• Anonym (Olivia)

Kille jag dejtar ska flytta till

Dejtat en kille i några månader. Jag är 26 och han är 32. Vi är inte tillsammans, men skulle säga att det är på god väg. Vi spenderar relativt mycket tid tillsammans och vi hittar på roliga saker. Jag har fallit pladask för honom. Är verkligen störtkär. Han är rolig, omtänksam och generös. Han har sagt att han känner starkt för mig.

Nu till problemet.

Ganska nyligen berättade han för mig att hans stora dröm är att flytta utomlands och att han alltid har tänkt på det men aldrig gjort det. Han några kompisar som flyttade till Australien för några år sedan. Han är just nu väldigt inne på att flytta dit till dem.

Blev såklart väldigt ledsen när jag fick höra det här. Känns otroligt tufft eftersom att vi har spenderat så mycket tid tillsammans och jag är som sagt väldigt kär i honom.

Det är inte bestämt till 100 % att han ska flytta dit, men han säger att han är ganska säker på att det kommer bli så. Han vet inte riktigt när, men ungefär om 6 månader eller högst ett år, säger han.

Av flera anledningar kan jag inte flytta med honom.

Dels för att jag har jobb här, familj och vänner. Också för att jag inte har nog mycket pengar för en flytt till Australien, men främst för att jag inte vågar ta ett sånt stort steg. Att lämna tryggheten i Sverige för ett fritt främmande land..

Hur ska jag hantera det här? Känns så sjukt ledsamt, vet inte vad jag ska ta mig till.

Snälla, inga dumma kommentarer. Är väldigt skör just nu.

• Svar på tråden Kille jag dejtar ska flytta till
  • Anonym (Olivia)

Oj, blev visst en liten miss i rubriken. Hann inte lägga till Australien.

• Anonym (L)

Beklagar. Förstår att det måste kännas väldigt tungt.

Ni kan ju såklart ha ett distansförhållande, men frågan är om ni vill det? Ett distansförhållande kräver ju ganska mycket. Till exempel att man ska lita på varandra väldigt bra. Men personligen så hade jag aldrig kunnat ha ett förhållande med någon som bor såpass långt bort. Det blir ju så sällan man kan träffas.

Om jag var du så skulle jag försöka släppa den här killen. Förlåt om det låter okänsligt, men tror inte att han gillar dig speciellt mycket om han gör såhär och inte sa nåt från första början. Känns lite konstigt.

Bättre att bryta helt med honom nu än att vänta tills den dag han flyttar, för då har du förmodligen fått ännu starkare känslor för honom och då blir det också ännu svårare.

Kram på dig!

• Anonym (Vera)

Du har två val, som jag ser det:
    1. Gör slut nu, eftersom du ändå inte kan följa med honom. Det blir ännu svårare om ett år att göra slut.
    2. Vänta och se, han kanske får mer känslor för dig och stannar eftersom du inte vill/kan följa med honom. Risken finns att du blir väldigt besviken om han ändå åker.

Sedan är jag lite nyfiken på hur ni träffades, sökte han efter någon på en dejtingsajt? Jag tänker som så, att om han vet att han ska sticka utomlands så är det ju lite korkat att kära ner sig i någon innan. Men han kanske bara är ute efter lite sällskap och sex tills han åker.

• Anonym (L)
    Anonym (Vera) skrev 2017-09-08 17:14:11 följande:

1. Gör slut nu, eftersom du ändå inte kan följa med honom. Det blir ännu svårare om ett år att göra slut.

2. Vänta och se, han kanske får mer känslor för dig och stannar eftersom du inte vill/kan följa med honom. Risken finns att du blir väldigt besviken om han ändå åker.

Sedan är jag lite nyfiken på hur ni träffades, sökte han efter någon på en dejtingsajt? Jag tänker som så, att om han vet att han ska sticka utomlands så är det ju lite korkat att kära ner sig i någon innan. Men han kanske bara är ute efter lite sällskap och sex tills han åker.

Tänker också så. Väldigt märkligt att börja dejta någon om man ska flytta till ett annat land inom en snar framtid. Han hade i alla fall kunnat vara schysst och säga från första början att han inte kommer bli långvarig i Sverige.

Känns lite fuckboy varning över den här killen.
  • That girl

Lämna honom nu, det blir bara värre för dig ju längre du väntar.

Ska jag vara ärlig så tror jag att han bara utnyttjar dig. Han ser dig som en person han kan ha sex och mysa med tills han åker iväg för gott.

• Anonym (Olivia)
    Anonym (L) skrev 2017-09-08 17:11:05 följande:

Beklagar. Förstår att det måste kännas väldigt tungt.

Ni kan ju såklart ha ett distansförhållande, men frågan är om ni vill det? Ett distansförhållande kräver ju ganska mycket. Till exempel att man ska lita på varandra väldigt bra. Men personligen så hade jag aldrig kunnat ha ett förhållande med någon som bor såpass långt bort. Det blir ju så sällan man kan träffas.

Om jag var du så skulle jag försöka släppa den här killen. Förlåt om det låter okänsligt, men tror inte att han gillar dig speciellt mycket om han gör såhär och inte sa nåt från första början. Känns lite konstigt.

Bättre att bryta helt med honom nu än att vänta tills den dag han flyttar, för då har du förmodligen fått ännu starkare känslor för honom och då blir det också ännu svårare.

Kram på dig!

Tack för ditt inlägg!

Distansförhållande tror jag inte är något alternativ. Det är så himla långt avstånd och jag hade aldrig klarat av det.

Förstår att jag måste släppa honom. Det känns bara så otroligt tufft att bryta med honom. Känns omöjligt. ):

Kram på dig med!
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (Vera) skrev 2017-09-08 17:14:11 följande:

Nix, ingen dejtingsajt. Vi träffades via snapchat, kan man väl säga. Först började han följa mig på instagram och sen la han till mig på snapchat. Via sociala medier alltså.

Han har verkligen varit supergullig hela tiden, men ja, jag antar att det är så att han bara utnyttjar mig..
  • Kuddebarn

Ja alltså du kan ju givetvis stanna med honom tills han åker och hoppas på att han ska ändra sig, men då blir smällen mycket hårdare för dig om det blir så att han åker. Är det en risk du är beredd att ta så.

Annars får du helt enkelt lämna honom nu.

• Tecum

Håller med övriga, ställ in dig på separation.

Men jag tror inte att han medvetet utnyttjat dig. Han har helt enkelt inte tänkt sig för, inte insett att både han och du kan bli kära.

• Anonym (G)
    Kuddebarn skrev 2017-09-08 17:31:13 följande:
    Ja alltså du kan ju givetvis stanna med honom tills han åker och hoppas på att han ska ändra sig, men då blir smällen mycket hårdare för dig om det blir så att han åker. Är det en risk du är beredd att ta så.

Annars får du helt enkelt lämna honom nu.
    Just så
Svar på tråden Kille jag dejtar ska flytta till