Skola-orosanmälan, har dom gjort rätt?
Anonym (Leffe Lärare) skrev 2017-09-14 11:58:13 följande:
Snälla Ts, vad menar du att "fröken" har gjort för stora och allvarliga fel att du anser att det rättfärdigar att din dotter skolkat största delen av ett helt läsår.Hur menar du att det är skolans ansvar att få henne att trivas?
Att en lärare är bestämd och inte tillåter slams på lektioner är något som jag som förälder uppmuntrar. Hur mycket uppmärksamhet anser du att läraren ska lägga på just ditt barn per lektion?
Hur i hela friden kan ni ha låtit detta gå så långt?
Det har jag inte sett någonstans, så det vet vi ju inget om.
Det står att läraren är sträng och att ts dotter upplever att läraren inte ser henne.
Jag tänker att det möjligen kan innebära att läraren är sträng och ev. har fullt upp med de elever som hörs och syns mest, och därför kommer de andra eleverna i skymundan. Men det är bara min tanke, och absolut inget jag vet med säkerhet.
En bra lärare bör se och bekräfta ALLA sina elever. Ja, jag inser att det kan vara svårt i dagens skola.
Men i det fallet ligger ju ändå felet i skolan och inte hos ts som förälder. Det finns ju inget ts kan göra för att hennes dotter ska må bra, bli sedd och bekräftad i skolan.
Du skriver vidare att ts rättfärdigar skolk. Inte heller det kan jag se.
Tvärtom så läser jag om en förälder som vänder ut och in på sig själv och söker all hjälp hon kan för att få dottern att må bra igen och återvända till skolan.