Äggdonation 2017
ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!
ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!
Alltså jag måste få skriva av mig lite grann.
Hcg var på 1 och jag visste ju att jag inte var gravid.
Har meddelat kliniken och nu säger hon att de misstänkte dålig spermiekvalitet pga att jag haft multipla missfall och att de två embryona som slutade utvecklas inte hade fler än 12 celler på odlingsdag 5.
Jag ifrågasatte hur de kunde låta oss betala 77000 kr utan att säga vad de misstänkte och att de inte avbröt istället.
Är verkligen arg och besviken
Jag har mailat och kräver svar. Alldeles innan återföringen frågade också läkaren vilken blodgrupp jag hade. Borde de inte kollat upp det?
Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)
Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!
Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?
Stor kram till er alla
Tack för era svar!!
Yes, blodprov för hcg är inbokat på måndag och onsdag sedan innan. Sen säger kliniken ul i v.7. Så självklart kan allt hända på vägen dit.
Har gjort 7 ivfer och detta är mitt 3e äggdonationsförsök. Men aldrig blivit gravid innan.
Så ganska chockerande och förvirrande just nu :)
V8 (7+0). Nej det är vårat andra försök. Första gången i sept 17 med två tredagars som inte blev något, denna gången med två femdagars. Denna gången har vi lagt till Trombyl, embryo glue och assisted hatching. Vi provade även att göra endometrium scratch innan insättning för att bättra på chanserna (tron kan försätta berg)!
Ja herregud!!! Jag drömde faktiskt det härom natten, att det var två på ultraljudet... Börjar bli tämligen skräckslagen inför morgondagen, är jätterädd att det är tomt där inne! :(
Tack! Jag tror att dina tummar och tår gjorde susen...
En pigg liten filur med ett pickande hjärta på UL!!!
Vi är så jäkla chockade och lyckliga!
Fick ett mycket positivt besked från kliniken nu :) Hcg 3418
Så nu får vi se om ivf Riga vill att jag gör ett till eller om de nöjer sig med detta och nästa steg är vul.
Ursäkta att jag klampar in här, nu är vi på gång med äd om några veckor, men har funderat på det här med blodtestet. Jag kommer inte iväg till Aten och gör stora immunpaketet, men detta är väl överkomligt, låter lite äckligt att skicka blod dock;) Och det är nog en överkomlig kostnad tänker jag.
Koksaltlösning, är det bara vatten och salt helt enkelt? Du har ju koll på allt:)
Läst att du gjort ytterligare test nu, imponerande att du orkar, tycker du inte att det börjar bli mycket?
hoppas det gör susen till nästa omgång nu då!