Minigris skrev 2017-09-12 16:35:32 följande:
Jag var hos bm och gjorde ultraljud tisdag förra veckan och igår. Dem såg en tom hinnsäck som vart i storleken som v4. Bör vara i v6 men kan ha räknat fel eftersom jag har väldigt oregelbunden mens. Tog blodprov och Värdena har ökat från 2134 till 5195 på en vecka. Min bm har nu skickat remiss till sjukhuset för skrapning. Finns det inget hopp? Någon som vart med om långsamt stigande hcg men ändå gått bra? Snälla
Jag hade långsamt stigande hcg att dem misstänkte utomkveds dem gjorde vul flera gånger och det va olika läkare och den kunde inte se något! Det va någon gång v 5 det hela började en vecka efter det blev jag inlagd för att dem skulle operera bort min sista äggledare som jag hade kvar! Men dagen efter ville läkaren som skulle operera ta en sista vul och han berättade att vissa kvinnor kan ha långsamt stigande hcg utan att det skulle vara något!
När han gjorde vul kunde han ana något i livmodern en hinnsäck och han tyckte att vi kunde avvakta några dagar till! 1 vecka efter det började mitt hcg stiga normalt och ungefär i v 7 kunde dem äntligen se en graviditet i livmodern!
Min dotter är nästan 9 månader nu!
Tänk om dem hade opererat utan att den läkaren tittade en sista gång där???
Jag vill inte ge dig för mkt hopp men det har faktiskt hänt mig och då va jag inlagd på Sahlgrenska! Tycker man gott kan vänta och inte skrapa direkt när du är så tidigt i graviditeten!
Hoppas det går bra för dig!