• Dodde18

Tjäna pengar på extrajobb

Hej! Jag är en målmedveten kille på 19 år som har fast anställning som snickare.

Min framtidsplan är att jobba som snickare i ca 7-10 år för att få lite erfarenhet innan jag söker mig högre upp inom företaget jag jobbar på. Mitt mål är alltså att jobba mig upp och bli arbetschef av något slag. Jag är ju som sakt bara 19 år vilket också innebär att jag fortfarande är "lärling" på bygget. Men jag har mina drömmar och mål som jag ska fullfölja.

På helgerna brukar jag ta hem ritningen från bygget för att sitta och memorera in så många detaljer som möjligt. Jag vill kunna mer om själva bygget än vad mina kollegor och chefer kan.

Men det var inte detta som mitt inlägg skulle handla om.

Utan det är så att jag är väldigt sugen på att tjäna pengar.

Jag vill skaffa mig ett extrajobb som jag kan jobba med efter att jag har slutat mitt " riktiga" jobb.

Om ni har några förslag på extrajobb som ger bra med extrapengar så får ni jättegärna tipsa om dem här.

Tack på förhand:)

• Svar på tråden Tjäna pengar på extrajobb
  • Linnis92

Jobbar du på en mindre och lokal firma? Min första tanke om du vill tjäna pengar som snickare är att söka dig till de större bolagen, tex Peab. Kanske leta snickarjobb där du reser runt i Sverige och jobbar? Min sambos kollega har blivit erbjuden ett jobb med "hela sverige" som arbetsplats (som snickare) med 265:- i timmen plus traktamente. Visserligen är inte det en lön du får som lärling men lärlingsperioden varar ju inte för evigt.

• Dodde18

Jag jobbar på ett stort företag med ca 500 anställda, och som omsätter över 1,5 miljarder om året. Men företagets affärsidé är att vara ett lokalt företag, så vi finns bara i vårat län. Och tyvärr så finns det inga som jobbar på helger.

Jag ligger väldigt bra till på företaget och har goda förutsättningar för att jobba mig uppåt här.

Linnis92 skrev 2017-09-14 01:24:37 följande:

Jobbar du på en mindre och lokal firma? Min första tanke om du vill tjäna pengar som snickare är att söka dig till de större bolagen, tex Peab. Kanske leta snickarjobb där du reser runt i Sverige och jobbar? Min sambos kollega har blivit erbjuden ett jobb med "hela sverige" som arbetsplats (som snickare) med 265:- i timmen plus traktamente. Visserligen är inte det en lön du får som lärling men lärlingsperioden varar ju inte för evigt.

• Näckrosen

Tidningsbud om du är morgonpigg.
    Hemtjänsten behöver alltid extrapersonal på kvällar och helger.
    Affärer kan också behöva timvikarier.

Kom ihåg att höra med fin ordinarie arbetsgivare att det är ok att du extraknäcker. Oftast är det inga problem om extrajobbet inte är inom samma bransch.

• sandy80

Jag började med aktier tycker det är en perfekt extra grej , börja läs på och öppna konto på Nordnet eller Avanza

• Kjell2

Du är snickare och vet inte hur du kan tjäna extrapengar utanför normal arbetstid?

Svar på tråden Tjäna pengar på extrajobb