• LFF

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Grattis, du har sluppit en dubbelmoraliserande idiot till "man".

Eller så är detta en trolltråd efter alla idiotiska trådar om "antal" etc där dessa trådskapare (och en del som svarar, likt "Bagaren" här i tråden) får veta att de är rätt idiotiska som dömer en tjej för att hon haft ett aktivt sexliv även som singel.

Om du inte är ett troll: Skit i killen, han är inte värt dig.

Om du är ett troll: Gå ut i solen och sprick!

• LFF
    Anonym (dd) skrev 2017-09-11 11:55:06 följande:
    Troll eller inte, skvallrande och fördömande killar som tar sig makten att styra tjejers liv med nedsättande ord, och tjejer som låter sig styras av killars ord, är ett existerande fenomen. Börjar redan i väldigt låga åldrar. Vad tror du ett troll tjänar på att starta en sån här tråd? (Jag har inte läst de andra liknande trådar du nämner.)
    Jag vet det du skriver och det är precis det som dessa trådar försöker förstärka med rubriker som "varför säger ni inte ert antal? Skäms ni?" och liknande. Så fort man påpekar att det är totalt ointressant så kommer frågan "skäms du?". 

Då det är väldigt många i den typen av trådar som
    1) inte tycker att det är relevant att berätta antal,
    2) påpekar att killar som dömer tjejer efter antal är dumma i huvudet
    3) påpekar att tjejer har samma rätt till ett sexliv som killar

så gissar jag att, om detta är en trolltråd, så vill den visa att det minsann är "onaturligt" för tjejer att ha haft flera sexpartners. Eller något annat otroligt korkat för att dra igång en diskussion. 

Antal sexpartners är otroligt ointressant. Att sitta och diskutera och jämföra sexpartners är otroligt ointressant. Att bete sig som en idiot och döma någon för dess sexuella liv innan en själv är så vansinnigt avtändande så det finns inte.

Tyvärr är det alldeles för vanligt dock i vekligheten att detta sker. Men, många män (och kvinnor, för de kan vara precis lika elaka mot tjejer med ett "vidlyftigt" sexliv) är helt enkelt idioter.
  • LFF
    Anonym (Nej tack.) skrev 2017-09-11 12:00:41 följande:

Hade gjort som killen. Vill inte ha tjej som levt ett destruktivt liv. Hon kan såklart ha haft någon KK, men en vandringspokal är tyvärr nej tack. Tänk känslan av att gå med henne på stan och se killar som ler när de kommer på att de knullat henne.

Antar att du också håller på dig då och inte har något direkt sexliv annat än med "fröken höger" när du är singel?
  • LFF
    Anonym (Nej tack.) skrev 2017-09-11 12:00:41 följande:

Hade gjort som killen. Vill inte ha tjej som levt ett destruktivt liv. Hon kan såklart ha haft någon KK, men en vandringspokal är tyvärr nej tack. Tänk känslan av att gå med henne på stan och se killar som ler när de kommer på att de knullat henne.

Förresten, varför har man levt ett destruktivt liv bara för att man gillat sex och har haft sex när man varit singel?
  • LFF
    Anonym (Nej tack.) skrev 2017-09-11 12:19:40 följande:
    Vi är olika. Men tjejer som använt sex som är inte min pryl.
    Använt sex som....? Vad  då?
  • LFF
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-11 16:46:43 följande:

Risken för skilsmässa inom 5 år är 5 procent om du gifter dig med en kvinna där du är den enda sexpartner hon haft.

Risken för skilsmässa inom 5 år om du gifter dig med en kvinna som haft fler än 10 sexpartners är mer än 30 procent!

Extrem skillnad med andra ord.

Ja, den kvinnan som haft fler än 10 sexpartners vet vad hon vill ha och nöjer sig inte med det näst bästa... Buhu stackars män som inte kan hantera kvinnor som vet vad de vill ha.
  • LFF
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 07:39:23 följande:
    Om du klickar dig vidare är det inte min källa som säger det. Grundläggande källhantering att först det.

Det min källa säger är följande.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]
    Fast för att förstå en text så måste man ju se varifrån den textskaparen har fått sin information och läsa ursprunget. DET är källhantering och källkritik. Det du citerar kan ju vara helt taget ur sitt sammanhang. När man håller på med källhantering måste man ju läsa ursprunget så gott det går.

Lite om källkritik som du verkar ha missat helt och hållet.

www.mediekompass.se/lektionstips/kallkritik/
  • LFF
    klyban skrev 2017-09-15 12:44:36 följande:

Om du tittar på M.D´s inlägg, så ser du källkritik och källhantering var extremt viktigt ett tag.
    Ja, ända tills det visade sig forskningen har så många fel i sig, och detta påvisades i tillhörande källor.
    Tillhörande källor som skapade artikeln är nu nått som MD fått för sig inte är relevant, hur är det som källkritik.

Vi får hoppas h*n läser din länk, kanske det sjunker in vad källa och källkritik är.
    Men man kan bara hoppas FlörtSkrattande

Ja, det finns ju till och med ett litet övningsexempel (med facit) där. Övervägde ett tag att inte lägga mig i er (rätt fåniga ändå) diskussion men det var liksom oemotståndligt till slut i sin fånighet. Men, det är ju så Trump lyckas få folk att tro på "fake news", genom att hitta på egna nyheter och regler för hur saker ska tolkas.
  • LFF
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 16:25:20 följande:
    Det är föga överraskande att du anser att den enda fakta som postats i tråden inte borde ha postats. Så svårt det blir för vissa när man ska förhålla sig till fakta.

Du påstår sa mycket men har på 30 sidor inte lyckats belägga någonting. Att du anser om en källa är irrelevant. Vad du påstår om det ena eller andra är irrelevant. Belägg det du har att säga eller var tyst.
    Men då kan vi ju blanda in männen i diskussionen också: Att snygga killar oftare är "players" och mindre benägna att vara trogna. (och för den delen, hur man går vidare och de facto läser texten till den studie det hänvisas till).

www.emmafrans.se/relationer/snygga-killar-players/

Och abstraktet från själva studien (www.ehbonline.org/article/S1090-5138(14)00034-8/abstract)

Physical strength and physical attractiveness are both hypothesized as indicators of overall phenotypic condition in humans. Strategic Pluralism Theory (Gangestad & Simpson, 2000) predicts that men?s orientation toward uncommitted mating is facultatively calibrated (i.e. contingently adjusted over ontogeny) in response to condition-dependent physical features, such as strength and attractiveness. Herein, we suggest that previous research bearing on this hypothesis has been limited because (a) researchers have often neglected to distinguish between mating orientations and past sexual behavior and (b) sample sizes have not always been large enough to reliably detect correlations of moderate magnitude. To address these issues and extend previous findings, we present aggregated data from three independent samples of young adults that permit us to examine multiple measures of physical strength and attractiveness in relation to uncommitted mating orientation, committed mating orientation, and past sexual behavior. As predicted, meta-analyses across samples demonstrated that strength and attractiveness were positively correlated with men?s (but not women?s) uncommitted mating orientation (but not committed mating orientation). In addition, strength (in men only) and attractiveness (in both sexes) positively predicted participants? number of past sex partners. Moreover, path analyses demonstrated that the association of men?s physical features with their number of sex partners was mediated via uncommitted mating orientation. These results (a) provide the most extensive support to date for the hypothesis that men?s uncommitted mating orientation is calibrated to condition-dependent features and (b) clarify the sex-specific functional links among physical features, mating orientations and sexual behavior.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.