• Anonym (Knegarn)

Vill byta från NORDEA till en annan bank. Vilken ska jag välja?

Jag har länge funderat på att byta bank, och att NORDEA flyttar till Finland blev liksom spiken i kistan.

Frågan är vilken bank jag ska byta till. Jag har inga lån. Det jag har på banken - vanligt sparande samt fonder - har ett sammanlagt värde av c.a 900 000:-, så jag vill ha en stabil och bra bank. Eventuellt sätt vissa pengar i nischbank med insättningsgarant och högre sparränta.

Tips!?

• Svar på tråden Vill byta från NORDEA till en annan bank. Vilken ska jag välja?
  • Christiiian

Länsförsäkringar är en lokal bank. Så slipper du stödja dom stora cheferna som tjänar enorma pengar

• Anonym (T)

Jag skulle fundera på handelsbanken. Det är en av de få banker som har kvar en stor del av sina små lokala kontor

• Anonym (Anna)

Om du bara har tillgångar men inga skulder, så hade jag valt Avanza.

• Anonym (Knegarn)
    Anonym (Anna) skrev 2017-09-07 11:19:12 följande:

Om du bara har tillgångar men inga skulder, så hade jag valt Avanza.

Inga skulder mer än CSN. Jag vill gärna ha en bank som också har bankkontor och bankfack.
  • Anonym (A)

Handelsbanken, men dom har nästan tagit bort alla bankfack...tyvärr..

• Anonym (Knegarn)

OK. Så det första jag måste göra är att kolla vilka banker som har bankfack. Jag har en del viktiga papper och annat.

• Anonym (A)

Ja, det är verkligen synd att dom slutar med det. Man får gömma allt hemma nu...

• Anonym (Handelsbanken)

Har själv Handelsbanken. Bytte från Swedbank och är
    Jättenöjd.

• Olof9634

Då får du skippa, volvo, fjällräven, ikea, biltema, h&m ........ 
    Fullt naturligt för ett företag som missgynnas i sverige, nordea vill växa, dom vill ha eus bankunion som sverige inte är med i. Dom vill ha en huvudvaluta som är mer internationell, som så många andra företag som handlar med många länder.

• Anonym (fgwes)
    filmböckerspel skrev 2017-09-07 13:14:49 följande:

Du vill byta bank för Nordea inte vill betala höga straffskatter från psykopatiska sossar?  Jag tror jag byter till Nordea 

ELLER inte, bytte FRÅN Nordea för många år sedan, för stor bank som bryr sig lite om fotfolket!
Svar på tråden Vill byta från NORDEA till en annan bank. Vilken ska jag välja?