• pipperoni

Äggdonation 2017

gilda skrev 2017-12-27 15:42:49 följande:

Har ställt den här frågan i ytterligare en tråd, men tror att jag kanske har möjlighet att få bättre svar här. Funderar på äggdonation, men tvekar ieftersom jag inte vill utnyttja någon annan på ett felaktigt sätt. Menar inte att äggdonation i sig är felaktigt, men när jag ställt frågan om hur man försäkrar sig om att det som donerar verkligen gör det frivilligt, är medveten om ev risker o s v till en klinik i Riga har jag fått väldigt undvikande svar, inklusive att sådant är det väl ingen som frågar om. Vad har ni andra för erfarenheter vad gäller hur äggdonatorer utreds på olika kliniker?

Vi gör ÄD i Grekland och där sker all donation altruistiskt. Donatorerna får enbart ersättning för förlorad arbetsinkomst och resa till kliniken, de får ingen ersättning i övrigt. Känns som det är ett bra kvitto på att de för det frivilligt och inte utnyttjas.
  • pipperoni
    Lovsan skrev 2018-01-05 15:09:05 följande:

Ser att det är många som kämpar och hoppas här! Är ny både här och i äggdonations?världen?. Efter ett misslyckat ÄD-försök i Sverige, donatorn gav oss bara två ägg varav enbart ett var av så god kvalite att det kunde användas, men tyvärr blev det minus :/ Nu tänker vi söka oss utomlands för att helt enkelt få snabbare hjälp och på bättre villkor, dock vill vi fortfarande ha öppen donator. Vi står därför i valet mellan Fertinova i Helsingfors och StorkKlinik i Danmark. Många verkar ha erfarenheter av Fertinova, men är det någon som varit i Danmark och har något att säga om det? Tacksam för svar! :)

Danmark gick bort för oss pga att de har en åldersgräns på 46 år och destruerar alla kvarvarande embryos efter att man fyllt 46 (jag är 45).
  • pipperoni
    UndrandeSökare skrev 2018-01-06 21:03:11 följande:

Pipperoni- Vet du vad de har för åldersgräns i Finland?

Bara nyfiken.

Åldersgränsen i Finland är också 46, men där får du sätta tillbaka frysta embryon fram till du fyller 50 (i Danmark destrueras de när du fyller 46). 
  • pipperoni
    Zwillinge86 skrev 2018-02-10 19:15:33 följande:

Har inte pratat med nån än, men i kommentaren från werlabs så stod det att värdet är förenligt med mkt tidig graviditet, men att de rekommenderar nytt prov om minst två dagar. Men jag kan ta nytt prov först på måndag. Alltså det står ju att referensvärdet är från 4 så det är klart att det inte är helt omöjligt, men tyvärr inte ett mirakel jag tror kommer att ske.

Usch, vilken terror att vänta... Vilken ruvardag tog du hcg-provet? Jag läste precis i en FB-grupp om en som hade hcg 25 på RD9 och det gick bra (är ett barn nu). Håller tummarna för dig.
  • pipperoni
    Zwillinge86 skrev 2018-02-15 15:06:46 följande:

Nu dök det plötsligt upp, hcg <1.0E/L. Så svart på vitt, jag är inte gravid (längre) och detta försök är nu officiellt avslutat. Har mailat kliniken resultatet och frågat hur de tycker att vi ska gå vidare med de 2st blastocyster vi har kvar.

Tråkigt att höra. Kram till dig.
  • pipperoni
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:24:33 följande:

Hoppar in i tråden! Är smått desperat och går därför rakt på sak: kan någon tipsa om privata gynekologer/kliniker i södra Sverige/Köpenhamn som kan hjälpa till med ex skriva ut medicin och/eller hjälpa till med de 2 ultraljud som krävs innan man åker till sin äggdonationsklinik för donationen? Är 43 år och har haft det första Skype-samtalet med min läkare på Gennet i Prag. Om det inte löser sig med ultraljud/medicinering på hemmaplan är jag beredd att antingen bita i det sura äpplet och åka till Prag flera gånger för att få mina mediciner/ultraljud eller att byta klinik helt.????????????

Prova med Emma ultraljudsklinik, de har lovat mig hjälp tidigare. Du kan även kolla CFC i Köpenhamn. Är nog svårare med recept, men VUL borde inte vara några problem att lösa.
  • pipperoni
    snuffen5 skrev 2018-04-01 16:00:57 följande:

IOk ska kolla med båda! Vilken klinik gör du äggdonation på?

Life Clinic i Aten. Bor i Göteborg och känner till många som hjälper till här, men många har stängt i juli och när jag behövde göra VUL förra sommaren i juli hittade jag ingen i Göteborg, men så lovade både Emma och CFC att hjälpa till (sen blev det avbrutet, så det behövdes aldrig).
  • pipperoni
    snuffen5 skrev 2018-04-01 23:10:35 följande:

Tack för info! Är jättetacksam för mer info om de du känner till i Göteborg.

Hagens gyn, Sokolova gynkliniken, Vasakliniken, MVC Carlanderska (alltså mödravårdscentralen, inte Fertilitetscentrum) och Fröja i Stenungsund.
Svar på tråden Äggdonation 2017