• modsey

inte gå på utvecklingssamtal

Tror inte att det är något socialen kommer agera på förutsatt att det inte finns problem i familjen.

Vi är såna där dom typ aldrig går på föräldrarmöten men däremot utvecklingssamtal.

Skulle ju nästan var kul om någon anmälde pga enbart det. Eller inte... eftersom det ändå tar resurser.

• modsey
    Alexi skrev 2017-09-13 07:29:48 följande:

Jag är helt förbluffad över folks ointresse i sina barn och deras vardag. Jag har aldrig missat ett föräldramöte, vi skaffar oftast barnvakt så vi kan gå båda två. Utvecklingssamtal kan man ju ofta lägga på morgonen eller vid hämtning så det tår vi också båda på.

Även om det enskilda mötet inte alltid är jätteinformativt, det är ju olika, så visar vi engagemang, för våra barn, för lärarens jobb, vi träffar andra föräldrar osv. Förstår inte hur man kan strunta i det!

Har man varit på några under åren känns der verkligen som same same och jag lägger hellre tiden hemma med barnen. Handlar inte om ointresse direkt utan att det är rött samma lika på föräldrarmötena
  • modsey
    Alexi skrev 2017-09-13 22:16:15 följande:

Var på ett utmärkt föräldramöte ikväll. Mycket informativt och bra utbyte av åsikter bland föräldrarna i några frågor. Klen uppslutning dock, jag fattar inte hur folk kan prioritera så märkligt att ingen av föräldrarna går. När vi och en del andra går båda föräldrarna. Det är tredje året med samma lärare som alltid har bra, konkret och vettig info så det verkar otroligt att folk stannar hemma för att de förväntar sig något dåligt.

För många, mig inklusive så räknar jag inte att det blir dåligt. Men efter 376 000 föräldrar möten blir det samma lika. Det ger mig inget helt enkelt.
Svar på tråden inte gå på utvecklingssamtal