• Asil76

Äggdonation 2017

UndrandeSökare skrev 2017-12-10 15:54:05 följande:

Nej. Morfologitest är INTE samna sak som dna fragmentationstest !

I Sverige gör de endast vanligt spermaprov kollar antal spermier och rörlighet. Har man tur mäter de också morfologin i Sverige.

Men morfologin kollas inte alltid i Sverige. Därför kan man få ett resultat som säger att spermierna är ok i Sverige om de endast mäter antal spermier och rörlighet. Spermatest med eller utan morfologi är det enda man kan kolla i Sverige.

Det dna fragmentations provet jag talar om är inte samma som morfologi utan ett mycket mer utredande prov. Men det finns inte i Sverige. Det måste göras utomlands. Det heter sperm dna fragmentation test utomlands.

Men alla utländska kliniker har inte det. Serum i Grekland har det och AvaRiga i Lettland har det. Sen finns det säkert andra utländska kliniker som också har det. Men det kan vara att din klinik inte har detta prov. Men ni kan söka någon annan klinik som har det och göra provet där.

Hoppas jag förklarat tillräckligt utförligt nu.

Ja absolut, tack!! Jag ska kolla om Invimed har det. Tack för all hjälp.
  • Asil76
    smurfen 11 skrev 2017-12-11 11:34:18 följande:

Urk, när vi valde Invimed trodde jag att de stoppade in i naturlig cykel, så man slapp de flesta medicinerna. Men de stoppar in i naturlig, fast i stimulerad ju...:(...behövs all estrofem sen då? Undrar jag. Progesteron är aldrig fel dock. Får jag fråga om du fortfarande går på 16 mg metypred? Det kändes som löpande band när vi var där, protokollet var standard sa dom, alla får likadant med mediciner.

Det har varit få donatorer för oss också, och de nya med bilder från när de är vuxna går på en gång. Få blåögda och blonda, vilket både jag och min sambo är. Däremot är det svårt att få nån som liknar mig, får vara glad de har samma längd, ögonfärg och hårfärg. Nu lyckades vi även hitta en med samma blodgrupp som mig också.

Vår donator är ju 30, 5 syskon och 3 egna barn, så det lät fertilt tänkte jag:)

Men faktiskt inte hört nåt om vi fått henne, inget svar från kliniken. Kanske väntar hon på svar på min fråga från läkaren.

Ja det kändes lite som att dom kör på samma sätt med alla, inte direkt individuella behandlingar.. När jag hade svårt att bygga slemhinna frågade jag om alternativa mediciner /doser men då sa han bara att det inte fanns några.. Och jag tänkte att man ju ändå måste kunna testa olika preparat eller doser gör att se vad som funkar bäst, men det verkade inte vara ett alternativ.

Men ja, fortfarande 16 mg Metypred.

Tyvärr tror jag inte att det blivit nåt den här gången heller., precis som Swillinge86 har jag haft molvärk och lite mindre känningar i brösten men inget mer än så. Det känns liksom i kroppen som att det inte är nåt. Jag har testdag på onsdag och då får vi se. Men jag har inget större hopp.

Går det inte är frågan om vi ska testa igen på invimed eller om vi ska testa nåt annat.. Pengarna spelar ju en stor roll i det här, invimed är ju himla billigt om man jämför, men frågan är om man får det man betalar för?

Vi fick inte heller nån bekräftelse ang donator, så om dom inte säger nåt har ni nog fått den ni vill ha. :)
  • Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-11 07:19:27 följande:

Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!

Fyfan vad trist! Jag hoppas ditt blodprov visar annat! Jag tror tyvärr inte att det blivit nåt för min del heller tyvärr. Jag har testdag ons, men känner på mig att det inte funkat. :( jag har haft molvärk och pyttelite känningar i brösten men det känns som vanliga biverkningar. Jag försöker att inte ta ut nåt i förskott, men vi har haft så himla mycket otur i det här, så jag har knappt nåt hopp! Så himla jobbigt att behöva börja om ifrån början igen.. Suck. Jag håller tummarna för dig.
  • Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 06:43:29 följande:

Tänker på dig också. Hoppet är ju det sista som överger en, men ibland bara känns det helt kört. Går det inte för oss nu får vi försöka ladda om ihop <3

Ja, det är konstigt men det känns ändå lite lättare när man har någon att ventilera med, som förstår vad man går igenom. På nåt sätt måste det ju ändå gå!
  • Asil76
    smurfen 11 skrev 2017-12-12 09:54:45 följande:

Jag ska vara jobbig och förhandla med kliniken. Det står ju på FASS och 1177 att kortison kan vara skadligt för foster, och mig som mamma, med högre doser än 15 mg per dag, men när jag ställer frågan till läkaren där, säger dom att det inte finns risker.

Jag har inga problem med slemhinnan, så då undrar jag ju också om jag behöver all den där estrofem de vill man ska ta...? Det är ju ändå i naturlig cykel.

Men imorgon ska du testa, även om du inte känt så mycket så kan det funkat ändå, alla får ju inte känningar så tidigt, håller i alla fall tummarna för dig :)

Vi kommer troligen inte göra mer försök o vi inte lyckas, det kostar ju som sagt, men också i energi. Man har ju försökt i många år dessförinnan det här också:(

Kan vara så man får vad man betalar för, har inte hört nån som fått en blasto från Invimed tyvärr, är vanligare med färskförsök.

Jag börjar bli riktigt matt nu, nästan likgiltlig inför det. Nästan som att jag undrar om jag vill göra det överhuvudtaget.

Ja man måste nog vara väldigt tydlig med vad man vill, och om dom tycker något annat tycker jag att man kan kräva en utförlig förklaring. Man betalar ju ändå ganska dyra pengar för det här!

Jag känner igen det där, man blir nästan avtrubbad. Det värsta tycker jag är att allt tar så oerhört lång tid, och att det är så mycket väntan som tär på en. Allt annat hamnar ju på vänt hela tiden..
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2017-12-12 09:11:55 följande:

Byt klinik föreslår jag. Jag har hört om många som lyckats hos ivfSerum i Aten.

Annars välj en klinik med babygaranti, AvaPeter har en garanti som ger 70% av pengarna tillbaka om man inte lyckas få barn.

Jag har också hört att Reprofit i Tjeckien har babygaranti. MammaDA går hos dem.

Ja vi funderar lite på det. Problemet är bara priserna. Jag vet inte om vi har möjlighet att välja en annan klinik, de flesta ligger så mycket högre i pris än invimed. :(

Vi får fundera lite på hur vi ska göra om det blir minus i morrn. Tack för tipsen iaf!
  • Asil76
    lill111 skrev 2017-12-13 04:29:24 följande:

Vad kostar äd på invimed - samt återför de blastocyster? Kram

Ungefär 45 000 i grunden, sen tillkommer lite för medicin och vissa undersökningar. Nej dom sätter in 3-dagars.i alla fall på första försöket. Jag frågade inte ens om man kunde vänta tills 5-dagars..jag ska fråga dom.
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 06:01:16 följande:

Nu har jag kollat, hon betalade 15-18 tusen för 2 blastocyter på Gennet i Prag. Det var embryoadoption.

Oj, det var verkligen billigt! Jag och sambon får sätta oss och diskutera hur vi ska gå vidare..
  • Asil76

Fan, jag hade det på känn.. Negativt på stickan. Det verkar helt enkelt inte som att det är meningen för oss.. :(

• Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 12:31:49 följande:

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

Jag har också fått neg på stickan. :( tänkte ta blodprov via werlabs, visst hade du gjort detsamma? Hur för man? Köper ett prov och går till närmsta tests tältet bara? Behöver man inte boka nån tid? Deras hemsida är inte helt fantastisk på att förklara hur det går till...
Svar på tråden Äggdonation 2017