• Asil76

Äggdonation 2017

UndrandeSökare skrev 2017-12-13 10:17:53 följande:
    Jag beklagar ditt minus.

För att ta prover hos Werlabs gör så här:

Gå in på www.werlabs.se, kolla under provtagningsorter om de finns i din närhet.

Sen väljer du graviditetstest i deras lista över prover.

Man betalar sen via hemsidan. Sen nästa vardag går du till labbet du valde och tar provet.

Vissa labb har tidsbokning, men de flesta har inte det.

Sen efter du tagit blodprovet så kommer du att få ett sms när provsvaren är färdiga.

Du loggar in på deras hemsida och läser provsvaren direkt på skärmen. Jättesmidigt !

Om du använder rabattkoden LCHF så blir det billigare hos Werlabs !
    Tack! Nu har jag köpt prov och kollat provtagningsställe. Tack för all hjälp.
  • Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-13 09:25:08 följande:
    Jag beklagar verkligen! Önskar jag kunde säga nåt som gör det lättare, men jag är inte den mest positiva själv just nu. Det stämmer, du går in på alla tester och scrollar ner till hcg, lägg i varukorgen och använd rabattkod LCHF så blir det lite billigare. Tror du får välja provtagningsställe enligt lista/karta och Sen betalar du och får en bekräftelse på mail. Minns inte om remissen finns på provtagningsstället inom ett dygn eller om det är tidigare. De allra flesta av deras samarbetsställen har dropp-in, men dubbelkolla det ställe där du bor. Annars är det bara att gå dit och uppge ditt personnummer så hämtar de remissen elektroniskt. Sen kommer provsvaret i werlabs journal (du skapar ett inlogg) oftast inom ett dygn. Du får ett sms när svaret kommit. Ta hand om dig!
    Tack! Ja jag är så trött på det här.. Det är nästan så att jag inte orkar bry mig längre. tron på att det nån gång ska funka har liksom försvunnit. Nu är i alla fall blodprov beställt.
  • Asil76
    lill111 skrev 2017-12-13 11:11:39 följande:

Är de bra på ava Riga ni som går där?

Vi fick ju stark rekommendation att göra picsi beh på mannens simmare eftersom han har så många omogna - och det är inte många kliniker som använder den metoden....

Några i Tjeckien har jag sett...

Ava Riga och ivf Riga erbjuder den beh med ...usch dessa svåra val, igen...

Jag tror det var det som Invimed i Gdynia gjorde med min sambos premier, så dom har det också. Men om jag har förstått det rätt är det ingen behandling utan ett sätt att välja ut de bästa spermierna med hjälp av nåt specialverktyg/ mikroskop. Det var så dom förklarade det för oss.
  • Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-13 16:17:45 följande:

Nu har jag pratat med en embryolog på kliniken. Hon berättade att vårt resultat med 4/14 till frysen är bra/normalt. Hon menade att rent statistiskt så brukar man kunna räkna med att var 6:e fint 3-dagarsägg klarar kraven att frysas.

Fick sedan ett samtal från en sköterska som bekräftade att de liksom jag betraktar mitt blodprov som ett slutgiltigt negativt besked och därför kan sluta med samtliga mediciner. Så skönt att vi var överens. Nu hoppas jag mensen kommer snart så vi har nåt att utgå ifrån. Hon hade dessutom sett till att boka in ett telefonsamtal med läkaren (på hans lunch) så att jag skulle få prata nästa behandling innan jul, vilket jag är henne evigt tacksam för. Hon trodde dock tyvärr att de vill att det är en behandlingsfri cykel emellan.

Åh, hoppas dom kan starta fort o du ändå känner dig redo för det! Att bara gå och vänta är verkligen påfrestande!
  • Asil76
    lill111 skrev 2017-12-20 12:14:48 följande:

Tack snälla du ja, vi har inte bestämt ännu, men priset är ju klart viktigt med... har lagt ut så galet mkt pengar redan under alla dessa 6 år....

Kan man få embryo gule där du går? Tar de alla prover vid första besöket?

Krävs det att jag måste stanna där gång nr två i flera dagar eller hur gör/gjorde ni?

Är det smidigt att ta sig till kliniken?

Tacksam för svar:)

Hej! Dom använder det på 5-dagars har jag för mig men inte tredagars. För mig som misslyckades på första försöket, är tanken att dom sätter in femdagars om vi testar en gång till.

Det är lätt att ta sig till invimed, man tar pendeltåget dit om man inte bestämmer sig för att bo i gdynia, då kan man promenera. Mitt tips är att no i gdansk eller sopot det är trevligare än gdynia. Det tar ca en halvtimme m pendeltåget ifrån gdansk.

Vi var tvugna att stanna 10 dagar tot, eftersom min slemhinna tog så lång tid på sig. Och då var det skönt att bo i gdansk där det finns mer att göra.
  • Asil76
    lill111 skrev 2017-12-20 15:10:56 följande:

Tack för info! Vi har ju ingen möjlighet att stanna- kan man inte kolla slemhinnan hemma hos sin gyn inna transfer?

Jo det kan man absolut om man har en gyn som ställer upp på det. Min erfarenhet är att det är väldigt få som gör det om man är under behandling utomlands och inte innefattas av landstingets behandlingar. Jag ringde runt som en galning, och hade jättesvårt att få tid inom de närmaste veckorna.
  • Asil76
    lill111 skrev 2017-12-20 19:35:36 följande:

Ok, så trist jag har en gyn som hjälper mig med vul och mediciner ....

Ja, men det är ju grymt! Då kan du absolut göra så mycket som möjligt hemma, så slipper du vara nere så länge. :)
  • Asil76

Hej på er.

Jag är nu i Gdynia, Polen, där vi försöker oss på vårt andra (och sista) försök med äggdonation.

Jag har haft ett missfall, efter att ha blivit oplanerat gravid på egen hand. Därefter skrapning, sammanväxningar , 2 hysteroskopier (varav en punkterade livmodern) och sedan så dåliga värden att jag i princip inte producerar några egna ägg alls. Vi har gjort flera misslyckade ivf och ett tidigare äggdonationsförsök. Jag har problem med en slemhinna som vägrar växa till sig ordentligt, trots medicinering, och sist blev slemhinnan "missbildad" dagen innan transfer.

Nu har jag dessutom fått ett annat problem, som jag undrar om någon av er upplevt under medicineringen?

Jag har på kort tid tappat all min kondition, och orkar i princip ingenting utan att få jättehög puls och bli väldigt andfådd. Idag gick jag en vanlig promenad och upp två våningar till kliniken. Då blev jag så andfådd att jag var tvungen att hämta andan ett par minuter innan jag gick in.

Är det någon som varit med om liknande (utan att vara gravid)?

• Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:39:31 följande:

Det låter som när jag hade rejäl järnbrist. Jag orkade ingenting. Se till att du får ta följande prover: Ferritin (långtidsjärn), järn och HB. Jag hade jättedåliga värden på samtliga 3 men fick ingen hjälp av Landstinget så jag fick kontakta en privat klinik och betala själv så skrev de ut järndropp till mig (Ferinject) som de satte som dropp i armen och sen blev mina järnvärden helt bra och jag blev mycket piggare !!!

Okej, tack, det ska jag ha i åtanke!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:39:31 följande:

Det låter som när jag hade rejäl järnbrist. Jag orkade ingenting. Se till att du får ta följande prover: Ferritin (långtidsjärn), järn och HB. Jag hade jättedåliga värden på samtliga 3 men fick ingen hjälp av Landstinget så jag fick kontakta en privat klinik och betala själv så skrev de ut järndropp till mig (Ferinject) som de satte som dropp i armen och sen blev mina järnvärden helt bra och jag blev mycket piggare !!!

Hur kom du förresten fram till att det var järnbrist? Hade några andra symptom?
Svar på tråden Äggdonation 2017