• Mailamej69

Hon vill inte

Sen vi fick barn (komplicerat; IVF) så har vi knappt sex längre. Det kanske blir 8 ggr/år. Min älskade fru behövde använda div slidpiller mm i många månader för att korrigera för en brist som hon har. Och när det "är upptaget" av slidpiller, så kan man ju svårligen ha sex. Men problemet är att denna avhållsamhet fortsatt. Jag har försökt på alla sätt jag kan hitta på att bryta detta mönster, men der funkar inte. Vi kan prata om att ha sex, men det blir liksom aldrig något. Visst, jag närmar mig 50, men jag vill fortfarande ha sex. Vad i hela världen ska jag göra? Jag vill verkligen inte vara otrogen, men det "kryper" ju allt närmare. Hjälp!?!?

• Svar på tråden Hon vill inte
  • Anonym (Life is a bitch)

Tyvärr men har de bara fått fram ungen är både du och sexet mindre intressant. Hitta en hobby.

• Anonym (Life is a bitch)
    Mailamej69 skrev 2017-09-09 00:17:17 följande:

Måsre det vara så dystert?

Måste och måste, kvinnor.
  • Arboga
    Mailamej69 skrev 2017-09-09 00:17:17 följande:

Måsre det vara så dystert?

Det måste inte vara det men bevisligen är det vääääldigt vanligt.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Life is a bitch) skrev 2017-09-09 00:13:35 följande:

Tyvärr men har de bara fått fram ungen är både du och sexet mindre intressant. Hitta en hobby.

Skitsnack, det är individuellt som allt annat.

TS se till att göra saker bara ni två utan barn. Ju mer desto bättre. Boka parterapi innan relationen går i kras. Sexlöst dödar känslorna på sikt så ta tag i problemet nu.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Life is a bitch) skrev 2017-09-09 00:13:35 följande:

TS se till att göra saker bara ni två utan barn. Ju mer desto bättre. Boka parterapi innan relationen går i kras. Sexlöst dödar känslorna på sikt så ta tag i problemet nu.
  • Anonym (Hrm)

Tänk även på att sex inte måste innebära kuken i fittan...

• New  Dawn

Du verkar inte ha speciellt mycket förståelse för hur din fru mår och hennes förändringar vaginalt. Älskar du henne?

Skärp dig och satsa på annan typ av sex och annan närhet och njutning.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (G)
    New Dawn skrev 2017-09-09 10:26:11 följande:
    Du verkar inte ha speciellt mycket förståelse för hur din fru mår och hennes förändringar vaginalt. Älskar du henne?
    Håller med
  • Anonym (Haft det lika)
    New Dawn skrev 2017-09-09 10:26:11 följande:

Hur mycket förståelse ska man ha???

Annan typ av sex...med en kvinna som vill!

Eller så går man i terapi och börjar diska och ta hand om hemmet och hänger upp kulorna på väggen som ett minne från förr. Börjar intressera sig för hur hon mår och slutar med sina intressen som tar tid från familjen. Då tappar du också suget efter sex så det jämnar ut sig. För då har du gått i kvinnofällan. Så kan ni sitta där tillsammans och tycka att livet är orättvist. Bli bittra och börja trycka ner varann psykiskt.

Du väljer själv.

Jag valde de sista alternativet. .. fast utan terapi.
  • Anonym (Fy)

Fy fan vad dåligt att du funderar i de vägarna. Hon har fött ditt barn, fått sviter av det och nu när hon inte kan ligga så mycket som dig behagar så funderar du över att vara otrogen! Skäms! Tänk om det vore tvärtom. Att du fött barn och fått skador och hon knullade nån annan pga din värdelösa Pitt. Ja tänk så så kanske du tänker om! Usch.

• Anonym (Fru i huset)

Hos oss är det tvärtom. Sen jag födde vårt barn är det otroligt svårt att få honom att ha sex med mig. Max en gång i månaden och då måste jag fråga på morgonen om vi ska ha sex på kvällen. Lite spontant går inte alls. Oftast får jag dock ett nej. Har aldrig känt mig så oattraktiv i hela mitt liv som nu.

Känner ni er också oattraktiva?

• Anonym (asdf)
    Anonym (Haft det lika) skrev 2017-09-09 13:42:46 följande:

Hur mycket förståelse ska man ha???

Annan typ av sex...med en kvinna som vill!

Eller så går man i terapi och börjar diska och ta hand om hemmet och hänger upp kulorna på väggen som ett minne från förr. Börjar intressera sig för hur hon mår och slutar med sina intressen som tar tid från familjen. Då tappar du också suget efter sex så det jämnar ut sig. För då har du gått i kvinnofällan. Så kan ni sitta där tillsammans och tycka att livet är orättvist. Bli bittra och börja trycka ner varann psykiskt.

Du väljer själv.

Jag valde de sista alternativet. .. fast utan terapi.

Och där tänker du sitta i 30 år till? Låter som ett korkat val i mina öron.
  • Mailamej69
    Anonym (asdf) skrev 2017-09-09 07:42:52 följande:

Tack för bra svar
  • Mailamej69
    Anonym (Fy) skrev 2017-09-09 19:36:40 följande:

Fy fan vad dåligt att du funderar i de vägarna. Hon har fött ditt barn, fått sviter av det och nu när hon inte kan ligga så mycket som dig behagar så funderar du över att vara otrogen! Skäms! Tänk om det vore tvärtom. Att du fött barn och fått skador och hon knullade nån annan pga din värdelösa Pitt. Ja tänk så så kanske du tänker om! Usch.

Men nyktra till innan du skriver osanningar!
Svar på tråden Hon vill inte