• Iman2008

    Flera missfall och sköldkörteln

    Hejsan

    Jag har 4 barn sen innan och vill bli gravid igen vilket jag blir väldigt lätt men har fått 8 st missfall i rad sen jag fick veta jag har problem med sköldkörteln som kom efter senaste barnet som är 4 år gammal . Hur mycket är det tsh ska ligga på om man vill bli gravid då läkaren sa till mig mellan 1 och uppåt men under 2 . Jag får alltid missfall när jag är i vecka 5 och jag har varit på kontroller och utredningar men allt ser bra ut och de vet inte vad dessa missfall beror på . Finns det nån där ute som haft liknande problem eller som har nåt bra tips vad man kan göra .

    Tacksam för snabbt svar

  • Svar på tråden Flera missfall och sköldkörteln
  • Iman2008

    Annelie tack för svar mitt ligger på 2.4 så jag fick höja från 75 mg per dag till 100 men frågan är om det räcker .. ska den ligga på ett exakt eller kan den vara lite över . Jag undrar också om du vet sen hur mycket den ska ligga på under resten av graviditeten i de olika trimesterna . Jag bor nämligen utomlands just nu och läkarna här är kassa så skulle vara tacksam för råd

  • Iman2008

    Progrsteron har jag hört talas om men det äter man de tre första månaderna i graviditeten eller hur funkar de ? Hur många äter man om dagen?

  • Iman2008

    Jag äter inga andra mediciner förutom för sköldkörteln.. tyvärr bor jag i ett land som har kass sjukvård därför funkar det inte fråga läkare om råd med sånt här . ????men jag ska alltså sänka mitt tsh till 1 så får kolla hur mycket de ligger på nu

Svar på tråden Flera missfall och sköldkörteln