• Pigall

Hjälp med speldator.

Hej! Min sambo drömmer om en speldator och jag vill överaska honom på hans födelsedag. Problemet är att jag inte har en aning om vad jag ska titta efter. Vi har en ganska begränsad budget så letar i kategorin hyfsat till ok pris.

Någon kunnig som har några tips ?

• Svar på tråden Hjälp med speldator.
  • Pigall

Ok pris är väl under 10000, helst en bra bit under. Han spelar rätt mycket simulerade konsollspel och diverse krigsspel fps o.s.v. . Dock inget multiplayer online men det är mest för att pc-datorerna vi har har kassa nätverkskort. Letar efter något med schysst grafik som man kan spela det mesta på. Behöver inte vara av allra högsta kvalitet men tillräckligt för att spela utan för mycket lagg och problem.

jag är helt borta när det kommer till ämnet så alla tips uppskattas

• Pigall

Att det är dyrt är ingen nyhet men hoppades på att kunna hitta något som funkar hyfsat utan att det kostar en månadslön. Blocket är också en möjlighet men vet som sagt inte vilka värden och egenskaper jag bör leta efter.

Och nej, 10000 är maxpris för datorn utan tillbehör.

• Pigall
    Aniiee skrev 2017-09-12 15:36:53 följande:

TS, Komplett har speldatorer (som är skitbra, fyi) för 7000 kr och uppåt. De är dessutom skitenkla att uppgradera efterhand, så välj en med bra processor och välj till vatten/vätskekylning, så kan reesten bytas när din kille känner att han behöver.

Tack! Jag ska definitivt kolla upp det! Vad räknas som en tillräckligt bra processor?
  • Pigall
    TQR735 skrev 2017-09-12 20:44:48 följande:

9999kr på komplett

https://www.komplett.se/product/11307/datorer/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-optane-edition#

Vet att de hade en helt ok kundtjänst i alla fall tidigare om du behöver hjälp med vad du ska satsa på.

Tack! Ja en kunnig kundtjänst hade ju kanske passat min situation????
Svar på tråden Hjälp med speldator.