• sextiotalist

inte gå på utvecklingssamtal

det är ju ni på skolan som ska ta det beslutet och för det bör det väl vara samlad syn för eleven ifråga.
    Fungerar det bra med eleven för övrigt, så finns det ingen anledning att slå på stora trumman, men är detta ytterligare ett orosmoment så får ni väl ta ett samtal berörda lärare och eventuellt rektor.
    Det är hur min syster agerat vid sådana tillfällen.

För hur som helst, så finns det väl fungerande föräldrar som av olika orsaker har svårt att komma loss, huruvida det är ointresse eller bara oförmåga, hur vet du det?

• sextiotalist

Håller också med Smulpaj, föräldramöten är generellt rätt ointressanta. Det har varit några gånger som det varit intressant, det har varit inför skolbyte och första mötet då.
    Däremot har jag klarat mig från värdelösa gruppövningar.

Utvecklinssamtal kan vara jättebra, men när läraren hummar att sonen når målen och att det går bra för honom för att sedan upptäcka att han ligger så efter, då försvann tilltron för de mötena med den läraren (som för övrigt var jättesnäll och omtyckt av eleverna och såg till att det var bra stämning i klassen, men kunskapsutlärning, nja)

• sextiotalist
    Anonym (Emma (lärare)) skrev 2017-09-11 16:15:59 följande:

Var har jag skrivit att det ens gäller mig? Nu hittar du på saker som inte står/finns

Eftersom det inte framgår att det är en generell fråga så förutsätter man att det är du som ville ha råd
Svar på tråden inte gå på utvecklingssamtal