• Lilly2013

Äggdonation 2017

Hej på er alla.

Nu är det dags igen efter någon månads pause.

På måndag åker vi till kliniken och tar prover och ultraljud. Åker tillbaka hem på onsdag sen får vi se om vi åker tillbaka igen på lördag eller måndag för insättning.

• Lilly2013
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-27 16:36:13 följande:

Spännande! Då är jag ungefär en månad efter dig!

Vart ska du göra din äggdonation?

Vi är på Invimed i polen. Var går ni nånstans ?
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2018-01-27 13:38:26 följande:

Lycka till på resan, hoppas att det går bättre denna gång !

Tack snälla.
  • Lilly2013
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-28 13:07:48 följande:

Jag ska pausa planerna med äggdonation för jag är gravid! Spontant! Stickan var positiv i morse men jag har svårt att tro på det, har aldrig blivit gravid utan hjälp. Är jätteglad men samtidigt lite rädd för fortsättningen, vill ju att det ska gå vägen. Det är så tidigt ännu, bara 4 veckor.

Hoppas ni andra också får bli så här glada snart, en härlig känsla !

Wow. Stort grattis
  • Lilly2013

Allt såg perfekt ut hos läkaren idag. Progesteron och estradiol proverna perfekta. Slemhinnan var strax över 7. Antar att de räknar med att den växer till sig lite till för jag har för mig att den brukar va mer men men är ju bara på dag 11. Transfer blir på lördag och dag 15 är de ju då. . Startar med Intralipider på morgonen innan insättning.

Detta går ju på garantin eftersom vi inte fick 3 bra embryon förra gången. Vi blev då garanterade 8 nya. Den tjejen vi valde nu hade lämnat 10 äggceller till denna gång verkade det som och i sånt fall får vi alla så det kändes ju bra. Desto fler desto bättre chans att någon klarar sig till frysen också. Får hoppas att det går lite bättre denna gången på alla plan

Nu åker vi hem till Sverige igen ett par dagar

• Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-01-30 16:35:30 följande:

Så spännande, håller alla tummar. Hoppas ni får bättre resultat denna gång! Jag gjorde Vul i torsdags på cd12 och hade då en slemhinna på 13mm så det är jag mer än nöjd med. Dropp idag och insättning och akupunktur imorgon. Fick just besked från kliniken att de tinar ägg i taget och att om de tror att chansen till graviditet skulle öka med två så tinar de ett till. Antar att jag bara får tillbaks ett, men det var inte blankt nej till frågan om två ägg iaf. Hur ser din medicinering ut i övrigt?

Hoppas det har gått bra Var går du eftersom de inte vill sätta in mer än ett?

Trombyl prednisilon och progynon från dag 3, från och med idag då läggs det till linitus 3x per dag och duphaston 3 x per dag. Sen har jag tagit il dropp var annan vecka nu ett tag och så får jag som sagt igen innan insättning. Det som jag verkligen inte vill ha är prednisilon önskar man hade kunnat vara utan det.
  • Lilly2013
    smurfen 11 skrev 2018-01-30 17:13:49 följande:

Vad roligt att höra att det ser bra ut!

Hoppas aTT det tar sig nu:)

Vi skulle också varit nere nu men blir nånstans feb-april.

Hej på dig.

Tack !!

Har ni fortfarande inte varit nere? Men du har hittat donator och så eller
  • Lilly2013
    smurfen 11 skrev 2018-02-01 10:32:54 följande:

Nä:/ Skulle som sagt varit nere just denna veckan, men tog mpr vaccin i början av januari, så behöver vänta på äd då, eftersom det kan överföras till embryot.

Så du får dubbel dos av progesteron, hur kommer det sig?

Vi kommer sannolikt vara nere hela tiden, blir för bökigt för oss å flyga fram å tillbaka, men bra den möjligheten finns.

Vi har redan bokat donator, gjordes i december redan.

Angående pred, jag kommer på eget bevåg ta något mindre dos av det.

Ska ni sätta in två om det går?

Lycka till på lördag:)

Ja just det de hörde jag om ja.

Det fick jag förra gången också. Tror att de är deras standard protokoll. De dom hade ändrat lite på nu var progynonen från 1st tre gånger per gad till 2st tre gånger per dag.

Va skönt att ni hittade någon till sist. Jag hade mycket lättare att hitta denna gången.

Jag har oxå tagit lite minsta prednisilon på eget bevåg men ska höja från och med i morgon så jag äter full dos men kollar man med andra så vet jag ingen som fått så högt som 16 mg om det inte e bevisat immunologiska problem plus att jag tar il- dropp var annan vecka för att immunförsvaret ska hålla sig.

Vi sätter in 2 efter deras rekommendation.

Men tyvärr fick jag dåliga nyheter nu att det bara e 3 som blivit befruktade.
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-01 11:26:33 följande:

Då ser vår behandling likvärdig ut. Jag går i Umeå så jag var beredd på att inte kunna få tillbaks två ägg eftersom socialstyrelsen inte rekommenderar det.

Jadå e det så att socialstyrelsen inte rekommenderar insättning av 2 st.

Hur har det gått då fick du tillbaka 2 ?

Hoppas allt gick bra
  • Lilly2013
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 15:35:12 följande:

Jadå e det så att socialstyrelsen inte rekommenderar insättning av 2 st.

Hur har det gått då fick du tillbaka 2 ?

Hoppas allt gick bra

Amen skulle ju va en gla gubbe naturligtvis
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2018-02-01 16:15:40 följande:

Var det 10 ägg ni fick från er donator denna gång? Så tråkigt att höra att bara 3 blev befruktade. Kanske det kan vara något spermaproblem ? För jag tycker att fler än 3 på 10 borde blivit befruktade. Hade din man gjort sperm dna fragmentationstest?

Vad säger de på kliniken om resultatet denna gång?

Hur många ägg fick ni förra gången? Hur många blev befruktade då?

Japp 10st.

4 olika kliniker har sagt att sperman är bra så får försöka lita på det helt enkelt.

Dom säger att det är ovanligt få som blev befruktade men att de 3 ser riktigt bra ut än så länge.

Förra gången fick vi 12 och 10 blev befruktade tror jag men sen slutade att utveckla sig en efter en och kvar på slutet var 4. 2 med riktigt bra kvalitet och två som efter 5 dagar var för dåliga för att frysas.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2018-02-02 08:18:20 följande:

Hur fungerar garantin på kliniken ni går på ?

Var det 3 blastos totalt de garanterade? Ni fick 2 förra gången och om ni får

1 blasto denna gång så har ni fått vad kliniken lovade/garanterade?

och då blir det inga fler garantiägg? men om inget blir blasto får ni då 8 nya ägg igen? eller hur fungerar det?

Hej!

Invimed gör vanligast insättning på dag 3 så inga blastisar. 3 st embryon med 6-8 celler och av god kvalitet.

Nu har vi inga mer garanti försök alltså.
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 14:22:35 följande:

Allt gick bra, men det första tinade ägget "återhämtade" sig inte riktigt så de fick Tina ett till. Fick tillbaks det andra som höll på att kläckas vid återföringen. Så nu ruvar jag på det och hoppas på det bästa. Känner nästan ingenting och nojjar såklart över det. Tröttare än vanligt och lite värk i ryggslutet och kanske kanske att brösten känns lite tyngre, men då letar jag verkligen symptom! Tänk om ägget inte ens fäst, då är det jucredan över...

Skönt att det gick bra. Det låter ju som ett toppen ägg. Håller tummarna. Var det de 2 sista ni hade?

Jag brukar inte känna så mycket och ska verkligen försöka att känna efter.

Man vet ju aldrig hur det kommer kännas just denna gången.

Vi har satt in 1 idag och har 2 som odlas vidare så vi får se om det blir till frysen eller inte. Dom hade varit lite långsamma från början men kickat igång nu så dom skulle odla dom ett par dagar till.

Nu ligger vi på hotellet och väntar på att få lyfta mot Sverige i morgon
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-10 08:21:07 följande:

Du fick rätt! Jag slutade med medicinerna igår kväll. I natt kom svaret från werlabs, hcg 15 E/L. Så gravid är jag ju, men jag räknar med att fostret inte överlevt eftersom värdet är alldeles för lågt. Det fäst väl och släppte direkt kan jag tänka mig. Så nu får jag väl ta medicinerna och vara gravid i helgen, men låta nytt blodprov bevisa motsatsen på måndag. Nu blev situationen om möjligt ännu värre än innan, då stod jag inte ut med väntan på det negativa beskedet och nu vet jag men måste ändå vänta :(

Usch va tråkigt men kan väl hålla tummen lite till. Va sa läkaren.??
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-11 09:42:06 följande:

Precis vad jag behövde höra :) vet du om det var med blasto? tog prover på ruvdag 8.

Håller verkligen tummarna. Denna ovisshet är ju knäckande i sig. Jag är ju nästan livrädd för att bli gravid för då börjar nästa oro och för mig är graviditet lika med missfall.

Hur var det hade ni fler i frysen?
Svar på tråden Äggdonation 2017