Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
Kanske dax att skippa "käll-snacked" och prata om TS original text??
Kanske dax att skippa "käll-snacked" och prata om TS original text??
Jag har aldrig sett en tråd som blivit mer kapad en denna!
Ni som behöver bekräftelser på era källor kan väl skapa en ny tråd???
Det blir så när man påstår saker som inte riktigt är sanna.
Och svårt och se hur det blir kapat när någon påstår att antalet sexpartners är det som avgör skilsmässa.
Det är liksom fundamentalt för tråden att inte låta den passera.
Det man flaggar för och skilsmässa, är en massa mer faktorer.
Som gör att det blir extremt svårt och påstå sexpartners är det som avgör ett giftermål.
Ta bara en sak som tidigare familjeförhållanden, som skilsmässor av föräldrar, som har en står påverkan på framtida skilsmässor.
Och ta bara en sak, att man lägger alls skuld på kvinnan för skilsmässan och pga sexpartners.
Bara där borde en stor varningsflagga hissas.
Och har aldrig någonsin hört att man avslutat äktenskapet pga för många sexpartners, för då gör man som TS dejt och direkt.
Så denna med sexpartners kan vi inte låta flyga, därför är det som det är.
Men nu när MD fixat sin anonymitet(som jag tror, pga borttagna inlägg 3st tror jag under dagen när jag var på jobbet), så lär denna diskussion dö ut snabbt.
..."It?s not the fact that they have more sexual partners that leads them to be less happy, it?s the fact that they don?t really like commitment. I would be very surprised if having multiple sexual partners before marriage, independent of any other factor, has a direct causal influence."
In other words, correlation should never be confused with causation.
"Could it be that multiple premarital partners impacts marital happiness? Maybe. But it could also be that people who have more partners have different personalities or different attitudes toward marriage or relationships."