Kille jag dejtar ska flytta till
Dejtat en kille i några månader. Jag är 26 och han är 32. Vi är inte tillsammans, men skulle säga att det är på god väg. Vi spenderar relativt mycket tid tillsammans och vi hittar på roliga saker. Jag har fallit pladask för honom. Är verkligen störtkär. Han är rolig, omtänksam och generös. Han har sagt att han känner starkt för mig.
Nu till problemet.
Ganska nyligen berättade han för mig att hans stora dröm är att flytta utomlands och att han alltid har tänkt på det men aldrig gjort det. Han några kompisar som flyttade till Australien för några år sedan. Han är just nu väldigt inne på att flytta dit till dem.
Blev såklart väldigt ledsen när jag fick höra det här. Känns otroligt tufft eftersom att vi har spenderat så mycket tid tillsammans och jag är som sagt väldigt kär i honom.
Det är inte bestämt till 100 % att han ska flytta dit, men han säger att han är ganska säker på att det kommer bli så. Han vet inte riktigt när, men ungefär om 6 månader eller högst ett år, säger han.
Av flera anledningar kan jag inte flytta med honom.
Dels för att jag har jobb här, familj och vänner. Också för att jag inte har nog mycket pengar för en flytt till Australien, men främst för att jag inte vågar ta ett sånt stort steg. Att lämna tryggheten i Sverige för ett fritt främmande land..
Hur ska jag hantera det här? Känns så sjukt ledsamt, vet inte vad jag ska ta mig till.
Snälla, inga dumma kommentarer. Är väldigt skör just nu.