• Sara761

Äggdonation 2017

UndrandeSökare skrev 2017-12-07 07:50:39 följande:

lill111- AvaPeter erbjuder olika paket, den garanti jag läste om på deras hemsida tidigare kostar 250.000kr och då får man 70% av pengarna tillbaka om mam inte lyckas få något barn.

Hej!
    Hoppar in här! Har en del info... till alla vi som kämpar:) Vi har hållit på ett bra tag skam den som ger sig.

Har varit på både Fertinova Åbo det var här vi började, Ava Riga och ett besök för ev behandling i Ryssland på Ava Peter nu senast. Våra erfarenheter är att Fertinova inte var alls bra, riktigt dåligt försök (1 embryo insatt 2 frysta inget klarade sig) och nonchalant från deras sida, samtidigt hetsigt på något sätt.
    Riga är vi supernöjda med trots många misslyckade insättningar. De är proffsiga och alltid vänliga och snabba, känns om de verkligen vill hjälpa oss och är inte "säljga".
    Gällande garantin som ni nämner i Ryssland var vi lite intresserade av detta och åkte dit för provtagning, hysteroskopi och samtal på plats, detta skulle då ingå om man blev "godkänd" för paket med garanti (250.000.-) vilket de sa att istort sett de flesta blir.
    Efter hysteroskopi och massvis med blodprover (de är duktiga och väldigt noggranna så det är ju bra) på plats hittades inget fel förutom att min livmoder var något hjärtformad, men bedömningen av läkaren var att en behandling troligen skulle lyckas. Efter vi varit hemma ett par dagar var det dags för skypemöte med läkare nr 2 på Ava Peter för planering av behandling hos dem. Då säger hon att vi inte är godkända för "garantipaket" då min livmoder har speciell form dvs hjärtform, utan vill att vi kör på med premiumpaket á 129000:-

I efterhand har jag kollat denna info med läkare, både i Sverige som utfört hysto på mig samt läkare i Riga och min form på livmoder påverkar inte om jag kan bli gravid eller ej. Slutsatsen jag drar är att de på Ava Peter har som affärside att sälja in garantipaket, men när man väl är inne i svängen så erbjuder de sina vanliga behandlingar, gärna det dyraste, om man vill ha sk premiumdonator osv.
    Vi kände oss väldigt lurade och valde därför att avbryta allt och betalade endast för hysto på plats och tänker börja om på Ava Riga som vi har förtroende för.

Har någon här hört om någon som kört garantiprogrammet på Ava Peter? Eller fått pengar tillbaka efter misslyckande? Som ni säger låter för bra för att vara sant.
    Lycka till alla!

• Sara761

Hej alla!

Tänkte bara inge lite hopp till er alla som kämpar men stöter på problem och annat oförklarligt på vägen...gång på gång

Är gravid efter 9:e försöket med ÄD!!

Väldigt tidigt än så länge men ändå!

Hoppas den eller de vill stanna nu:)

Ge inte upp!

• Sara761

Beklagar missfallet!

Jag hade bra hcg dag 9 efter insättning ska på vul 8mars

Haft ett plus innan som tyvärr slutade i tidigt missfall

• Sara761

Tack:)

Hade hcg på 279 ruvardag 9

Satte in två blasto

Spännande inför måndag!!

• Sara761

Hej på er

Nu var det slut för denna gång! Fått missfall precis:(

Så fruktansvärt. Hade hcg på över 15000 (v5+4)häromdagen och allt såg fint ut. Nu är det borta.

Hur ska man orka...

lycka till ni som ruvar!

• Sara761

Tack

Gjorde ÄD i Riga och det var två st fina femdagars ej pgs visserligen... man blir så uppgiven

Har fyra blasto i frys

Hur går det för er?

• Sara761
    Zwillinge86 skrev 2018-03-03 09:45:54 följande:

Beklagar verkligen! Har varit i samma situation och det är verkligen fruktansvärt när det som alldeles nyss såg perfekt och lovande ut plötsligt är över. Tand om dig!

Hur gör ni? Har lyckats eller är i processen med ÄD nu?
  • Sara761

Har också kört med immunsupport vid alla ÄD såsom il kortison fragmin och Trombyl. Har tagit otaliga blodprover och har inga avvikelser eller immunoroblem eg. Men man undrar ju... får se om vi orkar igen!?

• Sara761
    Swoosh skrev 2018-03-03 16:58:40 följande:

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

Hoppas det blir plus!

Terror att vänta.
  • Sara761
    UndrandeSökare skrev 2018-03-03 17:56:52 följande:

Har du gjort någon immunutredning utomlands och skickat blod till labbet i USA immunanalys? för eller självmedicinerar du? Om du gjort immunutredning, hos vem? Och vilka provsvar var utanför referens?

Har fått hjälp med immunprover i Sverige och även i Ryssland (11 rör) samt hysto och bactriella prover i båda länder..

Inga prover är utanför referens och ? perfekt? enl tre olika läkare.

Så ingen rek egentligen immunsupport utan jag har själv valt det pga av många minus utan förklaring.

Vid denna ÄD hade vi ny donator och då plus på första försöket. Oklart vad som sker.. så otroligt jobbigt!

9 försök, två plus och inga barn :(

Har läst boken du rek men blir inte riktigt klok på vad som verkligen gäller.
  • Sara761

Ruvardag 8-9 borde ge tydligt plus

Jag hade tydligt på ruvardag9

Grattis Swoosh!! Har ni försökt många ggr?

• Sara761
    Bell13 skrev 2018-03-09 14:39:25 följande:

Hörni jag måste få fråga. Jag har testat blankt idag igen och förlikat mig med tanken på att jag inte är gravid.

Min klinik säger att jag inte kan lita på testen ännu och att urintesten kan visa fel.

Jag kan tidigast ta ett blodtest på måndag.

Är på ruvardag 11 idag

Beklagar om det är minus men ta blodprov på måndag så får du ett klart besked! Hoppas det är plus då!

Jag har testat på ruvardag 8-9 innan och det har visat rätt svar

Lycka till
  • Sara761

[quote=79256772][quote-nick]Bell13 skrev 2018-12-02 18:16:47 följande:[/quote-nick]Ni som blivit gravida, när plussade ni? Jag tänker testa på fredag, är då på ruvardag 8 med två blastocyster.

Kan jag få ett säkert svar då?[/

Det tror jag du får. Har testat rd 8 och fått starkt plus då

Lycka till!

• Sara761

[quote=79256772][quote-nick]Bell13 skrev 2018-12-02 18:16:47 följande:[/quote-nick]Ni som blivit gravida, när plussade ni? Jag tänker testa på fredag, är då på ruvardag 8 med två blastocyster.

Kan jag få ett säkert svar då?[/

Det tror jag du får. Har testat rd 8 och fått starkt plus då

Lycka till!

Svar på tråden Äggdonation 2017