Inlägg från: Clever12345 |Visa alla inlägg
  • Clever12345

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:55:32 följande:

Tack, där fick vi svaret på varför du inte klarar av att hålla dig källkritisk i denna fråga. Du får tycka vad du vill men i sammanhanget har du fortfarande ingen trovärdighet i förhållande till Dailymail.

Att det sedan finns betydligt mer trovärdiga källor än Dailymail är irrelevant när det står mot ditt ord. Vi skriver inte en avhandling här utan det är familjeliv. På det berörda området är det i denna tråd utan konkurrens den mest trovärdiga källan.

Jag håller med om det. Däremot gillar jag inte att många män har en nedvärderande syn på kvinnor som väljer att bejaka sin sexualitet med flera partners.
  • Clever12345
    klyban skrev 2017-09-13 06:50:03 följande:

Rätt lustigt att du håller med en person som anser kvinnan är skulden till ALLA skilsmässor pga för många sexpartners av kvinnan och man har inte ens med mäns antal sexpartners som om det vore oviktigt.

Så resultatet är att du håller med en som nedvärderar kvinnor, makabert hur du kan tro dig hålla med och sen inte gilla när kvinnan är nedvärderad.

Jag förstår inte hur du tänker. Ett sant påstående blir inte mindre sant för att någon med tvivelaktiga värderingar framför det.

Jag förstår inte heller varför du tjafsar om att de som har mest sex skiljer sig mest. Det hade varit konstigt om det inte vore så. Är det ens ett problem? Jag tycker något är fel om inga skiljer sig.
  • Clever12345
    klyban skrev 2017-09-13 19:51:58 följande:

Jag har inga värderingar, jag bara läst innan till.

Och de säger att det är för mycket parametrar som saknas för ens klara av att göra den bedömningen från början.

Och därför blir den studien fel på, och säger inte det man försöker påstå.

Detta har Daily mail utelämnat, och det är rätt brukligt på clickpbaits.

M.D. har inte en jävla chans här, då det är h_*n som gett oss denna, och källkritiken sträckte sig tydligen inte till M.D.

Som inte varit det allra minsta källkritisk före postandet av den länken, och hade h*n läst djupare så hade h*n aldrig postat länken.

Då det hade varit uppenbart även för denna användare att studien inte går lita på då det är för mycket fel i den.

Allt står om man bara orkar följa länkarna de har fram till de faktiska studierna, Daily mail har skapat fake news.

Då det de påstår inte går substansiera pga alla fel i studien.

Jag är benägen att hålla med M.D. om att du har lägre trovärdighet än Dailymail. Jag tycker även att det är infantilt att tjafsa om det.

Jag håller med dig om att det är icke jämställd forskning men världen är tyvärr inte jämställd. Forskning är inte jämställd. Vi borde diskutera hur vi kan skapa ett mer jämställt samhälle. Du har bra värderingar så lägg din energi på det. Genom att ifrågasätta självklarheter framstår vi bara som verklighetsfrånvända.
  • Clever12345
    klyban skrev 2017-09-13 20:29:53 följande:

Det är inte ens min trovärdighet som står på spel, inte heller utför Daily mail forskning, så den faller bort också.

Det är så få män med, så ens säga jämställd, så blir det konstigt, då det är så få.

Och är inte fördelningen 50/50% mellan män och kvinnor, så från man räkna bort alla kvinnor som inte har svarat på frågorna som leder upp till statistiken som Daily mail hämtar ifrån en annan artikel, som i sin tur plockat upp detta ifrån pubmed.

Sen tar man inte heller hänsyn till mannens antal partners, inte heller om skilsmässan är en orsak pga mannen som tex våld eller otrohet, och denna listan kan göras väldigt lång.

Vi har ju inte ens kommit till andra jättar som är vanlig orsak till skilsmässa.

Och detta bortser man helt ifrån.

Om du inte heller läser, så hamnar du i exakt samma situation som M.D.

Jag har ett krävande jobb och familj. Det finns inte tid att gräva ner sig i sådana banaliteter. Jag läste tidningsartikeln. Det var mer än tillräckligt för detta infantila ämne.
  • Clever12345
    klyban skrev 2017-09-13 20:57:45 följande:

Och nu vet du hur det är, så kan man då låta en artikel som säger nått som inte stämmer vara relevant?

Jag skrev mycket på wiki tidigare och ja. En artikel (felaktig som korrekt) har relevans.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.