• Emmapp2

Nidblödning/ gravid?

Hej på er!

Försökt läsa på så mycket ang Nidblödning men förstår mig inte riktigt på det. Hade min mens förra månaden 23/8 till 30/8 ungefär. Har haft sex med min partner ett antal x gånger efter det fram till den 8/9 förra veckan. Ska jag vara helt ärlig är jag riktigt dålig på att ha koll på min äl osv då jag aldrig någonsin märkt av den innan. Men när jag kollar på nätet står det att jag hade den förra veckan någon gång och säkerligen då jag hade sex med min partner då med någon av dagarna. Nu till frågan, har haft väldigt mycket flytningar den senaste tiden och i lördags kände det som att jag hade fått min mens även fast det kändes väldigt tidigt för den att redan komma. När jag går in på toa ser jag blod på mina trosor, väldigt ljusrött blod, men det var väldigt lite. Jag satt in en tampong och sedan när jag skulle ta ut den senare på kvällen var det knappt något blod på den, en väldigt röd ljus färg men verkligen väldigt väldigt lite. Senare på natten kom det lite mer bruna flytningar som höll sig till nästa dag men sen fick väldigt ljusa flytningar tills idag då jag fick bruna igen. Ska få min mens någon gång nu runt den 19-20/9. Låter detta som en Nidblödning tycker ni? Ska säga att jag haft lite ont i magen också som mensvärk ungefär och väldigt ont i nedre delen av ryggen plus väldigt öm vid blygdbenet sen i lördags också. När isf kan man ta ett grav test för att vara på säkra sidan?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Nidblödning/ gravid?
  • Emmapp2

Glömde skriva också att jag var blivit kissinödig väldigt ofta nu dom senare dagarna också och det har jag inte varit innan.

• Jsv17

Jag har haft en nidblödning i en tidigare graviditet (som tyvärr slutade i MA) det var ljusrosa flytningar/blödningar under en dag, och jag tyckte som du att det var jättekonstigt då det var alldeles för tidigt för mens men jag kopplade inte ihop det med graviditet fören jag plussade, vilket var en bit efter bim då det inte var en planerad graviditet.

Nidblödningen ska ju komma när ägget fäster, och då tar det ju ett några dagar innan man får mätbara nivåer av hcg, men jag skulle tippa att du kan prova testa om 4-5 dagar, och borde då kunna få ett svagt positivt om du är gravid. Lycka till

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Leiknas

Första graviditeten som stannade av redan i v 5 fick jag aldrig någon blödning. Denna däremot fick jag, precis som du ljusa till bruna flytningar och jag klarade mig bra med bara trosskydd. Dock fick jag min blödning senare än den många pratar om som kommer när ägget fäster sig. Min BM berättade att ägget fortsätter ju att borra ner sig i slemhinnan så den kan komma senare med, min blödning höll på i nästan 2 veckor, sen fick jag ett plus på dagen jag förväntade mig mensen. Hade testat innan med (otålig) men fick negativt. 

Så ha lite is i magen (jag vet, det går inte Drömmer) Så håller vi tummarna för att det är ett litet ägg som gosar in sig där inne. 

• Trullis82

Jag hade ordentlig mens blödning 24-29/7

Sedan ca 2 veckor senare ordentliga graviditets symptom.

Var tvär säker på att jag var gravid (många symptom som var lika på mina andra två) tog 3 test o alla negativa.

En liten mini blödning 13-15/8 som jag trodde var en nidblödning så jag tänkte att jag tog grav test för tidigt.

Men nu kom det ordentlig mens igen 7/9 O håller på fortfarande.

Så näää...tänk så fel man kan ha.

Dock är nidblödning inte så vanligt o jag har aldrig haft det tidigare heller....

Men nu har jag bestämt att ha mer is i magen o det får bli när det blir

Lycka till????

• Emmapp2

En ny uppdatering!

Senast jag skrev har jag alltså haft bruna flytningar eller genomskinliga flytningar. Tills idag då jag fick blödning igen som gjorde att hela trosan blev blodig ( kom en stor blodklump också). Satt på en binda men efter det så fick jag väldigt mörkbruna flytningar så inget mer "blod" så att säga nu skiftar det med de bruna flytningarna eller inget alls. Ringde 1177 och berättade detta och att jag haft väldigt ont i magen idag och ryggen och dom bad mig åka till akuten. Gjorde ett graviditetstest som visade negativt och sedan fick jag träffa en gynekolog som inte undersökte mig för att han sa att 95% chans att jag inte är gravid. Men att jag ändå om ungefär 10-11 dagar ska göra ett nytt gravtest för att vara på säkra sidan, han tror alltså att jag bara fått en äl blödning? Vad tror ni? Har han rätt i det han säger eller tror ni att jag kanske är gravid?

Svar på tråden Nidblödning/ gravid?