• Fru Ve

Sömn på 6 månaders?

Min 6-månaders sover på fm oftast mellan 8-10, en gång ca mellan 13-14, en gång vid kl 16-17 och sen på kvällen vid kl 18.30 en stund. Sen är han vaken och jättepigg till kl 22 då vi lägger oss.... Vi har inte försökt styra hans dagsömn utan tar det som det kommer. Även om det skulle vara skönt om han sov färre gånger och somnade för natten tidigare.

På natten sover han mellan oss i sängen. Tycker det är lugnast så. Han brukar vakna och vilja amma 2-4 ggr per natt men det stör inte mig så mycket för det mesta eftersom det går fort och vi båda somnar om direkt efteråt. Däremot vaknar han tidigt. Oftast mellan 5.30-6 och det tycker jag är jobbigt.

• Fru Ve
    micjos skrev 2017-10-13 19:28:19 följande:

Har nu provat att ha honom mellan oss men blir ännu värre, köpte en dyr sovpåse med tyngder men funkar inte ett skit. Nu är han 7,5 mån och att gå upp, som igår tuå 30ggr och nätterna innan inte sovit alls funkar inte. Vet inte vad vi ska göra, känner mig helt desperat, inget funkar verkligen. :/

Usch ja det låter tufft! Jag skulle också testat välling. Vad som helst bara man får sova. Kanske också bra att kolla så han inte har reflux eller allergi eller något annat som stör. Hör med bvc om läkartid. Men en del barn är oroliga med sömnen utan att något är fel. Vi hade det så med äldsta sonen. Bra att ni turas om för annars går man under. Att sova bredvid barnet fast med öronproppar tycker jag är det bästa. Man finns där men hör inte allt smågnäll.
Svar på tråden Sömn på 6 månaders?