Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

Vi som är 35 eller över,planerar barn.

Jag är 37 år blir 38 i år och lever med min sambo som är 40 år och har inga barn men jag har två tjejer som är 11 och 15 år så nu är önskan om ett gemensamt barn enorm då vi förlorade ett i v,14 då jag blev plötslig väldigt sjuk. Vi har försökt i två månader nu så använder ägglossningsstickor o upptäckte att förra månaden hade jag ingen ägglossning men jag har regelbunden mens. Så nu håller vi tummarna denna månad. Någon annan som använder ägglossningsstickor?

• mammsen79

Använder ni ägglosdnongsstickor? För jag började med det och upptäckte att jag inte får någon Lh ökning så troligen har jag ingen ägglossning men har regelbunden mens. Jag blir 38 år om 1 månad. Äntligen fått tid till gyn 1/12 men det var kämpigt få en tid så jag och min karl fick en tid tillsammans som par utredning annars tog dem inte emot nya patienter.

• mammsen79
    molltroll0609 skrev 2017-11-10 09:43:25 följande:

Jag använder det, och får utslag. Har du testat flera cykler och med olika tester? Tänkte om det kan vara nåt med testet som blivit tokigt.....men du har ju koll såklart. Hoppas det går vägen snart för er!!!!!

Hej får ju köps nya test varje månad och testet jag har visar östrogen och Lh ökning och östrogen ökning hade jag förra månaden men ingen Lh ökning så det är så uppenbart varför inte jag blivit gravid.
  • mammsen79

Någon som vet om man fått utslag på ägglossningsstickan och har sex dagen efter, borde man inte bli gravid då? Har en kort lutelfas på 9 dagar. Vi längtar så mycket.

• mammsen79
    Hellan skrev 2018-01-11 08:19:39 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!

Dock kommer ju tankarna direkt, gör vi rätt som skaffar ett till, tänk om det är nå galet med barnet, tänk om det inre går vägen. Försöker djup andas och tänka positivt.

Underbart stort grattis
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-14 07:03:01 följande:

Det är väl i alla fall stor chans men tyvärr är det ingen garanti!

Vi går på utredning och värdena är bra, kan inte förstå vf jag ej blir gravid? Kanske för kort lutelfas? 6
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-15 06:02:15 följande:

Å vännen! Styrkekramar! Förstår att du längtar! Har du testat progestreonkräm? Det sägs ju att det kan förlänga lutefasen? Håller tummarna för dig!

Tack. Jag håller på o smörjer mig med den nu. Men mina progestereon värden har varit bra men smörjer mig ändå, tack så mycket för svar, jag har just nu nypande känsla i bröstvårtorna o det har jag ibland när jag har pms, ska få mens på fredag men hoppa inte!
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-15 18:56:32 följande:

Håller tummarna att mensen håller sig borta nu för dig!!!

Ja men jobbigt med pms för då går man bara o väntar in mensen, suck... Killen ska göra om spermie provet i Februari då han hade en minskad mängd men rörligheten fanns så det kan med ta längre tid att jag ej blir gravid.
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-15 21:35:36 följande:

Ja det suger med pms!! Jag vet hur det är att bara vänta, men för mig har det blivit så att jag hellre väntar på mensen än att jag stirrar på massa negativa test!

Hoppas det finns några livliga rackare där det är ju allt som behövs!

Ja vi får se hur det blir. Hur många dagar tar det till ägget fäster
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-16 11:55:09 följande:

Ja vad säger man allt från 4-10 dagar?? Jag kan inte något om det

Men jag tror jag plussade imorse... gaaaah

Åh gravid?
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-16 20:59:11 följande:

Japp, fick svagt pluss imorse gissar att jag är på ÄL +12 Håller tummarna att det går vägen nu!

Hur är det med dig?

Stort Grattis! Jag ska ha mens nu på fredag eller lördag, brösten känns tunga idag tror det är min pms. Vi får se gör inget test ännu för blir bara besviken
Svar på tråden Vi som är 35 eller över,planerar barn.