• Anonym (fae)

Är det en myt att äldre kvinnor dras till utländska unga män?

Man läser om äldre kvinnor som av någon anledning dras till unga män av utomsvenskt ursprung. Kvinnor som åker till Afrika och tar med sig en man i 20-årsåldern från Gambia eller flirtar med "ensamkommande barn". Är det en myt? Eller ligger det något i det? Spänning med andra kulturer?

• Svar på tråden Är det en myt att äldre kvinnor dras till utländska unga män?
  • fornminne

Att det förekommer är sant. Att det är vanligt är en myt.

Det är nog fler män som åker utomlands och knullar thaibrudar...

• Anonym (Mina)
    Anonym (fae) skrev 2017-09-07 21:13:43 följande:

Man läser om äldre kvinnor som av någon anledning dras till unga män av utomsvenskt ursprung. Kvinnor som åker till Afrika och tar med sig en man i 20-årsåldern från Gambia eller flirtar med "ensamkommande barn". Är det en myt? Eller ligger det något i det? Spänning med andra kulturer?

Vad är äldre kvinnor enligt dig? 
    Jag är 45 år och kan utan tvekan svara - aldrig i livet!
    Om du frågat mig samma fråga när jag var tonåring och naiv, då hade du kanske fått ett helt annat svar.
  • Anonym (Eward)

Ja det förekommer ju att kvinnor åker till t.ex Ghana för att köpa sex, sen när de är här hemma klagar de på att män är svin som åker till Thailand, tror det handlar lite om dåligt samvete. Skulle dock tro att det är en väldigt liten minoritet som köper sex, precis som men män.

• fornminne
    Anonym (Mina) skrev 2017-09-07 21:36:59 följande:
    Om du frågat mig samma fråga när jag var tonåring och naiv, då hade du kanske fått ett helt annat svar.
    Jag skulle gissa att TS syftar på kvinnor som är (minst) dubbelt så gamla som killen i fråga. Eller som han utger sig för att vara.

Inte att han bara är några år yngre.
  • Anonym (Så klart)

Ja men så är det. Alla mina vänner som närmar sig 40 är intresserade av yngre utländska män.

• Anonym (Mina)
    Anonym (Mina) skrev 2017-09-07 21:36:59 följande:
    Glömde ju besvara frågan. 
    Det finns säkert ensamma äldre kvinnor som kan tänka sig åka till Gambia och träffa yngre killar och flirta med ensamkommande, men jag tror inte att det är vanligt.
  • Anonym (Aska)

Det existerar men att det skulle vara vanligt tror jag inte ett smack på.

• Anonym (realist)

Förmodligen lika vanligt att kvinnor åker till Gambia för att hitta någon yngre som att män åker till Thailand. 

• Anonym (123)
    Anonym (realist) skrev 2017-09-07 23:27:51 följande:

Förmodligen lika vanligt att kvinnor åker till Gambia för att hitta någon yngre som att män åker till Thailand. 

Mindre vanligt är det. Många svenska feta lite äldre kvinnor hittar sin Prince Charming online. Många blir lämnade efter att barn är gjort och uppehållstillståndet är säkrat. Tyvärr.
  • Anonym (nja)

Dom flesta dras inte till unga utländska män. Det här med att åka till Gambia verkar snarare ovanligt. Däremot verkar det finnas en och annan tant som dras till Afghaner. Har sett det både ute på stan och på internet. 

Svar på tråden Är det en myt att äldre kvinnor dras till utländska unga män?