Anonym (dd) skrev 2017-09-11 11:55:06 följande:
Troll eller inte, skvallrande och fördömande killar som tar sig makten att styra tjejers liv med nedsättande ord, och tjejer som låter sig styras av killars ord, är ett existerande fenomen. Börjar redan i väldigt låga åldrar. Vad tror du ett troll tjänar på att starta en sån här tråd? (Jag har inte läst de andra liknande trådar du nämner.)
Jag vet det du skriver och det är precis det som dessa trådar försöker förstärka med rubriker som "varför säger ni inte ert antal? Skäms ni?" och liknande. Så fort man påpekar att det är totalt ointressant så kommer frågan "skäms du?".
Då det är väldigt många i den typen av trådar som
1) inte tycker att det är relevant att berätta antal,
2) påpekar att killar som dömer tjejer efter antal är dumma i huvudet
3) påpekar att tjejer har samma rätt till ett sexliv som killar
så gissar jag att, om detta är en trolltråd, så vill den visa att det minsann är "onaturligt" för tjejer att ha haft flera sexpartners. Eller något annat otroligt korkat för att dra igång en diskussion.
Antal sexpartners är otroligt ointressant. Att sitta och diskutera och jämföra sexpartners är otroligt ointressant. Att bete sig som en idiot och döma någon för dess sexuella liv innan en själv är så vansinnigt avtändande så det finns inte.
Tyvärr är det alldeles för vanligt dock i vekligheten att detta sker. Men, många män (och kvinnor, för de kan vara precis lika elaka mot tjejer med ett "vidlyftigt" sexliv) är helt enkelt idioter.