag bara lite illa på morgonen och idag bara väldigt lite, knappt alls. Jag är en person som lätt oroar mig och inser att det kommer vara min lott att oroa mig för missfall. Jag är så orolig att jag nästan förväntar mig det och vågar inte hoppas att det ska gå vägen. Jag har fortfarande väldigt ömma bröst och försöker se det som ett betryggande tecken. Jag vet inte hur jag ska göra för att släppa min oro. Det här är något jag längtat efter så länge och vill verkligen bara vara lycklig och glad! Märker att jag också blir väldigt lättretlig och har extremt dåligt tålamod och det tror jag har med min oro och brist på kontroll över om det kommer gå vägen eller ej.Finns det någon som kan säga något lugnande så jag kan lätta lite på oron? Eller någon som gått igenom detta och hittat ett sätt att hantera det på?