Inlägg från: Anonym (Well..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Well..)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Anonym (M.D.) skrev 2017-09-11 22:53:12 följande:

Trams utan det handlar om att vissa inte är förmögna att värdera källor. Om någon menar att man ska förkasta hundraåriga etablerade dagstidningar och forskning på amerikanska universitet men ta det en forummedlem säger som fakta. Då är det just trams.

Nu gällde det ju att denne någon drog ner byxorna på DIN oförmåga till källkritik och övrigt vetenskapligt tänk över grundskolenivå. Ledsen mormonen, men du sköt dig själv i foten så det är irreparabelt, när du försökte stödja din tes med "fakta".

Du har gjort bort dig och skulle hållit dig till tyckandet.
  • Anonym (Well..)
    Clever12345 skrev 2017-09-13 20:13:48 följande:

Jag är benägen att hålla med M.D. om att du har lägre trovärdighet än Dailymail. Jag tycker även att det är infantilt att tjafsa om det.

Jag håller med dig om att det är icke jämställd forskning men världen är tyvärr inte jämställd. Forskning är inte jämställd. Vi borde diskutera hur vi kan skapa ett mer jämställt samhälle. Du har bra värderingar så lägg din energi på det. Genom att ifrågasätta självklarheter framstår vi bara som verklighetsfrånvända.

Men oj, du har verkligen inte förstått vare sig de uppenbara felskären M.D gör i sin okunniga iver eller artikelns misstag eller den självklara kritiska granskningen av studien.
  • Anonym (Well..)
    Canadasvensk skrev 2017-09-14 18:16:44 följande:

(Räknar med att feminist polisen kommer och ta mig nu hahaha)

Absolut inte. Blanda inte ihop riktiga feminister som avskyr heders- och religionsförtryck med vissa politiker utanför Riksdagen.
  • Anonym (Well..)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:31:15 följande:

Det går självklart inte att täcka alla faktorer i en studie. Det är en omöjlighet. Så med ditt tankesätt finns det ingen legitim forskning.

Forskning är som ett pussel med ett oändligt antal bitar där du lägger en bit i taget. Du kan inte bli färdig utan du kan alltid få mer kunskap i ämnet. Det betyder dock inte att man som du ska negligera den kunskap och forskning som faktiskt finns.

Att helt bortse från den ena halvan av ett par när man har paret i fokus måste vara något av det dummaste man kan göra i sina avgränsningar. Det är inte bara en "vilken faktor som helst" som raderats ur leken. Som att syssla med icke könsbunden genetisk forskning och radera halva arvsmassan/ena föräldern.

Så jävla dumt ... 'nuff said om det - du står med brallorna nere.
  • Anonym (Well..)
    Canadasvensk skrev 2017-09-15 20:43:11 följande:

..."It?s not the fact that they have more sexual partners that leads them to be less happy, it?s the fact that they don?t really like commitment. I would be very surprised if having multiple sexual partners before marriage, independent of any other factor, has a direct causal influence."

In other words, correlation should never be confused with causation.

"Could it be that multiple premarital partners impacts marital happiness? Maybe. But it could also be that people who have more partners have different personalities or different attitudes toward marriage or relationships."

Pärlor för svin..
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.