Inlägg från: MammaMia1012 |Visa alla inlägg
  • MammaMia1012

Vi som är 35 eller över,planerar barn.

Hej,

Hoppar in här om det är ok!?

Grattis till er som plussat! ???????????????? Gör det så kul för oss andra att hoppas och längta ????

Jag är 36 (snart 37) och mannen 39 vi har två barn sedan tidigare som är 7 och 5år. Vi har nog alltid tänkte att vi ska ha en trea men tiden har bara sprungit iväg....

Men nu hoppas vi ???? Jag tar ut min spiral på torsdag sen får vi se!

Så skoj att få följa andra också, få och ge stöd och pepp!

• MammaMia1012
    MammaMia1012 skrev 2017-10-24 13:18:18 följande:

Hej,

Hoppar in här om det är ok!?

Grattis till er som plussat! ???????????????? Gör det så kul för oss andra att hoppas och längta ????

Jag är 36 (snart 37) och mannen 39 vi har två barn sedan tidigare som är 7 och 5år. Vi har nog alltid tänkte att vi ska ha en trea men tiden har bara sprungit iväg....

Men nu hoppas vi ???? Jag tar ut min spiral på torsdag sen får vi se!

Så skoj att få följa andra också, få och ge stöd och pepp!

Ska ju inte vara massa ?? Har ju gjort glada gubbar och hjärtan hahahaha.. så tokigt!
  • MammaMia1012

Mensen kom idag som ett krav på posten.... tårar en liten stund sen nya tag! Ville så gärna!

• MammaMia1012
    molltroll0609 skrev 2017-11-23 08:21:36 följande:

Åh, kramar till dig...man blir lika besviken varje gång. Måste vara vår tur snart!

Grattis till dig Let it Rain!!!!

Tack så mycket! Ja nu får man gå vidare och hoppas på december <3
  • MammaMia1012
    molltroll0609 skrev 2017-11-29 06:48:18 följande:

Oj. Mensvärk i flera dagar. Bara väntat. Mensen skulle komma typ igår/idag. Bokade igår in en tid till privat gyn för att ta tester och kolla om vi kan få fler barn eftersom det var längesen sist.

Plussade imorse. I chock.

Är över 39 år. Det gick ju ändå. Nu hoppas jag att allt går bra <3

Har grattat dig i annan tråd! Men blir så glad ger oss andra mycket hopp <3

GRATTIS!!!
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-13 18:04:58 följande:

Någon som vet om man fått utslag på ägglossningsstickan och har sex dagen efter, borde man inte bli gravid då? Har en kort lutelfas på 9 dagar. Vi längtar så mycket.

Det är väl i alla fall stor chans men tyvärr är det ingen garanti!
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-14 21:41:38 följande:

Vi går på utredning och värdena är bra, kan inte förstå vf jag ej blir gravid? Kanske för kort lutelfas? 6

Å vännen! Styrkekramar! Förstår att du längtar! Har du testat progestreonkräm? Det sägs ju att det kan förlänga lutefasen? Håller tummarna för dig!
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-15 18:20:11 följande:

Tack. Jag håller på o smörjer mig med den nu. Men mina progestereon värden har varit bra men smörjer mig ändå, tack så mycket för svar, jag har just nu nypande känsla i bröstvårtorna o det har jag ibland när jag har pms, ska få mens på fredag men hoppa inte!

Håller tummarna att mensen håller sig borta nu för dig!!!
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-15 19:08:36 följande:

Ja men jobbigt med pms för då går man bara o väntar in mensen, suck... Killen ska göra om spermie provet i Februari då han hade en minskad mängd men rörligheten fanns så det kan med ta längre tid att jag ej blir gravid.

Ja det suger med pms!! Jag vet hur det är att bara vänta, men för mig har det blivit så att jag hellre väntar på mensen än att jag stirrar på massa negativa test!

Hoppas det finns några livliga rackare där det är ju allt som behövs!
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-16 11:03:49 följande:

Ja vi får se hur det blir. Hur många dagar tar det till ägget fäster

Ja vad säger man allt från 4-10 dagar?? Jag kan inte något om det

Men jag tror jag plussade imorse... gaaaah
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-16 12:05:45 följande:

Hoppas på plus å lycka till nu :)

Tack <3 hoppas jag med!!
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-16 20:48:45 följande:

Åh gravid?

Japp, fick svagt pluss imorse gissar att jag är på ÄL +12 Håller tummarna att det går vägen nu!

Hur är det med dig?
  • MammaMia1012
    mammsen79 skrev 2018-01-17 07:49:57 följande:

Stort Grattis! Jag ska ha mens nu på fredag eller lördag, brösten känns tunga idag tror det är min pms. Vi får se gör inget test ännu för blir bara besviken

Tack!!

Förstår dig, jag väntade också med att testa då det kändes bättre att vänta på mensen än att stirra på ett negativt test! Håller verkligen tummarna för dig nu!!
Svar på tråden Vi som är 35 eller över,planerar barn.