• smurfmillan

Frågor om elefantöra

Jag ska få en stickling från en elefantöra och undrar hur stor krukan behöver vara?
    Bör man plantera i ett glas med lecakulor och jord och sen i kruka eller direkt i en lite större kruka??
    Trivs de bäst i fönster med mycket solljus??
    Alla tips och råd om elefantöra önskas.

• Svar på tråden Frågor om elefantöra
  • alade

Jag har inte direkt nån kunskap att skryta med. Fick en stickling förra året och satte i vanlig jord i en pyttekruka (6cm) och har sedan dess planterat om i större. Den står i ett hyfsat ljust läge och får vatten en gång i veckan. Växer och mår.

• smurfmillan
    alade skrev 2017-09-07 12:42:39 följande:

Jag har inte direkt nån kunskap att skryta med. Fick en stickling förra året och satte i vanlig jord i en pyttekruka (6cm) och har sedan dess planterat om i större. Den står i ett hyfsat ljust läge och får vatten en gång i veckan. Växer och mår.

Tack för ditt svar. Jag har 6 cm krukor hemma så kommer plantera i en sån. Hade du några lecakulor i din lilla kruka??
  • alade
    smurfmillan skrev 2017-09-07 17:30:26 följande:

Tack för ditt svar. Jag har 6 cm krukor hemma så kommer plantera i en sån. Hade du några lecakulor i din lilla kruka??

Nä, jag visste inte att man borde ha det. Har det inte nu i större kruka heller.
  • smurfmillan
    alade skrev 2017-09-07 17:58:36 följande:
    Nä, jag visste inte att man borde ha det. Har det inte nu i större kruka heller.
    Oki då funkar det ju utan ????.
  • MysSarah

Jag har 2 st hemma som jag fått som sticklingar. Står i vanlig jord och växer :).
    Inga lecakulor här heller.

• smurfmillan
    MysSarah skrev 2017-09-07 18:31:26 följande:

Jag har 2 st hemma som jag fått som sticklingar. Står i vanlig jord och växer :).

Tack för svaret.
  • smurfmillan
    MysSarah skrev 2017-09-07 18:31:26 följande:

Hur länge har du haft dina?? Växer dom bra??
  • MysSarah

Tror nåt år eller så. De har vuxit bra men skulle nog växa lite mer om jag planterade om dom i en större kruka.
    Det har kommit små skott i båda krukorna också :).

Svar på tråden Frågor om elefantöra