• Sjuttiosjuan

Äggdonation 2017

Sara761 skrev 2018-02-19 22:09:53 följande:

Tack snälla!

V 5 så tidigt

:)

Hoppas hoppas

Ja, nu borde det vara er tur! Lycka till:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-21 11:43:35 följande:

Då har jag ett riktmärke om behandlingen tar sig nu. Det blev 12 ägg som befruktas nu och imorgon får vi ett första besked.

Toppen ju!! Hoppas på många fina blastos:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-22 16:32:42 följande:

Idag fick vi veta att av 12 ägg så har vi fått 5 embryon. Jag vet att alla kanske inte klarar sig till blasto men jag hoppas ju.

Hoppas hoppas!! Behövs ju bara ett bra embryo men det gör ju ingen om man får till frysen:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-27 07:12:13 följande:

Jag fick två fina blastocyster återförda igår. Två st odlas vidare till idag, de delas långsamt och hade igår 12 celler. Idag får vi besked om de går att frysa.

Nu ska jag ruva ordentligt på dessa två jag har.

Vad bra!! Ruva fint:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-01 09:49:47 följande:

Ni som är gravida, när plussade ni?

Jag hade testdag 10 dagar efter insättning och testade inte innan. Fick 2-3 v på clearblue på testdagen så hade säkert visat positivt innan det men vågade inte tjuvtesta:)

Håller tummarna för dig!
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-01 10:45:24 följande:

Läser om de som plussat 5 dagar efter transfer. Skulle nog bli sjukt besviken om det visade minus. Tänkte att 9 dagar efter transfer borde det visa tydligt. Fick du 2-3 v på dag 10 så borde det säkert gå att få ett plus 8 dagar efter. Har ett predictor early från Lloyds. Det mäter från 10 i hcg.

Efter 9 dagar borde det visa plus men det är sååå olika för alla verkar det som. Ruva är en hemsk väntan, kämpa!!
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-01 11:41:50 följande:

Det gör inte vi och jag pratade med Tatjana igår som är vd på vår klinik, beskedet från henne var i princip att det är svårt att lova antal blastos.

Det är ju ett lotteri! Av våra 17 ägg blev 4 blastos. Det är stört omöjligt för kliniken att veta hur dom ska utvecklas. Särskilt eftersom det är med olika spermier var gång så även om hon donerat ägg tidigare så vet dom ju inte hur utvecklingen blir.

Jag tror på dina små embryon!!
  • Sjuttiosjuan
    Swoosh skrev 2018-03-03 16:58:40 följande:

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

Hoppas hoppas!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-04 18:04:11 följande:

Är det någon aktiv här inne som gjort äd på Ava Peter, det paketet med barngaranti?

Vi har gjort ÄD där men valde inte paketet. Tur så här i efterhand eftersom vi lycksdes på första försöket:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-04 18:18:26 följande:

Vad tycker du om kliniken? Tankarna flödar lite fritt just nu på hur vi går vidare om jag inte är gravid nu.

Vi är givetvis nöjda! Inget dåligt att säga om kliniken. Många tycker det är lite knöligt ned visum och så plus att dom är lite dyrare än många kliniker. Men man får mkt info om donatorn om man är intresserad av det samt att dom känns proffsiga och noggranna.

Men tänk inte på det nu, positiva tankar:)
Svar på tråden Äggdonation 2017