• smurfen 11

Äggdonation 2017

lill111 skrev 2017-12-20 10:51:45 följande:
    Sötter de tillbaka 5 dagars/bladtocyster?
    Frågade läkaren om det när vi var där, jag sa jag helst vill ha det, och han höll med om att man då ser vilka som är starkast, och han skulle "tänka på det". Så normalt nej, bara tredagars. Tror helt enkelt de inte vill jeopardize de få ägg som klarar sig till dag tre. Det är ju lite gambling med frysta ägg som tinas, alltså inte befruktade frysta embryon det handlar om här.

Jag valde ju dom för jag vill inte nedreglera mig, även om jag också kommer behöva ta mediciner då de för tillbaka i naturlig men stimulerad cykel.

St Petersburg är så dyra, så tyvärr valde vi bort dom, även om de säkert är bra. Men funderar ni på Ryssland finns ju NGC där, dom är bra mycket billigare, och erbjuder många olika paket. De var trevliga när jag var i kontakt med dom.
  • smurfen 11
    lill111 skrev 2017-12-20 12:14:48 följande:

Tack snälla du ja, vi har inte bestämt ännu, men priset är ju klart viktigt med... har lagt ut så galet mkt pengar redan under alla dessa 6 år....

Kan man få embryo gule där du går? Tar de alla prover vid första besöket?

Krävs det att jag måste stanna där gång nr två i flera dagar eller hur gör/gjorde ni?

Är det smidigt att ta sig till kliniken?

Tacksam för svar:)

Ser att du fått en del svar, ja...tänk vad mycket man lagt ut...Vi har fått portionera ut allt över en tid.

Vi tog alla prover hemma, sen hade vi missat några som togs på plats. Första gången var vi där över dagen. Andra ( insätt), blir nog 3-4 dagar. Dessutom över helgen å inte många arbetsdagar. rån flyget tar det 30 min med tåg eller taxi.

God Jul till alla:)
  • smurfen 11

Nån här som vet hur man ska veta vilka vaccinationer man tagit?

Tänker på mässing och röda hund.

• smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-12-29 11:04:47 följande:

Du kan ta blodprov och kolla om du är immun. Det har jag gjort med Röda hund. Jag hade tappat min tidigare immunitet mot det så då tog jag en ny vaccination.

Annars om du är orolig så kan du ju bara gå och vaccinera om dig. Jag gjorde det på en privat vaccinationsklinik och betalade själv (frikort gäller inte).

Tack för svar!

Just det, mina prover visade samma som dig med röda hund, det glömde jag. Däremot mässling mm får jag kolla upp. Är ju utbrottet här i Göteborg nu med mässling och villt inte att äd ska äventyras. Ska ringa 1177 och rådfråga vetja.

Gott nytt år på er alla :)
  • smurfen 11
    lill111 skrev 2018-01-02 14:59:17 följande:

Om vi väljer invimed polen måste man aktivt välja donator? För oss räcker det med att välja ögonfärg, hårfärg, längd och akademisk bakgrund....

Hej där:)

vad menar du med aktivt?

Ni får tillgång till en donatorkatalog online, ni väljer ju utefter de kriterier just ni har. Om ni inte är intresserad av att ha samma blodgrupp tex så kan ni ju bortse från det. Hoppas du blev lite klokare:)
  • smurfen 11
    lill111 skrev 2018-01-02 17:08:27 följande:
    Tack :)!! Jag menar att vi vill helst inte välja utifrån en bild, det räcker med kriterier som samma blodgrupp, hårfärg, ögonfärg och längd....
    Ok, ja då går Polen helt fetbort, men ni kan säkert säga era kriterier till dom, så väljer de åt er, utan att ni har tillgång till katalogen.
  • smurfen 11
    lill111 skrev 2018-01-03 16:54:36 följande:
    Tack smurfen!!
    Ingen orsak:)

Hoppas ni hittar rätt i djungeln, det är en massa kliniker att välja mellan, men jag hade bara kontakt med tre, för att kunna välja lättare.
  • smurfen 11
    Zwillinge86 skrev 2018-01-23 11:13:59 följande:

Vul idag, slemhinna på 13mm så förhoppningsvis blir det FET i början av nästa vecka. Hoppas på att få två ägg även om jag vet att det är typ omöjligt när det gäller blasto i Sverige... hur går det för er andra? Syskon2018: har du fått tid för återföring än?

Lycka till på återföringen om ett par dagar!

När vi gjorde ivf här i Göteborg nu i våras, frågade kliniken tom om vi ville sätta in två embryo, så stå på dig om ni vill ha två. Det är dyrt med försök, och eftersom ni försökt innan (i slutet av förra året var det väl?), utan att det fäste, så brukar klinikerna vara mer tillmötesgående.
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-01-30 15:50:21 följande:

Allt såg perfekt ut hos läkaren idag. Progesteron och estradiol proverna perfekta. Slemhinnan var strax över 7. Antar att de räknar med att den växer till sig lite till för jag har för mig att den brukar va mer men men är ju bara på dag 11. Transfer blir på lördag och dag 15 är de ju då. . Startar med Intralipider på morgonen innan insättning.

Detta går ju på garantin eftersom vi inte fick 3 bra embryon förra gången. Vi blev då garanterade 8 nya. Den tjejen vi valde nu hade lämnat 10 äggceller till denna gång verkade det som och i sånt fall får vi alla så det kändes ju bra. Desto fler desto bättre chans att någon klarar sig till frysen också. Får hoppas att det går lite bättre denna gången på alla plan

Nu åker vi hem till Sverige igen ett par dagar

Vad roligt att höra att det ser bra ut!

Hoppas aTT det tar sig nu:)

Vi skulle också varit nere nu men blir nånstans feb-april.
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 07:44:00 följande:
    Hej på dig.

Tack !!

Har ni fortfarande inte varit nere? Men du har hittat donator och så eller
    Nä:/ Skulle som sagt varit nere just denna veckan, men tog mpr vaccin i början av januari, så behöver vänta på äd då, eftersom det kan överföras till embryot.

Så du får dubbel dos av progesteron, hur kommer det sig?

Vi kommer sannolikt vara nere hela tiden, blir för bökigt för oss å flyga fram å tillbaka, men bra den möjligheten finns.

Vi har redan bokat donator, gjordes i december redan.

Angående pred, jag kommer på eget bevåg ta något mindre dos av det.

Ska ni sätta in två om det går?

Lycka till på lördag:)
Svar på tråden Äggdonation 2017