• Regnar

Äggdonation 2017

Hej tjejer,

Nu är det ett tag som jag tänker på ÄD för vi har försökt för barn i nästan 3 år men det går inte och läkare tycker att mina äggreserver minskat och visst högkvalitet är sämre nu ????

Jag tänkte länge och vill tänka på ÄD nu men läste någonstans om reglerna som var lite obehagligt för mig om att personen som man tar ägg ifrån får träffa barnet senare .

Är det sånt???

Vet ni någonting om det?

Tack för hjälpen

• Regnar
    Regnar skrev 2017-11-15 10:30:32 följande:

Hej tjejer,

Nu är det ett tag som jag tänker på ÄD för vi har försökt för barn i nästan 3 år men det går inte och läkare tycker att mina äggreserver minskat och visst högkvalitet är sämre nu .

Jag tänkte länge och vill tänka på ÄD nu men läste någonstans om reglerna som var lite obehagligt för mig om att personen som man tar ägg ifrån får träffa barnet senare .

Är det sånt???

Vet ni någonting om det?

Tack för hjälpen

8
  • Regnar

Och en fråga till hur kan man ta bort kommentaren om man skriver fel ?????

Jag är helt ny här

• Regnar

Tack för alla svar .

Jag vet inte egentligen vad jag ska göra än och är mycket förvirrad . Det är kanske bättre om jag åker till mitt land och forska där lite . Min man är svensk men jag kommer från ett annat land och där är reglerna annorlunda än här .

Vet inte ens om jag ska börja med IVF eller det är dumt att tänka på det för jag har forskat mycket och det verkar som att man har inte så mycket chans när man har mindre äggreserver .

Jag är redan slut med energin för att kämpa acceptera det vr5 inte om jag orkar med IVF och många gånger.....

• Regnar

Vet ni hur mycket kan det kosta på ett ungefär där som ni ska göra?

Och en viktig sak till för mig är att veta lite om personen som ska få ägg ifrån , jag menar ålder och ärftliga sjukdomar och sånt .Får man såna informationer eller ingenting får man veta?

• Regnar

En fråga till om det är ok för dig att säga .

Hur känns det för dig?

Jag har ett barn från min gamla relation men nu med min man önskar hela jag ett barn från honom och det har blivit så och jag börjar verkligen bli sjuk menar psykiskt pga det .

Tänkte på det sättet då har jag hans barn iaf .

• Regnar
    Jag är bara jag skrev 2017-11-15 18:51:38 följande:

ÄD kan kosta mellan 25-100000 beroende på vilken variant man gör och vilken klinik man går på. Donatorerna måste vara fullt friska utan anlag för ärftliga sjukdomar. Man får välja ganska mycket hur man vill att de ska se ut och vara. Eller inte välja alls som vi gjorde. I Sverige får man inte välja nånting vad jag vet. Här är donatorerna äldre också.

Aha , tack då kostar det mellan 25-100000 med klinik och allt som måste göras .
  • Regnar
    Familj77 skrev 2017-11-15 19:14:45 följande:

Hej

Välkomen i samtalet!

Så kan det vara. Det kallas öppen donation.

Barnet har själv möjlighet att söka upp sitt ursprung när det fyllt 18 år.

Ni som föräldrar har inte den möjligheten.

Endast barnet som får välja om den vill eller inte.

Det är så jag och min man har det. Känner inte de minsta orolig inför det. Jag tänkte mycket på det innan vi tog beslutet om ÄD.

Många etiska och ganska svåra frågor som jag brottades med ett tag. Läste massor och tog reda på så mycket info som möjligt. Valde klinik med omsorg och lite beroende på kö och möjlighet.

Hör gärna av dig om du har fler frågor. Inte säkert jag kan svara men jag hjälper gärna till om jag kan.

Tack för svaret <3

Hoppas allt har gått bra för er .

Känner du någon klinik i Göteborg eller Stockholm som är bättre och man får bättre hjälp ?
  • Regnar

Hej igen tjejer

Ville fråga ni som har gjort ÄD i Sverige vilka kliniker rekommenderar ?

Och några pratade om Linköping vad heter kliniken Där?

• Regnar

Hej tjejer !

Vi ska också börja med ÄD och kontaktat IVF kliniken Riga och Dr Fodina men nu är jag osäker om IVF kliniken eller Ava kliniken i Riga!

Vilken rekommenderar ni att välja och börja med ?

Har någon varit i IVF kliniken i Riga som är nöjd med den här läkaren ?

Svar på tråden Äggdonation 2017