• Nidun

    vagn i skog

    vad skulle rekommenderas för att klara av en skogspromenad?
    Dvs en skogsväg med lite rötter och stenar.

  • Svar på tråden vagn i skog
  • Lena

    Vi har kört sådana med en Emmaljunga Classic. Fasta hjul och luftpumpade däck var hemligheten

  • Fru Ve

    Vi har en Brio Happy med stora lufthjul. Går jättebra att gå i skog med. Undvik vagn med små hjul.

  • Fnutte

    Vi har en Carena hyppeln som jag fyndade från Lekmer för 1800. Ett riktigt fynd och super på skogspromenader!

  • Fru Ve
    John22 skrev 2017-09-11 15:17:43 följande:

    Bärsele


    Ja bra förslag. Eller bärsjal är ännu bättre
  • Nidun
    John22 skrev 2017-09-11 15:17:43 följande:

    Bärsele


    frågade ju dock efter en vagn ;) bärsele kommer vi köpa oavsett.
  • LFF

    Körde min Bugaboo Donkey på den typen av vägar utan problem, med tvillingar. Så jag skulle absolut säga att både Donkey och Buffalo fungerar ypperligt. 

  • Nidun
    Norbottensfia skrev 2017-09-11 16:56:20 följande:

    Emmaljunga superviking med outdoor chassi.


    har faktiskt kikat lite på den ! hur är den att fälla ihop? smidig?
  • 2009

    Kronan duo med fasta, luftfyllda däck. Har tillbringat flera timmar i blåbärsskogen i höst och haft med mig vagnen till och med i obanad terräng! :)

  • Nidun
    2009 skrev 2017-09-13 10:32:15 följande:

    Kronan duo med fasta, luftfyllda däck. Har tillbringat flera timmar i blåbärsskogen i höst och haft med mig vagnen till och med i obanad terräng! :)


    den har vi missat! hur är den att styra ? jag och mannen är olika långa så lite viktigt även att man kan ställa in handtaget på ett enkelt vis. 
  • Norbottensfia

    Emmaljunga super viking är inte den smidigaste vagnen att fälla ihop och den blir rätt lång också. Den väger ju ca 13 kg också. Men det är nackdelarna med den. Fördelarna överväger. Bra gung och fjädring (därför den funkar i skogen) stabilt chassi och rullar OROLIGT lätt med lufthjul, aldrig haft punka. De mindre lättare och smidigare vagnarna saknar ofta fjädring, är mer trögstyrda och stötigare.

  • elyse

    Brio Happy. Saknar vår, men vi behövde en syskonvagn istället.

  • LaFontaine

    Vi har en Britax Go Big som funkar superbra både i skogen och i stan. Framhjulen är stora men rörliga och fjädringen är grym!

  • 2009
    Nidun skrev 2017-09-13 12:55:34 följande:
    den har vi missat! hur är den att styra ? jag och mannen är olika långa så lite viktigt även att man kan ställa in handtaget på ett enkelt vis. 
    Det går att justera handtaget både uppåt och neråt med ett enkelt handgrepp! Passar både långa och korta :)
Svar på tråden vagn i skog