• Swoosh

Äggdonation 2017

Bell13 skrev 2018-02-27 07:12:13 följande:

Jag fick två fina blastocyster återförda igår. Två st odlas vidare till idag, de delas långsamt och hade igår 12 celler. Idag får vi besked om de går att frysa.

Nu ska jag ruva ordentligt på dessa två jag har.

Spännande! Jag är på RD5 idag med en blastocyst och en morula.
  • Swoosh

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

• Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-04 07:04:45 följande:

Då är vi nästan på samma dag, jag är på ruvardag 6 idag och vill bara få testa nu.

När testar du? Jag tänkte testa på onsdag på ruvardag 9 tror att jag borde få ett pålitligt svar då. Tidigare har jag alltid plussat 4 dagar efter inplantation men nu vet jag inte exakt när den inträffat, om den inträffat. Känner mig bara superstressad över allting som har med det här att göra.

Jag tänker inte testa förrän imorgon måndag när jag har testdag. Jag skulle bara bli ännu mer orolig och stressad om jag började testa för tidigt, och oro och stress ska man ju akta sig för... (JÄTTELÄTT...) Jag försöker tänka att går det inte den här gången heller, så har vi ju 7st kvar i frysen. Det är inte kört förrän man ger upp! <3
  • Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-04 10:36:59 följande:

Jag förstår dig. Jag håller tummarna för att det blir ett plus imorgon.

Tack! Detsamma till dig när det blir dags! :)
  • Swoosh

ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!

• Swoosh
    Sara761 skrev 2018-03-05 14:20:59 följande:

Ruvardag 8-9 borde ge tydligt plus

Jag hade tydligt på ruvardag9

Grattis Swoosh!! Har ni försökt många ggr?

Tack! Efter ett par års försök på vanligt sätt med mina egna ägg (som passerat bäst före datum), blev ÄD vårat bästa alternativ. Två tredagars insatta i september 17, men som inte blev något. Nu FET med två femdagars. Så, vi lyckades få ett plus på andra försöket. Men än är vägen lång och kantad av oro och dåliga erfarenheter.

Tänker ändå försöka att njuta av nuläget, trots att jag knappt törs använda ordet gravid...
  • Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-05 15:19:06 följande:

Skickar ett stort grattis. När sattes det in?

Tack! 22/2, så jag borde vara i v.5...
  • Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-03-05 16:31:13 följande:

Stort grattis!

Tack snälla!!! Jag är bara försiktigt lycklig! :)
  • Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-06 06:01:29 följande:

Jag testade idag på ruvardag 8. Helt blankt test. Känner mig så ledsen även fast jag vet att det kanske är i tidigaste laget. Jag har alltid plussat sent. Som allra tidigast på ägglossning + 12 när jag blivit gravid på naturlig väg eller vad man säger.

Känns bara så väldigt tomt. Tänker att jag testar på fredag igen, ruvardag 11 då borde jag få ett resultat att lita på va?

Tråkigt! Men det är inte kört än!

Du frågade om mina symptom;

Ömma bröst, ligamenthugg när jag hostar, molvärk, trött. Alla symptom utom ligamenthugg är ju samma som dom biverkningar man får av medicinerna, så dom går inte att lita på. Men när det högg första gången, på RD9 eller 10, så fattade jag att det nog inte bara var medicinerna...

Håller tummarna för dig!
  • Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-09 14:39:25 följande:

Hörni jag måste få fråga. Jag har testat blankt idag igen och förlikat mig med tanken på att jag inte är gravid.

Min klinik säger att jag inte kan lita på testen ännu och att urintesten kan visa fel.

Jag kan tidigast ta ett blodtest på måndag.

Är på ruvardag 11 idag

Förra gången hade jag testdag på RD11 med tredagars embryo, och denna gången hade jag också testdag på RD11, fast med femdagars. Jag tycker att du ska lita på din klinik, för alla är vi ju olika. Jag är inte läkare och därför kan jag inte uttala mig om huruvida du borde få ett tillförlitligt resultat på RD11 eller ej, jag kan bara dela med mig av min egen högst begränsade erfarenhet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett fint plus på din testdag, om inte denna gången, så nästa!<3
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-23 07:16:38 följande:

Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)

Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!

Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?

Stor kram till er alla

Blomsterkvasten skrev 2018-03-23 07:16:38 följande:

Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)

Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!

Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?

Stor kram till er alla

Hej! Grattis!!!

Klart du kan lita på ditt test!!!

Jag struntade i att ta blodprov, jag valde stickan ist vilket min klinik tycker är helt OK ( har gjort ÄD på AVA Riga). Har dock testat med CB digital med veckoindikator. Första gången (på testdagen) visade det Gravid 2-3v, och ett par dagar/en vecka senare visade det Gravid 3+. Första VUL på måndag 26/3, så nu håller vi tummarna för att det slår ett litet hjärta där inne!

Kram och lycka till! Hoppas vi kan följas åt!
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-24 08:35:20 följande:

Tack!! Och stort grattis till dig också!

Jag testade också med CB digital med veckor, fick samma 2-3v. Jag går på ivf Riga, har faktiskt inte hört av mig till dem och sagt att det va positivt. Gör mitt blodprov som planerat måndag morgon så får vi se :)

Oj va spännande med ul på måndag, vilken vecka är du i då? 7?

Är det ditt första ÄD-försök?

V8 (7+0). Nej det är vårat andra försök. Första gången i sept 17 med två tredagars som inte blev något, denna gången med två femdagars. Denna gången har vi lagt till Trombyl, embryo glue och assisted hatching. Vi provade även att göra endometrium scratch innan insättning för att bättra på chanserna (tron kan försätta berg)!
  • Swoosh

Dokumentärtips! Korrespondenterna på SVT har gjort en dokumentär som heter Fertilitet på is.

• Swoosh
    Sjuttiosjuan skrev 2018-03-25 09:21:14 följande:

Tänk om det är 2 st små bönor därinne:)

Ja herregud!!! Jag drömde faktiskt det härom natten, att det var två på ultraljudet... Börjar bli tämligen skräckslagen inför morgondagen, är jätterädd att det är tomt där inne! :(
  • Swoosh
    UndrandeSökare skrev 2018-03-25 09:52:36 följande:

Tack för tipset ! Ska kolla om man kan se det på Svtplay.

Ja det kan du! Älskar Dr Olgas kommentar!:)
  • Swoosh
    UndrandeSökare skrev 2018-03-25 12:26:20 följande:

För mig var det tomt därinne....jag satte in 2 normala blastos som var friska enligt PGS, men det blev bara 1 tom hinnsäck, trots hcg över 50.000. Det blev så pgr av mitt immunförsvar vet jag nu (jag har för låga LAD-nivåer). Ska göra LIT-behandling för att få upp nivåerna.

Handlar Fertilitet på is om AvaPeter i Ryssland?

Hoppas det går bra vid ditt vul !

Nej men AVA Peter är med i en liten del.
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-26 09:17:45 följande:

Håller alla tummar och tår för dig idag!!

Kram

Tack! Jag tror att dina tummar och tår gjorde susen...

En pigg liten filur med ett pickande hjärta på UL!!!

Vi är så jäkla chockade och lyckliga!
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-26 11:23:44 följande:

GRATTIS!! Så underbart att höra! Fick rysningar i hela kroppen :) och jag förstår både chock och lycka! Vad händer nu? Nåt mer vul innan ni skrivet in er på mvc?

Jag gjorde mitt första hcg-prov i morse. Får besked i morgon lunch. Denna väntan....

Blomsterkvasten skrev 2018-03-26 11:23:44 följande:

GRATTIS!! Så underbart att höra! Fick rysningar i hela kroppen :) och jag förstår både chock och lycka! Vad händer nu? Nåt mer vul innan ni skrivet in er på mvc?

Jag gjorde mitt första hcg-prov i morse. Får besked i morgon lunch. Denna väntan....

Ja nu blir det mer av den berömda väntan även här... Tänker att jag ringer och bokar tid för UL och KUB, så nästa gång blir väl runt v.12 kan jag tro.

Skriv så fort du vet hur Hcg såg ut! Håller mina slitna tummar allt vad jag kan!!!
  • Swoosh
    Sjuttiosjuan skrev 2018-03-26 12:10:33 följande:

Härliga nyheter:) Grattis!!

Tack! :)
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-27 10:25:15 följande:

Fick ett mycket positivt besked från kliniken nu :) Hcg 3418

Så nu får vi se om ivf Riga vill att jag gör ett till eller om de nöjer sig med detta och nästa steg är vul.

Härligt!!! Njut nu, och hoppas att dagarna går snabbt till ditt VUL! ;)
Svar på tråden Äggdonation 2017