• Anonym (Orolig)

Kvinnor kan ni svara på detta

Denna fråga riktar jag till er kvinnor.

Min fru har inte lika stor lust till sex som jag. I bästa fall har vi sex 2 ggr på en månad men ibland går det 2 mån mellan gångerna. Jag försöker hjälpa till alkt jag kan med vardagssysslorna jag gör minst 50 % av dessa och oftast mer. Vi har varit tsm i 23 år och har väl det ganska bra tycker jag. Det är klart att visst går det upp och ner som för de flesta. Min fundering ang detta är när ni får minskad lust beror det ofta på att ni inte har lust till er partner eller bara minskad lust av andra orsaker. Varför jag ställer denna fråga beror på att när man löser här på fl så skriver de flesta att det är till deras partner de inte har lust. De har sexlusten men inte till sin respektive. Detta gör mig orolig och mycket bekymrad, jag kan leva med att hon har låg sexlust av olika orsaker men inte av den orsaken att hon inte har lust till mig. Hoppas ni förstår vad jag menar

• Svar på tråden Kvinnor kan ni svara på detta
  • Anonym (30årig kvinna)

Kan bara prata för mig själv när jag tappar sexlusten är det inte partnerns fel och inte han som gör att jag har mindre sexlust.

Sexlusten kommer och går och har oftast med hormoner att göra. Beroende på hur jag mår har jag mer eller mindre sexlust. Jag har tex ingen sexlust när jag är deppad och heller inte när jag går på p-piller då de förändrar hormonerna. Det värsta du kan göra är att tjata, försök närhet utan att de behöver vara sexuellt (kramas, pussas osv) då brukar i alla fall min sexlust komma tillbaka lättare, ge också gillande blickar och komplimanger så hon känner sig sexig. Vet inte hur din fru är men kan ha med hennes sätt att se på sig själv om inte jag känner mig sexig, går upp några kg eller liknande så förstörs också sexlusten.

Tillägga att jag har varit i samma förhållande sedan jag var 16.

• Anonym (asdf)

Man tappar lätt sexlusten om man är trött och stressad så en grundförutsättning är ju att man hjälps åt i en familj om sexet ska fungera. Sedan behöver man vara lekfull och ha en snuskig inställning om sexet ska vara riktigt givande. Kanske det ni bör jobba på?

Du kan ju inte ändra på henne. Men testa att bli mer lekfull eller snuskig. Luska i vad hon gillar om du inte redan har koll och förför henne.

• Anonym (BrittaBerit)

Aldrig min partners fel!

• Anonym (Orolig)

Tack för svar kan nog bli lite tjatig så det ska jag ändra på. Hon är ganska trött nu för tiden så det kan väl vara en orsak kan jag tänka. Ska kramas och försöka mysa mer och ta till mig era råd

• Anonym (X)

För mig går sexlusten upp och ned beroende på hur jag mår. Det beror aldrig på min partner. Just nu mår jag inte speciellt bra av olika orsaker och då har jag ingen sexlust heller.
    Men tjata inte, det tar bog död på all lust!

• Anonym (123)

Jag har generellt låg lust. Jag vill inte vara med någon annan än min man men klarar mig långa perioder utan sex.

• Anonym (Generellt)

Sexlusten har med åldern helt enkelt minskat. Det har inget att göra med min man. Jag älskar honom över allt annat, men sex är bara inte lika intressant längre. Jag vill bara ha sex med min man ibland nuförtiden. Jag är aldrig sugen på att ha sex med någon annan.

• Anonym (H)
    Anonym (X) skrev 2017-09-07 15:25:35 följande:
    För mig går sexlusten upp och ned beroende på hur jag mår. Det beror aldrig på min partner. Just nu mår jag inte speciellt bra av olika orsaker och då har jag ingen sexlust heller. Men tjata inte, det tar bog död på all lust!
    Samma här
Svar på tråden Kvinnor kan ni svara på detta