• Bell13

Äggdonation 2017

Tack för ditt svar. Blir spännande att se imorgon vad läkaren säger. Slemhinnan har inte varit mitt problem heller men kan inte låta bli att oroa mig ändå.

UndrandeSökare skrev 2018-02-12 11:41:03 följande:

Minst 7mm måste slemhinnan vara vid insättning. Helst 3skiktad.

Men få inte panik om den inte är 7mm på cd12, den kan hinna förbättras/förtjockas tills det är dags för insättning. Maila resultatet på mätningen till din klinik.

Om de tycker att slemhinnan inte är tillräcklig så kommer de ordinera dig mer mediciner som tex hög dos E-vitamin, höjd progynondos eller östrogenplåster.

• Bell13

Är du gravid nu efter äggdonation?

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-12 12:36:21 följande:

Spännande! Men tråkigt att du inte mår bra:( Minns inte exakt hur många mm min slemhinna var innan insättning men dagen för ET var den 9.1 mm och det gick ju bra:) Lycka till och hoppas du mår bättre snart!

• Bell13

Grattis till graviditeten. Min undersökning gick bra. 11 mm och treskiktad så det blir Riga nästa vecka. Jag är 43 år så det är dålig äggkvalitet för mig också. Hoppas massor på detta, att det ska lyckas.

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-14 12:02:02 följande:

Ja:) V 23 nu! Trodde aldrig det skulle gå, vi hade 6 misslyckade Ivfer i bagaget. Men som tur var så behövdes det bara ett bra embryo för att lyckas. Det finns ju så mycket olika problem så man vet ju inte riktigt vad felet kan sitta men hos oss var det mina dåliga ägg som spökade.

Lycka till nu! Vilken klinik går ni på?

• Bell13

Det är mer att det blir hormonpåslag så psyket blir påverkat.

UndrandeSökare skrev 2018-02-12 15:11:33 följande:

På vilket sätt mår du dåligt av progynonen? Om du mår så dåligt att du kräks så måste du kontakta kliniken för då får du inte i dig den dos man måste ha..

• Bell13

Det är första försöket, går hos Swedish Medcare. Har tre barn sedan tidigare de är 16, 12 och 3 år. Mitt amh är väldigt lågt nu så det blir bara missfall hela tiden. Vi tänker att vi provar att få till ett syskon med äggdonation.

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-14 16:46:28 följande:

Men det låter ju toppen! Vad spännande:) Är det första försöket?

• Bell13

Hej, grattis till ditt plus. Vi gör äd nu och det är befruktning imorgon och återföring på måndag. Vad hade du i hcg på dag 9?

Sara761 skrev 2018-02-20 10:28:54 följande:

Beklagar missfallet!

Jag hade bra hcg dag 9 efter insättning ska på vul 8mars

Haft ett plus innan som tyvärr slutade i tidigt missfall

• Bell13

Då har jag ett riktmärke om behandlingen tar sig nu. Det blev 12 ägg som befruktas nu och imorgon får vi ett första besked.

Sara761 skrev 2018-02-20 18:32:00 följande:

Tack:)

Hade hcg på 279 ruvardag 9

Satte in två blasto

Spännande inför måndag!!

• Bell13

Tack för svaret. Då vet jag att det är där det ligger, dock blir våra embryon odlade till dag 5

Zwillinge86 skrev 2018-02-20 17:19:20 följande:

Vid min lyckade ÄD hade jag hcg på ca 250 på ruvdag 10, men det var med 3-dagars embryo.

• Bell13

Nej det är min mans spermier. Vi kommer nog inte göra pgs.

UndrandeSökare skrev 2018-02-21 12:16:07 följande:

Gör ni dubbeldonation hos AvaClinic?

Ska ni göra PGS?

Vi har gjort dubbeldonation hos AvaClinic med PGS (kromosomtest på embryona dag 5 innan insättning.

Med PGS rensar man bort alla embryon som är dåliga kromosommässigt innan insättning, så då vet man att om det blir minus eller missfall så beror det inte på embryona utan problemet sitter hos kvinnan (tex livmodern eller hennes immunförsvar).

Vi gjorde dubbeldobation med PGS hos AvaClinic och fick 13 ägg av donatorn, 12 blev befruktade och alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosommässigt.

• Bell13

Idag fick vi veta att av 12 ägg så har vi fått 5 embryon. Jag vet att alla kanske inte klarar sig till blasto men jag hoppas ju.

Svar på tråden Äggdonation 2017