Inlägg från: Jangle |Visa alla inlägg
  • Jangle

Dagisbarn på 70-80 talet?

En liten fråga till Frulan När under år 74 e du född (oxså född 74)

Jag kommer ihåg exakt hur det ser på mitt ga. dagis den långa korridoren där man åt ena hållet gick till min avd bullerbyn samt småbarnsavd lönneberga och åt andra hållet åt storbarnaavd villakulla typ där jag brukar vara innan mamma kom och hämta mig var ofta kvar till sist kolla in på ca 1615 på svt sen kommer jag i håk köket där vi hade kokerska som lagade maten (det gör dom inte på mitt barns dagis) det känns som om jag kommer ihåg en hel del men jag inter inte skriva mer skall sluta jobbet nu och hämta min älskling på dagis
    trevlig helg på er!!!

• Jangle

Jo frulan det var egentligen inget speciellt det var bara så kul att du skrev "Shit vad gammal man är" och det är precis så som jag brukar säga o då e jag e född januari 74 helt obetydligt egentligen sen är det så att i de flesta är så mycke yngre eller äldre än jag

• Jangle

Jamboochjag: visst kommer man ihåg kuddrummet men vårat var ett kombination med vilorum samt samlingsrummet sen kommer jag även ihåg dockrummet där vi bla förutom lekte med dockor lekte hårfrisör med riktiga saxar mamma var inte glad på mig.. sen kommer jag ihåg då vi gick till en lockal i närheten och hade gympa

E det någon av er som gick på dagis terassen i skärholmen,stockholm?????

• Jangle

javisst e vi känner mig som en pensionär ibland i alla fall

• Jangle

e de nån som har koll på var man kan hitta dessa gula russin en arbetskompis till mig och jag disskuterade detta utan resultat

E81 Jag kan bara gissa hur din kista mådde, tur att man har blivit äldre o lite klokare...

Svar på tråden Dagisbarn på 70-80 talet?