• Minigris

långsamt stigande hcg, finns det hopp?

Jag var hos bm och gjorde ultraljud tisdag förra veckan och igår. Dem såg en tom hinnsäck som vart i storleken som v4. Bör vara i v6 men kan ha räknat fel eftersom jag har väldigt oregelbunden mens. Tog blodprov och Värdena har ökat från 2134 till 5195 på en vecka. Min bm har nu skickat remiss till sjukhuset för skrapning. Finns det inget hopp? Någon som vart med om långsamt stigande hcg men ändå gått bra? Snälla

• Svar på tråden långsamt stigande hcg, finns det hopp?
  • Grus grus

Tyvärr ser det mörkt ut när det går upp så långsamt. Man klarar det, för att man måste. Alternativet finns inte. Det blir en sorg man bär med sig genom hela livet. Ju äldre jag blir, desto mer förstår jag att nästan alla bär på någon sorts sorg.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Noanda

Usch mitt inlägg känns helt okänsligt nu. Jag ber om ursäkt för det.

Skickar kärlek till dig ts. Önskar jag kunde klistra in hjärtan här.

• Snuttis2

Känn inte så Noanda!!

Jag förstår frågan, man läser ofta på FL om tidiga ultraljud trots att det inte är rek att man gör just pga risk för fel i bedömning och att det finns en frekvens på ca 25% av alla graviditeter som blir missfall. Tidiga missfall sköter ju kroppen vanligtvis själv, då är det kanske mer önskvärt att sjukvårdens resurser läggs till de senare missfallen där graviditeten kommit längre och den fysiska o psykiska påfrestning blir ännu större?!

Nu låter jag okänslig - ledsen för det!!

Men som sagt jag har själv förlorat två graviditeter så jag vet faktiskt hur det är : ) ! Efter år av barnlöshet har vi äntligen fått en lillplutt som ligger brevid mig o hickar :) just nu- så allt har sin tid!

• Minigris

Nejnej ingen som är okänslig! :) jag väntar nu, onsdag ska jag till sjukan och begärt ett vul innan dem gör något.. är det någon som vart med om liknande?

• Krusbärskompott
    Noanda skrev 2017-09-13 22:25:12 följande:

Hur gör ni för att få ultraljud så tidigt? Har ni misstänkt att ngt var fel? Jag fick vänta till v 13 för första ultraljud och var jättenervös att det inte skulle finnas ett foster.

Hoppas det ordnar sig för dig ts.

• Krusbärskompott

[quote=78024061][quote-nick]Krusbärskompott skrev 2017-09-17 18:21:08 följande:[/quote-nick][/quote]

Nu blev det fel, sorry.

Jag betalade för privat VUL i v8+4. Mina bäst investerade 800kr någonsin tror jag.

Skittuff situation för dig ts, vi är många som upplevt missfall. Det enda jag kan säga är att man kommer igenom det. På ett eller annat sätt. Kram!

• Cherry83
    Minigris skrev 2017-09-12 16:35:32 följande:

Jag var hos bm och gjorde ultraljud tisdag förra veckan och igår. Dem såg en tom hinnsäck som vart i storleken som v4. Bör vara i v6 men kan ha räknat fel eftersom jag har väldigt oregelbunden mens. Tog blodprov och Värdena har ökat från 2134 till 5195 på en vecka. Min bm har nu skickat remiss till sjukhuset för skrapning. Finns det inget hopp? Någon som vart med om långsamt stigande hcg men ändå gått bra? Snälla

Jag hade långsamt stigande hcg att dem misstänkte utomkveds dem gjorde vul flera gånger och det va olika läkare och den kunde inte se något! Det va någon gång v 5 det hela började en vecka efter det blev jag inlagd för att dem skulle operera bort min sista äggledare som jag hade kvar! Men dagen efter ville läkaren som skulle operera ta en sista vul och han berättade att vissa kvinnor kan ha långsamt stigande hcg utan att det skulle vara något!
    När han gjorde vul kunde han ana något i livmodern en hinnsäck och han tyckte att vi kunde avvakta några dagar till! 1 vecka efter det började mitt hcg stiga normalt och ungefär i v 7 kunde dem äntligen se en graviditet i livmodern!
    Min dotter är nästan 9 månader nu!
    Tänk om dem hade opererat utan att den läkaren tittade en sista gång där???

Jag vill inte ge dig för mkt hopp men det har faktiskt hänt mig och då va jag inlagd på Sahlgrenska! Tycker man gott kan vänta och inte skrapa direkt när du är så tidigt i graviditeten!

Hoppas det går bra för dig!
  • NivanaA

Vänta för gudsskull! Detta hände mig. Jag började blödde i vecka 7-8 och trodde att det va ett missfall. Åkte in för vul och visade sig att det va en tom hinnesäck. Enligt han va ja mindre gången än vad jag trodde. Så dom flyttade bak mig. Fick en ny tid (2veckor) kom tillbaka och dom fick flytta fram igen. För då hade han växt. Och säcken va inte tom. Hjärtat slog och allt såg fint nu. Vecka 21+5 nu. Och väntar en frisk liten pojk. Så vänta och begär ett nytt vul innan dom utesluter något annat. Jag är glad att vi väntade. :) ibland finns de mirakel. <3 håller alla tummar och tår för dig/ er. <3

• Minigris

Tid imorgonbitti för en koll och sen planering av skrapning efter det. Tack alla för fina ord och pepp! Har fått lite hopp iaf men vill inte hoppas för mycket :(

Svar på tråden långsamt stigande hcg, finns det hopp?