Inlägg från: Längtarefterdighelatiden |Visa alla inlägg
  • Längtarefterdighelatiden

Äggdonation 2017

Hej,

Påbörjade en egen tråd och blev tipsad om denna, hoppas jag kan hänga på!

Jag och min sambo träffades för två år sedan, inga barn nån av oss. Vi är 43 och 44 år. Försökte bli gravida men inget hände så under förra året gjorde vi två ivf som tyvärr resulterade i missfall. Det första i v4 och det andra i v8. För att öka chanserna att få ett barn så har vi bestämt oss för äggdonation. Sverige är ju uteslutet pga ålder så vi har valt att åka till IVI Valencia. Har någon varit där? 21 februari ska vi på ett första besök. Spännande och nervöst! Hur har ni gjort med prover inför besök, har ni tagit de hemma eller på kliniken utomlands?

Jag är nervös inför hur jag kommer att må, främst psykiskt. Vid andra ivf:en mådde jag dåligt först av hormonerna före och sen av missfallet. Var sjukskriven.

Hoppas på tips och igenkänning från fler!

Min sambo har pratat med vårdcentralen och de ska ta hans prover för 50 kr! Låter för bra för att vara sant! Jag ska boka en tid också, hoppas inte att det blir mycket dyrare för mig, ska självklart kolla med de först.

Primavera skrev 2018-01-20 04:41:22 följande:

Har inte varit på IVI Valencia men på IVI Barcelona och IVI alicante. Kliniken i Barcelona kändes opersonlig och där fick vi inte den hjälp eller service vi ville ha. Man betalar trots allt en hel del och då vill man ha klara besked. Kommunikationen fungerade inte med vår kontaktperson och vi valde att förflytta oss till IVI Alicante efter två månader. Har bara gott att säga om IVI Alicante, bra service, proffsigt.

Se till att ta alla tester de kräver när ni är på plats. De kräver en hel del tester på dig och din man och det kan bli krångligt och dyrt att ta dessa i Sverige. Vi bad om det i Barcelona men de missade hälften av alla prov och fick istället jaga efter någon som ville göra det gör hemma.

Är gravid i v.22 efter första återföringen. Hör av dig om du har fler frågor.

Tack för info! Så underbart att höra att du är gravid i v22. Hur mår du?

Ja det verkar enklast att ta proverna på plats. Jag skrev innan att min sambo var i kontakt med vårdcentralen och ska få ta sina prover för 50kr. När jag pratade med samma vårdcentral så var det väldigt besvärligt med provtagning... Som tur är så var det ändå dags för en mammografi så den blir gratis utan tjafs i alla fall!
    UndrandeSökare skrev 2018-01-20 11:20:22 följande:

Har du regelbunden mens och ägglossning? Om du har det och vet med dig att du mår dåligt av nedreglering och östrogentabletter så fråga kliniken om du kan få göra insättning i naturlig cykel istället.

Ja jag har regelbunden mens så då borde även ägglossningen vara regelbunden. Tack för tipset, ska fråga läkaren när vi är i Valencia. Jag har som sagt många tankar kring hormonerna...

Så skönt det är att ha alla är som kan tipsa och peppa!
    Syskon2018 skrev 2018-01-25 09:31:38 följande:

Efter mycket funderade och samtal med kliniken så beslöt jag mig för att avbryta. Det känns inte rätt att gå in i ett försök med känslan av att det kommer att misslyckas. Så nu ska jag äta Provera, invänta mens och köra igång en ny behandling. Ska få plåster denna gång utöver Femanest.

Så starkt av dig att avbryta!

Jag känner (tyvärr) stressen att bli gravid så snart det bara är möjligt så jag hade nog kört på trots risk för misslyckande.

Just nu känner jag att min mens är på g om några dagar och blir lika ledsen varje gång. Denna gången hade vi sex varje dag under veckan för ägglossning och varje gång hoppas jag på spontan graviditet även om jag såklart fattar att det inte kommer att gå...

22 februari har vi informationssamtal i Valencia, tycker dagarna ska gå snabbare!
    Lilly2013 skrev 2018-01-27 13:30:12 följande:

Hej på er alla.

Nu är det dags igen efter någon månads pause.

På måndag åker vi till kliniken och tar prover och ultraljud. Åker tillbaka hem på onsdag sen får vi se om vi åker tillbaka igen på lördag eller måndag för insättning.

Spännande! Då är jag ungefär en månad efter dig!

Vart ska du göra din äggdonation?

Jag ska pausa planerna med äggdonation för jag är gravid! Spontant! Stickan var positiv i morse men jag har svårt att tro på det, har aldrig blivit gravid utan hjälp. Är jätteglad men samtidigt lite rädd för fortsättningen, vill ju att det ska gå vägen. Det är så tidigt ännu, bara 4 veckor.

Hoppas ni andra också får bli så här glada snart, en härlig känsla !

Svar på tråden Äggdonation 2017