• Regnar

Äggdonation 2017

Tack för rekommendationen!

Har ni fått resultat där?

• Regnar

Hoppas det går bra den här gången för er och ni lyckas????

Tar de inte immunförsvars tester innan??

• Regnar
    Regnar skrev 2018-04-04 11:06:19 följande:

Hoppas det går bra den här gången för er och ni lyckas????

Tar de inte immunförsvars tester innan??

Skulle skicka en blomma till dig men det blev massa frågetecken
  • Regnar
    UndrandeSökare skrev 2018-04-04 12:01:46 följande:

Tack för blomman

Nej, AvaClinic sysslar inte med immunologiska utredningar, utan sådant får man sköta själv på någon klinik som är inriktad på immunologiska utredningar och behandlingar Det finns 2 i Aten, 1 i London och flera i USA som jag känner till  som gör immunologiska utredningar och behandlingar.

Vi blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan vecka 12. Har haft 6 missfall totalt nu. Efter missfall nr 3, gjordes en missfallsutredning i Sverige som inte visade något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta.

Efter missfall nr 4,  åkte vi till LIfe clinic i Aten och tog prover på mig (inga prover togs på mannen inte ens ett spermaprov). Konstaterades att jag har koagulationssjukdom samt överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl men missfall ändå.(Missfall nr 5).

Reste då till Avaclinic och fick göra sperm dna fragmentationstest, både dnafel och fragmentationsfel hittades. Gjorde dubbeldonation med PGS. fick 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6). Har nu kvar 5 blastos i frysen i Riga.

Reste då till London och gjorde en större immunologisk utredning där det konstaterades att jag har låga LAD-nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar). Så nu behöver jag göra 2 LIT-behandlingar (en slags immunvaccinationer med vita blodkroppar) och sen ta om LAD provet igen innan nästa insättning.

Sen blir nästa insättning i naturlig cykel så jag slipper nedregleringssprutan och östrogentabletterna, jag kommer bara sätta in 1 embryo i taget med samtidig immunologisk behandling.

Så vi med immunproblem har oftast en mycket lång resa och behöver väldigt mycket mediciner för att lyckas få barn.

Oj vilken resa ni har haft .

Men det känns bra att ni vet problemet nu iaf .

Önskar från hjärtat att ni får en söt bebis snart och då glömmer man bort alla svårigheter
  • Regnar
    Blomsterkvasten skrev 2018-04-04 17:52:36 följande:

Hej!

Vi gjorde två äd-försök i Helsingfors som misslyckades och bestämde oss för att byta till Riga. Min gynekolog i Sverige samarbetar bl.a. med ivf Riga och därför valde vi den kliniken och fick dr fodina. Jag har bara gott att säga om dem!

Koordinatorn marina är fantastisk. Duktig på engelska och svarar på mail snabbt, nästan dygnet runt! Dr fodina är väldigt professionell och kliniken seriös.

Jag är mer än nöjd! (Och ännu bättre eftersom det resulterade i graviditet) :) Men upplevelsen kan säkert variera. Prata med bägge klinikerna och gå på din magkänsla. Kompetensnivån tror jag är samma!

Stort grattis !

Tack för tipset

Jag har kontaktat båda men det verkar bättre och mer prover på ivf kliniken och som du säger min magkänsla säger det här är bättre:)

Men det är ekonomiskt problem och jag önskar att det går bra med en gång
  • Regnar
    Linsi skrev 2018-04-04 18:15:00 följande:

Exakt samma funderingar sitter vi med.

Vi lutar nog också åt IVF Riga för tillfället. 

Och tack Blomsterkvasten för din input. Vi har funderat på Finland också, men där är det väl vanligast med frysta ägg, och det vill vi inte ha. Vi ska fråga hur lång väntetid det är för färska ägg, om den möjligheten finns.

När man väl bestämt sig så vill man ju bestämma sig och känna att man är på gång. Vi ska sätta oss i helgen och maila våra frågor till de olika klinikerna och därefter har vi förhoppningsvis bestämt oss.

Vi har även varit i kontakt med kliniker i Danmark, de är ju ledande inom inseminationer men har inte hört lika mycket om deras äggdonationer.

Ja vi har också hört mest om Riga med alla mina forskningar har jag märkt att det mycket beror på immunförsvaret och om man har något problem där i kontakt med ivf kliniken märkte vi att de tar såna prover också innan men Ava kliniken gör inte det och det är viktig för mig
  • Regnar

Ja de tar inte såna prover men för start TPO testet visar någonting iaf men om någon misstänker om immunsystemet de här som du säger är rimligare .

• Regnar

Jag själv misstänker inte om immunsystemet men jag har problem med äggreserver och visst dåligt äggkvalitet. Tror inte man börjar med imunförsvars prover någonstans innan man misstänker men sköldkörtel prover är viktigt innan

• Regnar

Men jag misstänker om dolda infektioner vet någon nånting om det och om hur man kan ta reda på det ?

• Regnar

Men jag misstänker om dolda infektioner vet någon nånting om det och om hur man kan ta reda på det ?

UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:33:33 följande:

Då gör man Serums Mensblodtest. Man gör det hemma och skickar med posten till adressen som hittas i dokumentet nedan. Gör både Locus plus 11 in 1 så testar man så mycket som möjligt.

Hittas några infektioner så får man ett EU-recept på en dunderkur antibiotika. Kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Du behöver skaffa 5st saker, 1 vadderad påse av minsta storleken, frimärken, koksaltlösning samt 2 urinprovrör med skruvkork. Samt skriv ut dokumentet nedan där finns både bruksanvisning och adress att posta till.

www.ivfserum.com/infection-screening/

Tack för hjälpen!

Kollar och försöker göra det
  • Regnar

Hej tjejer,

Jag har gjort äggdonation i ivfriga och skulle bara berätta lite hur det går där .

Helheten var ok och vi är nöjda men lite skumma saker händer då och då där läkaren är helt ok ( dr Fodina) men vår kontaktperson var lite tråg då och då. Det känns lite utnyttjande om pengar också men grejen är att vi är nöjda ändå med helt privat och ganska ok service.

Och vi har fått positiv resultat.

Hoppas det går bra för alla er också!

• Regnar
    UndrandeSökare skrev 2018-08-31 10:03:12 följande:

Jag har läst att många klagat tidigare på ivfRiga för att kommunikationen med kontaktpersonen fungerade dåligt. Att de inte fick rätt info i tid så att det blev problem med behandlingen. Är det det som hände er också?

När vi skulle välja klinik i slutet av 2016 så var det många som hade skrivit här på Familjeliv att de var så missnöjda med ivfRiga, och alla var nöjda med Avaclinic i Riga, så därför valde vi Avaclinic istället.

Nej för oss gick det bra med alla planer och tider innan behandlingen.
  • Regnar

Det var lite svårt att få rätt svar från kontaktpersonen om mediciner och sånt efter behandlingen och sen vi hade bestämt oss att skaffa alla mediciner där för säkerhets skull och de skickade en gång också med posten och de var ganska dyra då man märker att de tjänar en hel del på mediciner. Men helheten fungerar mycket bättre än Sverige om allting.

Svar på tråden Äggdonation 2017