• Äldre 9 Sep 23:31
    5545 visningar
    7 svar
    -1
    7
    5545

    "Lilleman"

    Jag hatar när folk (pappor?) kallar ett gossebarn för "lilleman". Varför gör folk det? Varför hatar jag det?

  • Svar på tråden "Lilleman"
  • Äldre 9 Sep 23:34
    #1

    Min lilla kille kallar jag lilleman, låter sött och passar min kille som är en liten man.

  • Äldre 10 Sep 02:02
    #2

    Jag kallar fortfarande min 9-åring for Lilleman! ha ha. Alskar ordet!

  • Äldre 10 Sep 07:19
    #3

    Jag håller med och kan inte heller förklara varför. Tycker det låter så himla fult bara. Min svärfar envisades med att kalla min äldsta son för det när han föddes och nu är det lillebror som kallas för det. Jag blir galen! Påtalar varje gång vad hans riktiga namn är...

  • Äldre 10 Sep 13:57
    #4

    Jag gillar inte det alls.

  • Wed 28 Apr 2021 12:03
    #5

    Var tvungen att googla om det bara var jag som tycker att det är ett fult smeknamn. Ingen säger väl Lillekvinna liksom. Däremot gumman/gubben är okej. Min sambo förstår inte alls varför jag tycker det är fult eftersom han blev kallad för det när han var liten. Bävar för att han och svärfar ska säga det ifall vi får en son!

  • Wed 28 Apr 2021 12:18
    #6

    Haha! Jag tycker också att det är fult.

    Det är dessutom namnet på ett köksredskap. Men även i det sammanhanget tycker jag att det är fult.

    Jag förstår inte heller varför jag alltid tyckt så (ända sedan jag själv var barn). Men jag är inte ensam om det då alltså.

    Kanske påminner det om tissemand?

  • Pentra
    Wed 28 Apr 2021 12:23
    #7
    -1 +1

    Hade inte heller gillat det. Min partner kallar sin "ståndaktige vän" för Lilleman.

Svar på tråden "Lilleman"