Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Människors kroppsdelar fungerar inte som tillverkade saker av gummi och liknande och blir inte utslitna av att användas oavsett hur ofta och hur många personer de har sex med.

• Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 14:07:22 följande:
    Att du anser något är irrelevant. Du har i sammanhanget ingen trovärdighet. Jag nöjer mig med att citera källan.

'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

"It found only five per cent of women who had zero sexual partners had marriages that ended in divorce. "

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...
    Och jag kan ge dig länkar till undersökningar som visar att de som är oskulder när de gifter sig mycket sällan har sex 20-30 % av dem lider av vaginism eftersom de lärt sig att förtränga lustkänslor eftersom de ska spara sig för sin äkta hälft.
  • Anonym (anonym)

Lätt märkligt att det aldrig blir respons från Ts på de svar som fås i dessa trådar där kvinnor träffat på män som gillar sex som när de upptäcker att den de gillar att ha sex med gillat sex även innan de träffats inte längre tycker att kvinnan är intressant. Gillar man sex så lär man ha haft en del sex när man är kring 30 år om man stött på ömsesidig attraktion.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Bagarn) skrev 2017-09-12 17:01:27 följande:
    Det var ju bra.
    Jag är alltid ärlig, på gott och ont.
    Och nej, försökte inte vara otrevlig.

Det måste vara upp till var och en att sortera ut/in dejter efter intresse.
    Jag är inte intresserad av en tjej som kn*ullat runt, oavsett vad någon tycker om det.

Det är väl allt jag har att säga antar jag, så jag tackar för mig.
    Exakt var och en dejter de som de attraheras av  somliga som inte har så stor anatomisk erfarenhet och som tror att kroppsdelar slits ut av sex bör undvika dejting så gott det går och satsa på något annat
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 17:18:00 följande:
    Återigen faktafel från din sida. För det första motsäger inte ditt citat det jag skrev. Fast framförallt finns citatet inte i källan du hänvisar till. Du diktar ihop hej vilt i vanlig ordning.

står i artikeln att det är mindre troligt med skilsmässa om kvinnan haft 3-9 parters före äktenskap jämfört med de som haft 2 partners.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2017-09-12 18:03:47 följande:
    Glöm inte klicka vidare också, för där kommer det saker som gör artikel till enbart en vinklad clickbait.
    läser man resten av vad denne dr säger så säger han att det inte går att dra några slutsatser om att antalet sexpartners spelar någon roll för om äktenskap håller eller inte utan att man tar med övriga faktorer som ekonomi, utbildningsnivå, religion osv.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 19:27:34 följande:
    Jaha, och?

Störst risk för skilsmässa är det fortfarande för TS typ. 10 sexpartners eller fler.
    Enligt samma tabloid så anser män och kvinnor att det ideala antalet sexpartners under en livstid är 12.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 19:50:43 följande:
    Vad trevligt att du börjat fylla tråden med substans. Fortsätt så.
    Fast 12 riktiga förhållanden lär ju vara ett osäkrare kort att bilda familj med än någon som haft sex med 50 personer utan några djupa känslor.   Den inleder relationer många gånger seriöst lär ju tillhöra de som oftare skiljer sig än de som har sex bara för sexet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:05:41 följande:
    Som att välja mellan pest eller kolera om du frågar mig
    Kolera är botbart så det är det man väljer.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:11:46 följande:
    Tack och lov så kan man välja bort båda.
    Ja man kan tack och lov välja bort förhållanden och vara nöjd med detta och inte bry sig om hur många sexpartners andra människor har.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:55:32 följande:
    Tack, där fick vi svaret på varför du inte klarar av att hålla dig källkritisk i denna fråga. Du får tycka vad du vill men i sammanhanget har du fortfarande ingen trovärdighet i förhållande till Dailymail.

Att det sedan finns betydligt mer trovärdiga källor än Dailymail är irrelevant när det står mot ditt ord. Vi skriver inte en avhandling här utan det är familjeliv. På det berörda området är det i denna tråd utan konkurrens den mest trovärdiga källan.

Sedan är det stor komik att du klagar på källor när det mest trovärdiga du lyckats skrapa ihop på 23 sidor är dina hemmasnickrade konspirationsteorier. Den om att studier från Utahs universitet inte är att betrakta som trovärdiga för att mormoner bor där fick mig t.o.m. att skratta högt.
    Du fattar inte att studien vinklats för att passa för att publiceras i viss media som exempelvis hemsidan Institute for family studies som trots sitt namn likt många andra Institut inte är vad vi i Sverige räknar som vetenskapliga institutioner utan endast är kristna hemsidor.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 18:16:11 följande:
    @klyban
    Klandra inte mig för att du inte är läskunnig. Dina hemmasnickrade teorier har fortfarande ingen relevans.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

Var är resten av "forskningen" som visar att det är kvinnors antal sexpartners som är viktiga för äktenskapen, du har ju nämligen påstått att det finns massor av forskning som visar detta men endast lyckats ge en "källa"till detta.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SåÄrDet!) skrev 2017-09-15 16:34:31 följande:
    Jag skulle aldirg sjunka så lågt och vara tillsammans med en slampa så vad är det gon intw förstår..
    Det är helt valfritt att dejta den som faller en i smaken somliga hittar aldrig någon andra hittar rätt direkt en del hittar rätt efter flera års dejtande. Somliga vill dejta den som gillar sex och haft sex när de dejtat andra vill ha någon.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.