Inlägg från: AbbyTheTabby |Visa alla inlägg
  • AbbyTheTabby

    Nu ska kvinnor som behållt barnet mot pappans vilja tjäna ännu mer pengar på mannen

    EnAnonumius skrev 2017-09-12 22:37:49 följande:
    Hur skall det gå till med en ofrivillig mamma hade du tänkt? VI kvinnor har faktiskt tillgång till abort. Finns inget i Sverige som tvingar kvinnor att genomgå en ofrivillig graviditet  för att sedan bli ofrivilliga mammor.

    Sedan så skrev jag att den juridiska aborten skull vara en form av MOTSVARIGHET till den "riktiga aborten". Så det är bara ett icke argument att komma med med "ofrivilliga mammor".
    Anonym (plupp) skrev 2017-09-12 18:16:28 följande:
    Man kan idag redan avsäga sig det juridiska ansvaret för barn i och med att ingen tvingas ta praktiskt ansvar för ett barn eller vara vårdnadshavare mot sin vilja. Den stora skillnaden i ditt resonemang är att ofrivilliga pappor (och mammor?) skulle slippa det ekonomiska ansvaret också. Inser du att det skulle skjuta över det ekonomiska ansvaret för föräldrarna till samhället. Men tror du att skattebetalare är intresserade av att betala för andras ungar?? Det skulle aldrig gå igenom just av den anledningen att folk inte vill betala för andras 'misstag'.
    Oj förlåt glömde att detta var familjeliv. Drömmer
    På familjeliv så har majoriteten (inte alla utan många) av familjelivare den extremt otroligt fula ovanan att tolka allting svartvit (det ena ska inkluder/exkludera det andra i totalitärt svarvitt tänkand/tolkande. 
    Samma familjerlivar samma otroligt fula ovana att utgå från att andra också måste då tänker och skriver i totalt svartvitt och använder sig av modellen det ena utesluter/inkludera det andra.

    Ja och varför måste kvinna prompt behålla barnet med en ofrivillig pappa i som har bevisat detta genom att göra allt för att ta 100% ansvar för sina spermier och sitt sexliv för att inte bli pappa, när han har ONS och/eller KK-förhållande? Som sagt juridisk abort handlar om en form av juridisk motsvarighet till den "vanliga aborten". Vilket jag har nämnt i ett par inlägg tidigare i tråden.

    Nej jag tror inte alls att skattebetalarna är intresserade av att betala. Jag har aldrig trott detta och kommer aldrig att tro det heller. Jag är skattebetalare och har inget intresse att betala för en kvinna och hennes barn om hon behåller det fast mannen har tagit 100% egenansvar för sina spermier och sexliv för att han inte vill bli farsa.

    Här har du lösningen på det "problemet".

    Om mannen _kan bevisa_ att han har skyddat sig, och gjort allt i sin makt för att ta 100% ansvar för sina egna spermier och sitt egna sexliv VID ONS och/eller KK-förhållande och vill ha en juridisk abort. Mannen får då sin juridiska abort. OM kvinna ändå väljer ändå att behålla barnet, så skall kvinna ta 100% ekonomiskt ansvar också för barnet.
    Då hon valde ju själv att behålla barnet mot mannens vilja. Det är inte skattebetalarnas som skall ersätta mannens försörjningsdel för barnet.
    Det är något kvinnan får ta hand om, den ekonomiska biten (ja 100% hela) också, för att just inte ligga skattebetalarna till last.

    Jag skriver igen, med förhoppningar att det skall fastna.
    I parförhållande så skall mannen och kvinna diskutera igenom hur de skall göra med mallen "VI kommer fram till OSS".  Det har jag också nämnt vid ett par tillfällen i denna tråd.
    Å ja, var lagom självgod du. Du är knappast forumets mest nyanserade debattör själv, och det är alltid ditt sätt eller fel sätt. Och nu är du ordentligt ute och cyklar. Varför tycker du att en mans rätt att slippa ta ansvar för sin egen sexualitet väger tyngre än ett barns rätt till försörjning (och bespara mig ditt ständiga "lägg inte ord i min mun" o.s.v., det är exakt det du säger här; att en man har större rätt att pippa fritt och lyckligt än ett barn har att ha en någorlunda tryggad försörjning).

    Du kanske inte är medveten om det här, men det finns inga 100 % säkra preventivmedel. Även om mannen använder kondom kan den fallera och en graviditet kan bli följden. En man som är vuxen nog att ha sex borde i rimlighetens namn även vara vuxen nog att veta detta. Varje gång han har sex vet han att det finns en; om än mikroskopisk så ändå en fullt tänkbar risk att en graviditet kan bli följden. Så i min mening spelar det ingen roll hur mycket en man kan bevisa att han gjort allt i sin makt för att undvika att befrukta en kvinna, när han valde att ha sex med henne tog han risken att han skulle bli far.

    Jag vet inte varför du är så mån om att männen ska friskrivas allt ansvar för sin sexualitet (än en gång, bespara mig ditt gnäll. Oavsett hur många gånger du påstår att du tycker mannen har eget ansvar så säger du emot det i det du skriver). Du glömmer att lagen är till för att trygga barnens försörjning, inte för att straffa en man.
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby

    Jag håller med dig TS, det är verkligen skandal att [mestadels] vuxna män inte ska kunna pippa runt som de behagar utan att behöva ta eventuella konsekvenser av sitt beteende. Vi vet ju att i princip alla barn som föds är barn till ondsinta kvinnor som vill tvinga in oskyldiga män i ett faderskap de varken önskade eller kunde motverka. Nä, inga ensamstående kvinnor borde få underhållsstöd eller -bidrag, eftersom man lugnt kan utgå från att 99% av dem lurat männen!

    *Hoppas alla förstod sarkasmen*

    Jag undrar lite hur du, TS, kom fram till den här rubriken? För ingenstans står det att det enbart är "kvinnor som behållt [sic!] barnen mot mannens vilja" som ska få ökat underhållsstöd. Det här med att kvinnor "lurar" på män barn kan nog tas med en rejäl nypa salt. För det första vet nog alla vuxna män att vid samlag kan graviditet bli följden, oavsett om man använder preventivmedel eller ej (men risken är givetvis större om man inte använder något). Att en kvinna blir gravid bör alltså inte komma som en chock för en man, inte ens om hon sagt att hon äter p-piller eftersom p-piller inte är 100% säkra.

    Vad män måste förstå är att de har viss bestämmanderätt över huruvida ett barn ska bli till eller ej, de har dock bara denna bestämmanderätt innan ett barn blir till.  När kvinnan väl är gravid har mannen inte ett sk*t att säga till om. Detta kan naturligtvis upplevas som orättvist, men man måste tänka på var en abort ska genomföras eller en graviditet fullföljas - i kvinnans kropp. Det är hon som ska gå igenom allt fysiskt och psykiskt, det är hon som utsätts för riskerna. I och med det kan det inte finnas någon annan lösning än att hon har full beslutanderätt över graviditeten, på gott och ont.

    Allt prat om "juridiska aborter" gör mig både f*rbannad och illamående. Nej, en man bör inte tillåtas juridisk abort om han kan "bevisa att han vidtagit alla åtgärder för att inte göra en kvinna gravid"! ´De åtgärder mannen tagit består rimligen i att använda preventivmedel, och det finns inga 100% säkra preventivmedel. Alltså kan han inte ha vidtagit några 100% säkra åtgärder, vilket innebär att han inte kan "frikännas" från faderskapet.

    Jag har hört några mammor klaga över att deras "små gossar" (i åldrarna från 19 och uppåt) lurats till faderskap, men jag tror inte riktigt på dem. Inte alla, i alla fall. Jag tror säkert att det finns sådana män, absolut, men jag tror inte de är särskilt många. I stället tror jag det handlar om killar/män som struntat i kondom "för att det är skönare så" eller annan idiotisk "förklaring", de ser nu konsekvenserna i vitögat och i stället för att rakryggat, som män, stå upp för sanningen väljer de att skylla på tjejen/kvinnan: "Hon blåste mig!"

    Hur som haver är bidragsstödet inte ett sätt för kvinnor att tjäna pengar på män (vilken puckad rubrik!), det är till för att barn ska få den försörjning de har rätt till; från bägge sina föräldrar. Denna rätt ska självklart inte kunna tas bort med "juridiska aborter" eller annat trams.

    Jag skrev i början att det inte finns något 100% säkert preventivmedel. Detta är inte helt sant, det finns ett: Ett glas vatten. Inte före sex, inte efter sex utan i stället för sex. Testa! Jag garanterar att det funkar!


    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    EnAnonumius skrev 2017-09-16 09:35:01 följande:
    Jag har aldrig hävdat att preventivmedel är 100% säkra. Så där sitter du och hittar på eget innehåll i min text, och sedan håller det du har hitta på själv, emot mig. Varför väljer du att göra en sådan sak?

    Jag skrev detta citera mig själv:

    "Om mannen _kan bevisa_ att han har skyddat sig, och gjort allt i sin makt för att ta 100% ansvar för sina egna spermier och sitt egna sexliv VID ONS och/eller KK-förhållande och vill ha en juridisk abort."
    (slut citat)

    Han skall ju KUNNA BEVISA (Kan bevisa) att han har "gjort allt i sin makt för att ta 100% ansvar för sina spermier" för att kunna få en juridisk abort. 

    Men vad gör du? Du sitter och kommer med ett falskt påstående (ljuger fram) om mig om att jag skulle ha utgått från att preventivmedel är 100% säkra i stället.

    För den som kan tänka till lite, så inser de att om mannen INTE kan  bevisa att han har försökt ta 100% ansvar för sina spermier", ja då åker han ju på att betala underhåll. 

    Trevligt att DU först gnäller på mig, raderat det stycket med ditt icke konstruktiva och total onyanserad klagomål på mig, som du inledde ditt svar  att jag inte är nyanserad. Sedan så sitter du och tillskriver mig åsikter/utlåtanden jag inte har och håller det emot mig när du svarar, och även lägger ord i min mun. Vad är vitsen att syssla med sådant?
    Ditt favorit"argument" är alltid att man lägger ord i din mun. Trevligt att du nu citerar dig själv, så det klart och tydligt framgår att jag inte alls lagt några ord i din mun. Du säger att om mannen kan bevisa att han gjort allt i sin makt för att ta 100% ansvar för sina spermier ska han kunna få juridisk abort. Hur menar du att han tar 100% ansvar för sina spermier, om inte genom att använda preventivmedel? Vad ska han mer göra menar du? Kräva skriftligt intyg av kvinnan att han inte ska behöva ta ansvar om hon blir gravid? Ha en Notarius Publicus närvarande innan samlaget?

    Och du som gnäller så om att få ord lagda i din mun kanske skulle vara lite mer sparsam med att göra samma sak. Jag har aldrig påstått att någon skulle tro att det finns 100% säkra preventivmedel. jag påpekade det bara för den händelse någon skulle vara i behov av en påminnelse. Tyvärr verkar ju många tro att sådana preventivmedel finns, därmed inte sagt att du skulle vara en av dem.
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Anonym (Mella) skrev 2017-09-17 14:39:09 följande:
    Som jag har uppfattat så menar EnAnonumius att i det fallet mannen har uppfyllt visa krav för juridisk abort och modern då inte gör abort så måste hon stå för hela försörjningen själv.
    Ja, och hon har fel i att detta skulle vara möjligt eftersom en man aldrig kan uppfylla några sådana krav. Sex kan leda till graviditet, detta torde vara bekant för alla (och är det inte det, är personen nog för ung för att ägna sig åt sex). Att det inte finns några 100% säkra preventivmedel torde också vara bekant för alla. Så det enda en man kan göra för att vidta åtgärder för att slippa bli ofrivillig far är vasektomi, vilket jag tror de flesta yngre män inte vill genomgå.

    Men oavsett vilka åtgärder en man tar tycker jag att "juridisk abort" är helt fel. Det spelar ingen roll om mannen har skyddat sig, blir det ett barn så blir det, och oavsett om han vill eller ej är det hans ansvar att hjälpa till att försörja sitt barn. Det är knappast alla andra människor, som inte har något som helst ansvar, som ska göra det, och det blir ju följden om män tillåts göra "juridisk abort".

    Kvinnan kanske också skyddade sig, och inte alls ville ha  barn. Men hennes p-piller, p-spruta eller vad det nu var kan ha varit fallerade, och hon blev ändå gravid. Det var kanske inte alls hennes avsikt att ett barn skulle bli till, men det blev det ändå och hon valde att behålla barnet. I det läget är det knappast tal om att hon skulle ha lurat mannen, men saker hände som hon inte alls hade planerat. Varför ska hon i ett sådant läge tvingas försörja barnet själv?
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Anonym (Korkat!) skrev 2017-09-19 00:44:25 följande:

    Att hålla på och påstå att alla män är ynkryggar osv för att de haft sex med en tjej som vägrar göra abort trots att killen inte vill ha barn är ju korkade! Ni skriker att kvinnan har rätt att bestämma över sin egna kropp och att mannen ska ta sitt ansvar även om han inte vill ha barnet för då borde han minsann inte ha sex öht. Då kanske vi borde strikta upp abortlagen lite så ALLA KVINNOR som blir gravida för de inte skyddat sig ordentligt MÅSTE behålla barnet trots att de inte vill ha barnet. Det borde ju va deras ansvar om dom kan ha sex precis som för mannen, eller? Undantag där det är en våldtäkt involverade då kvinnan inte ville ha sex, men då måste det finnas bevis för våldtäkt där mannen blir dömd för att få göra abort. Ni hör ju själva hur korkat det låter!

    INGEN oavsett man eller kvinna borde kunna bli tvingad till att bli förälder, jag håller med om att det borde finnas en juridisk abort där kvinnan får eget ansvar över barnet om hon väljer att behålla mot mannens vilja.

    PS, jag är kvinna!


    Om du är kvinna borde du vara j*kligt tacksam över de lagar som säger att du och endast du har makt över att bestämma över din egen kropp.

    Men nu handlar det i grund och botten inte om vad som är "rättvist" eller huruvida en man ska kunna bestämma över en kvinnas kropp, det handlar om en oskyldig tredje part i sammanhanget - barnet, som inte bett om att få bli avlat och fött. Detta barn har en rättighet att bli försörjt av bägge sina föräldrar.

    Tänk dig; om du kan, in i att vara en tolvåring som inte har samma sorts kläder, fritidssysselsättningar m.m. för att hans/hennes pappa bestämde sig för att han inte alls ville vara pappa utan helt sonika begärde en "huridisk abort"- Tänk dig att i hela ditt liv undra vad det var för fel på dig (för så resonerar ett barn) eftersom hans/hennes pappa bestämde sig för att det här med att vara pappa inte var något för honom. Tänk dig också in i hur ett samhälle skulle se ut om pappor fick välja huruvida de skulle vara pappor, och mammor ensamma fick försörja sina barn.

    Det skulle bli upp till alla andra att hjälpa till att försörja dessa barn. Du må gnälla över orättvisan i att en man inte får bestämma om han ska bli pappa eller inte, men du glömmer att han har all möjlighet att välja. han måste bara göra det valet innan barnet blir till. Han kan använda kondom - inte 100% säkert, men 100% säkrare än att inte använda kondom. Han kan genomgå en vasektomi, något som kan reverseras om/när han en dag tycker det är dags att bli far. Sedan har vi ju det där alternativet som man knappt får nämna numera eftersom sex tycks vara någon slags mänsklig rättighet - man kan avstå från sex tills man är tillsammans med någon som man kan tänka sig att få barn med. Det dör man inte av, jag lovar!
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    EnAnonumius skrev 2017-09-23 02:46:29 följande:
    För att detta skall bli hållbart motargument  från dig om det jag skriver så kräver det följande premisser..

    1) Jag skall ha nekat till att man kan bli gravid när man använder skydd.

    2) att jag skall ha påstått att skydd är 100% säkra.

    Nu har jag aldrig hävdat detta i något av mina inlägg. Så jag fattar inte varför du med en dåres envis het fortsätter att argumentera emot mig och samtidigt sitta och anklaga mig direkt och indirekt för saker jag aldrig har påstått eller insinuerat.

    Så om du SKA komma med motargument mot det jag skriver så lägger du av med att hitta på eget innehåll i mina texter, och sedan hålla _ditt egna_ "påhittade innehåll" vad jag skriver, och sedan håller det emot mig.

    Nej jag säger INTE att folk få tycka något annat. Men då ska de motargumentera mig för det jag faktiskt skriver och påstår. 
    Men det gör inte du,  du har rakt upp och ned suttit och läst min text och sedan suttit och tillskrivit mig påståenden/åsikter som jag aldrig har haft. du har ju till och med sjunkit så lågt som att ljuga om att jag utgår från att preventivmedel är 100% säkra, något jag aldrig har någonsin hävdat i denna tråden eller i någon annan tråd heller och kommer aldrig att göra det heller.

    Så du får gärna tycka att jag har fel om juridisk abort och diskutera emot mig.
    Dock så ger det dig inte rätten att ägna dig åt direkt ohederlig debatteknik som du sitter och gör för den saken skull.
    Varför citerar du vad jag skrivit till en annan medlem?

    Du rådde någon att lära sig läsa, jag råder dig till det samma. 

    Vad då motargumentera dig, det är ju i princip omöjligt! Jag HAR diskuterat emot dig angående juridisk abort, men du läste inte (eller brydde dig inte om) vad jag skrev och - tadaa! . påstod att jag lade ord i din mun.

    Du är hopplös att försöka diskutera med. Du kör alltid samma stil; när folk inte håller med dig anklagar du oss/dem för att "lägga ord i din mun" samt "tillskriva dig åsikter du inte har". Detta är något du konstant kör med. Och du vill konstant styra diskussionen genom att tala om vad som är "hållbar argumentation" (ingen, enligt dig). Jag vet inte vad du tror att du uppnår med det, annat än irritation. Om du tror att du verkar smart och som en duktig debattör har du fel.

    Din sanning är den enda rätta, dina åsikter är de enda rätta och håller man inte med är man en ohederlig debattör. Angående det skulle jag vilja parafrasera din signatur och säga "På sig själv känner man andra".

    Tips: Skriv en blogg istället. Där har du alltid rätt, och ingen lägger ord i din mun.


    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Trumpforpresident skrev 2017-09-23 06:25:20 följande:

    För helvete.

    Återgå till den riktiga världen så fruntimmer inte har något att säga till om.

    Feminismen har gått för långt.


    Det handlar inte om feminism eller vad "fruntimren" vill, det handlar om att barn har rätt fill försörjning av de som är ansvariga för det; det vill säga mannen och kvinnan som avlade det. Inga andra.

    Mannen är precis lika delaktig som kvinnan, och ska därmed betala för sitt barn.

    Men en som tycker Trump är en bra president kan väl inte förväntas förstå sådana saker...
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Trumpforpresident skrev 2017-09-23 06:59:25 följande:

    Sen borde alla fruntimmer lära sig att man skaffar sig en man och sen håller man sig till den livet ut, inte hålla på och hora runt.

    Allt detta trams om kärlek hit och dit har gett samhället en skev syn på hur saker och ting ska gå till.


     Detta gäller förstås bara kvinnor? Män får naturligtvis "hora runt" som de behagar?

    Jag är inte feminist, men sådana som du får mig att omvärdera det beslutet...
    Men jag tror du är en sådan där hårig liten ful varelse med svans som trivs i skogen, så jag ska inte slösa mer tid på dig nu. Gå och meja ner en hel tomtearmé eller något!
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Anonym (Mella) skrev 2017-09-23 12:47:56 följande:
    Ett stort motargument mot konstruktionen som den där personen har byggt upp är att man kan inte anses ta 100 procent ansvar om man lutar sig emot en metod som inte är 100 procentig och sen slippa undan konsekvenserna. Nej det håller inte.
    Om en spermie lyckas ta sig in och befrukta kvinnan och man sedan tar ansvar för att det hände, både ekonomiskt och i ett föräldraskap, FÖRST DÅ tar man 100 procent ansvar för alla sina spermier. Eller har jag missat nåt?

    Sen så blir det ju ändå samhället som får försörja barnet om inte kvinnan kan göra det enskilt. Då säger samma person att då bör kvinnan ha sett över sin ekonomiska situation först. Och det är troligen ganska självklart för de flesta att det bör man göra innan man skaffar barn. Men nu gör ju inte alla det, och den här konstruktionen om juridisk abort bör ju fungera i verkligheten också. Och man kanske inte klarar av att genomgå en abort för ett oplanerat barn. Sen finns det ju också hälsorisker med en abort som man kanske inte är beredd att ta. Men om vi bortser från detta, även om man har de ekonomiska förutsättningarna så kan det förändras, vem som helst kan drabbas av omständigheter. Och då bör den som varit med och skapat barnet hjälpa till med försörjningen och inte låta samhället ta hand om sin del.

    En abort ska vara frivillig och inte påtvingad. Och den blir faktiskt i någon mån påtvingad om samhället ska tvinga kvinnan att betala pappans del själv. Trots att de var 2 att göra barnet.
    Jag håller med dig i din uppfattning, först när bägge tar ekonomiskt och "föräldramässigt" (hittar inget bättre ord, sorry) ansvar har man tagit 100% ansvar. Men - med risk för att återigen bli anklagad för att "lägga ord i hennes mun" -  EnAnomious (stavning?) menar ju att om mannen tar 100% ansvar ska han slippa ta det ekonomiska ansvaret. Och då blir det ju lite Moment 22 över det hela...

    Jag håller även med dig om att man bör se till att man har ekonomiska förutsättningar för att kunna ta hand om ett barn, men som du säger är det ju inte alla som tänker på det. Och som du också säger är det kanske inte alltid så att man, om man nu inte har de rätta förutsättningarna, klarar av att genomgå en abort. För vissa verkar det väldigt enkelt att göra abort - jag har sett folk likna det vid att ta boret vårtor och polyper (!), det är ju ändå bara en cellklump o.s.v. För andra; mig själv exempelvis, skulle det vara fruktansvärt, jag skulle se det som att ta ett liv (observera att jag INTE anser att mord är abort, jag skulle aldrig drömma om att kalla kvinnor som gör abort mördare, men för MIG personligen skulle det kännas så. Hoppas alla förstår hur jag tänker). Det skulle helt enkelt vara otänkbart för mig.

    Och det du säger om förändrade omständigheter stämmer också så bra, att man har bra ekonomi när man blir gravid är ingen garanti för att man har det när barnet föds, eller när det är fem år gammalt etc. Så det vissa säger att kvinnan minsann ska ha bra ekonomi om hon ska behålla barnet är att tänka väldigt kortsiktigt eller kanske inte alls anser jag.

    Självklart ska ingen kvinna kunna tvingas till abort, och lika självklart ska ingen man kunna göra en "juridisk abort" och därmed kunna smita från sitt ansvar. Det har, som påpekas ovan, inget med feminism eller med att kvinnan ska få en försörjning att göra - det handlar om att ett barn som avlats av två människor har rätt till försörjning av dessa bägge människor. Det borde inte ens vara en diskussion.

    Det här inlägget kunde ha blivit mycket kortare, jag kunde helt koncist ha skrivit ha skrivit att jag håller med dig i allt du skriver, men det här med att vara kort och koncis är inte riktigt min grej, särskilt inte när jag är trött vilket jag är nu...Flört




    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Gung Ho skrev 2017-09-23 20:20:00 följande:
    Ditt nick och ditt korkade inlägg hänger samman så bra ;)
    Oh, snap...! Skrattande
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Anonym (Mella) skrev 2017-09-23 22:38:28 följande:
    Akta dig noga nu, du menar givetvis  "100 % ansvar för alla sina spermier".  Så tror jag det hette.
    Tar mig friheten att lägga några ord i din mun nu, Abby!
    AbbyTheTabby skrev 2017-09-23 21:57:43 följande:
    Det här inlägget kunde ha blivit mycket kortare, jag kunde helt koncist ha skrivit ha skrivit att jag håller med dig i allt du skriver, men det här med att vara kort och koncis är inte riktigt min grej, särskilt inte när jag är trött vilket jag är nu...Flört 

    Så kan det vara :D

    Hur vågar du?! Jag säger som min kusin sade när hon var liten: "Nu blir jag baskad!" (hon kunde inte säga "förbaskad").

    Nej då, ingen fara. Du har helt rätt, självklart skulle jag uttryckt mig som du säger. Tack för påpekandet! Glad

    Och jo, så är det, så nu ska jag nog sluta innan jag författat en hel roman här...
    Anonym (FaNtA) skrev 2017-09-23 22:14:50 följande:
    Vad är ditt problem egentligen?! För en läskunnig och hyfsat intelligent människa är det glasklart att varken Abby... eller någon annan skribent lagt några ord i din mun eller hittat på några påståenden. Håller  med om att det tycks vara dina enda argument så fort någon inte håller med dig, att folk lagt ord i din mun och hittat på saker. Snacka om ohederlig debatteknik!

    Som Abby påpekar i sitt inlägg ovan hamnar ditt resonemang om juridisk abort i ett Moment 22. Mannen ska enligt dig slippa betala underhåll om det kan bevisas att han tagit fullt ansvar för sina spermier (och försök inte påstå att jag lägger ord i din mun nu, för det är exakt vad du skrivit i flera inlägg. Jag skulle kunna vara lika skitnödig som du och leta upp alla dina inlägg och citera, men jag utgår från att du inte är dement utan minns vad du skrivit). Men en man kan ju inte anses ta fullt ansvar om han inte tar ekonomiskt ansvar.

    Så var hamnar vi då? Jo, i den fullkomligt glasklara konklusionen att juridisk abort är en våt dröm för män som vill pippa runt utan att behöva bekymra sig för följderna och kvinnor som aldrig behövt uppleva att de blivit gravida med en man som försöker smita undan sitt ansvar.

    Oavsett vilken kategori du tillhör borde du skämmas.
    Skönt att jag inte är ensam om att ha märkt vissa saker! Flört Synd bara att du skrev som anonym, nu kommer hon säkert påstå att jag skrivit ditt inlägg själv. Men det är väl smällar man får ta, du och jag vet ju hur det ligger till.

    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Anonym (Palindrom) skrev 2017-09-24 08:45:03 följande:

    Som vanligt kommer raljerande från arga lättkränkta kvinnor om att män ska ta ansvar när dom ligger runt.

    Men man är två vid ett samlag. Det är bådas ansvar att skydda sig, inte bara mannen bara för att han bär på säden. Skärp er för helvete.


    Det ju det vi säger - man är TVÅ vid ett samlag (oftast i alla fall). Så varför skulle den ena parten slippa ta ansvaret för eventuella konsekvenser?

    "Arga lättkränkta kvinnor"... Om du på allvar tycker att man är lättkränkt för att man anser att ett barn ska försörjas av bägge sina föräldrar behöver du nog en lektion i vad "kränkt" och "lättkränkt" betyder.
    En hund har ägare, en katt har personal.
  • AbbyTheTabby
    Anonym (cassandraa) skrev 2017-09-24 12:24:36 följande:

    bra att äckliga män ska få betala mer! hade jag fått bestämma skulle de betala minst halva sin lön till kvinnan.. finns ingen ursäkt. om så kvinnan lovat att hon använder preventivmedel eller om hon så gjort hål på kondomen så är det fortfarande bara mannens ansvar att skydda sig.. finns ingen ursäkt från mannen när barnet sen kommer till världen. män som gnäller om att betala har ingen som helst rätt att gnäla när allt ansvar faktiskt ligger hos de!


    Det kvittar om en kvinna använder preventivmedel eftersom inget preventivmedel är 100% säkert.

    Om en kvinna gör hål på kondomen är hon ett svin, men det fritar inte mannen från hans ansvar. Han kan använda egna kondomer som kvinnan inte haft möjlighet att förstöra, eller; för att vara riktigt på den säkra sidan, sterilisera sig.

    Eller så kan han göra som molly50 så klokt föreslår; helt enkelt låta bli att ha sex med en kvinna han inte kan tänka sig att få barn med. Detta gäller naturligtvis kvinnor också, för som sagt, det är bägges ansvar att försörja ett barn som bägge har avlat.
    En hund har ägare, en katt har personal.
Svar på tråden Nu ska kvinnor som behållt barnet mot pappans vilja tjäna ännu mer pengar på mannen