Inlägg från: Blomsterkvasten |Visa alla inlägg
  • Blomsterkvasten

Äggdonation 2017

Hej! Har försökt läsa in på allt i tråden men den är lång :)

Hoppas jag kan hoppa in!

Gjort 7 ivfer och två äggdonationer fertinova Helsingfors.

Aldrig gravidet..

minus på stickan sista gången nu i helgen.

Inga kvar i frysen så nu funderar vi på att byta till Riga.

Frågan är ivf Riga eller ava Riga?

Känns som att flest här inne är mest positiva till ava Riga?

• Blomsterkvasten

Tack! Vi vet väl inte riktigt vad vårt problem är.. inte ens 5dagars blastocyster fäster. Som vi fick i Helsingfors. Läkarna där verkar inte heller veta. Suck.

Men känns som att ava Riga är ett alternativ för vår fortsättning på denna oändliga resa..

• Blomsterkvasten
    UndrandeSökare skrev 2017-12-19 18:58:25 följande:

Välkommen till tråden.

Har du fått testa kortisontabletter för att lugna ditt immunförsvar? Överaktivt immunförsvar kan vara en anledning till varför inte embryon fäster.

Jag har själv gjort en immunutredning på Life clinic i Aten pgr av det.

Nej, det har jag inte. Jag är väldigt sällan sjuk, tecken på överaktivt immunförsvar kanske?
  • Blomsterkvasten

Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)

Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!

Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?

Stor kram till er alla

• Blomsterkvasten

Tack för era svar!!

Yes, blodprov för hcg är inbokat på måndag och onsdag sedan innan. Sen säger kliniken ul i v.7. Så självklart kan allt hända på vägen dit.

Har gjort 7 ivfer och detta är mitt 3e äggdonationsförsök. Men aldrig blivit gravid innan.

Så ganska chockerande och förvirrande just nu :)

• Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-23 13:45:48 följande:

Hej! Grattis!!!

Klart du kan lita på ditt test!!!

Jag struntade i att ta blodprov, jag valde stickan ist vilket min klinik tycker är helt OK ( har gjort ÄD på AVA Riga). Har dock testat med CB digital med veckoindikator. Första gången (på testdagen) visade det Gravid 2-3v, och ett par dagar/en vecka senare visade det Gravid 3+. Första VUL på måndag 26/3, så nu håller vi tummarna för att det slår ett litet hjärta där inne!

Kram och lycka till! Hoppas vi kan följas åt!

Tack!! Och stort grattis till dig också!

Jag testade också med CB digital med veckor, fick samma 2-3v. Jag går på ivf Riga, har faktiskt inte hört av mig till dem och sagt att det va positivt. Gör mitt blodprov som planerat måndag morgon så får vi se :)

Oj va spännande med ul på måndag, vilken vecka är du i då? 7?

Är det ditt första ÄD-försök?
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-24 11:58:30 följande:

V8 (7+0). Nej det är vårat andra försök. Första gången i sept 17 med två tredagars som inte blev något, denna gången med två femdagars. Denna gången har vi lagt till Trombyl, embryo glue och assisted hatching. Vi provade även att göra endometrium scratch innan insättning för att bättra på chanserna (tron kan försätta berg)!

Håller alla tummar och tår för dig idag!!

Kram
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-26 09:53:34 följande:

Tack! Jag tror att dina tummar och tår gjorde susen...

En pigg liten filur med ett pickande hjärta på UL!!!

Vi är så jäkla chockade och lyckliga!

GRATTIS!! Så underbart att höra! Fick rysningar i hela kroppen :) och jag förstår både chock och lycka! Vad händer nu? Nåt mer vul innan ni skrivet in er på mvc?

Jag gjorde mitt första hcg-prov i morse. Får besked i morgon lunch. Denna väntan....
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-26 13:32:36 följande:

Ja nu blir det mer av den berömda väntan även här... Tänker att jag ringer och bokar tid för UL och KUB, så nästa gång blir väl runt v.12 kan jag tro.

Skriv så fort du vet hur Hcg såg ut! Håller mina slitna tummar allt vad jag kan!!!

Fick ett mycket positivt besked från kliniken nu :) Hcg 3418

Så nu får vi se om ivf Riga vill att jag gör ett till eller om de nöjer sig med detta och nästa steg är vul.
  • Blomsterkvasten
    Sjuttiosjuan skrev 2018-03-27 10:41:59 följande:

Härligt!! På vilken ruvardag testade du? Och satte ni in ett eller två:)

Jag tog blodproverna 14 dagar efter insättning. Gravtestet som jag tog hemma va dag 11 eller 12 tror jag. Kliniken vill att jag tar nytt hcg i morgon och även progesteron-test.
  • Blomsterkvasten
    Linsi skrev 2018-04-03 14:39:52 följande:

Vilken klinik går ni hos?

Jag går hos Sokolova gynklinik!

Hon är väldigt duktig, insatt och skriver ut recept.

Plus att hon har ett samarbete med kliniker i Riga!
  • Blomsterkvasten
    Regnar skrev 2018-04-04 09:33:52 följande:

Hej tjejer !

Vi ska också börja med ÄD och kontaktat IVF kliniken Riga och Dr Fodina men nu är jag osäker om IVF kliniken eller Ava kliniken i Riga!

Vilken rekommenderar ni att välja och börja med ?

Har någon varit i IVF kliniken i Riga som är nöjd med den här läkaren ?

Hej!

Vi gjorde två äd-försök i Helsingfors som misslyckades och bestämde oss för att byta till Riga. Min gynekolog i Sverige samarbetar bl.a. med ivf Riga och därför valde vi den kliniken och fick dr fodina. Jag har bara gott att säga om dem!

Koordinatorn marina är fantastisk. Duktig på engelska och svarar på mail snabbt, nästan dygnet runt! Dr fodina är väldigt professionell och kliniken seriös.

Jag är mer än nöjd! (Och ännu bättre eftersom det resulterade i graviditet) :) Men upplevelsen kan säkert variera. Prata med bägge klinikerna och gå på din magkänsla. Kompetensnivån tror jag är samma!
  • Blomsterkvasten

Hej alla,

Jag är gravid i v 11 efter min tredje äd (2 i Finland och 1 i Riga).

I går var jag på mvc och skrev in mig. Läkaren där vill att jag slutar med alla mediciner i v 12, utan trombyl. Ordinationen från Riga är just nedtrappning på prognyon, prednisolon, lutinus. Ungefär fram till v14. Fragmin och trombyl vill de dock att jag fortsätter med.

Tycker detta är så svårt... hur har ni andra gjort? Eller hur skulle ni resonera?

Svar på tråden Äggdonation 2017