• Asil76

Äggdonation 2017

smurfen 11 skrev 2018-04-23 09:45:21 följande:

Grattis till plusset :)

Tack! Nu ska det bara hålla hela vägen ut! :)
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-23 09:46:10 följande:

Asil76-Du kan ju redan nu se till att scanna in ditt idkort/pass/körtkort så det är färdigt att skicka direkt.

Vissa skrivare har scanner, om du inte har tillgång till scanner hemma eller på jobbet, så kanske det finns möjlighet att de kan hjälpa dig scanna in ditt idkort på biblioteket och spara ned det som en fil på en sticka ? Bara ett tips !

Bra tips! Jag har en scanner/skrivare hemma så det kan jag ordna!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-23 08:23:18 följande:

Vänta med att höja dosen tills du tagit provet.

Efter du tagit provet, maila då till kontakt@werlab.se skriv i mailet att du vill ha provsvaren snarast möjligt och så bifogar du en kopia på ditt inscannade leg (pass, körtkort eller idkort) så får du provsvaren snabbare. Det gjorde jag sist och det funkar !

Det här var mina östradiol och progesteronvärden. Hcgsvaret har inte kommit än. Jag har inte fått utvärderingen av läkaren än.

Östradiol 2223pmol/L

Progestoron 50nmol/L. Undrandesökare, har du nån bra analys? :)
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-24 18:23:43 följande:

Testa att höja din Progesterondos, du ska ligga på minst 60-65 nu. Du kan gå upp till max 2x3 dvs 6 Lutinus per dag, gå inte över det.

Kom ihåg att boka in ett vul runt v.8+0, då ska man se ett embryo med hjärtslag om allt går åt rätt håll.

Uppdatera gärna här när du fått ditt hcg.

Upprepar du hcg, progesteron och östrogen 1-2 ggr/ vecka så kan du själv följa din graviditetsutveckling.

Lycka till !

Toppen, tack!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-24 18:23:43 följande:

Testa att höja din Progesterondos, du ska ligga på minst 60-65 nu. Du kan gå upp till max 2x3 dvs 6 Lutinus per dag, gå inte över det.

Kom ihåg att boka in ett vul runt v.8+0, då ska man se ett embryo med hjärtslag om allt går åt rätt håll.

Uppdatera gärna här när du fått ditt hcg.

Upprepar du hcg, progesteron och östrogen 1-2 ggr/ vecka så kan du själv följa din graviditetsutveckling.

Lycka till !

Nu har jag fått hgc och det har stegrande till 50, men det är väl fortfarande väldigt lågt? Jag är på rd 13.
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-24 20:54:50 följande:

Jo, det är tyvärr lågt. Hcg ska dubblera sig varannan dag och med den takten borde ditt hcg vara minst 160 idag.

Höj din progesterondos till 2X3 och ta om hcg, progesteron och östrogen på torsdag så hoppas jag att ditt hcg har ökat bättre då.

Ge inte upp - utan fortsätt kämpa !

Lycka till !

52 låg det visst på men det är ju sak samma. Ja, jag får testa igen om några dar. Det får dock först bli nästa vecka, nu är jag bort ett par dagar. Tack för all återkoppling!
  • Asil76
    Asil76 skrev 2018-04-24 19:03:55 följande:

Toppen, tack!

Jag är dålig på det här.. men V8, räknar man det ifrån dagen för befruktning? Eller i från transfer?

Jag har försökt kolla i såna där kalendrar, och då vill dom veta mens och ägglossning.. och det har jag ju inte.. inte på naturlig väg iaf... :/
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 13:54:19 följande:

Asil76- Gillade du inte nån av de 2 kalendrar jag föreslog så kan du googla:

"eggdonation pregnancy calender"

så hittar du ännu fler !!!

Åh, tack!! Du är ett levande uppslagsverk!!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 14:27:37 följande:

Tackar !

Har man sysslat med något i många år så har man samlat på sig en hel del info, och det man inte har i huvudet kan man hitta med Google !!!

Hoppas du får användning av kalendrarna, annars googla

"eggdonation pregnancy calender" så hittar du ännu fler kalendrar, det kan ju finnas nån annan kalender du gillar bättre.

Ja länkarna du skickade var precis vad jag behövde. Jag var mest nyfiken på ev bf om det här nu går vägen. ????
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 14:42:10 följande:

Vad fick du för månad som BF? December? Januari?

28 december, om det nu inte till och med skulle råka bli tvillingar.. :/

Fast först ska det ju bli något alls! Jag har en något sviktande tilltro till min kropp i som här sammanhangen!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 15:00:16 följande:

Äter du Trombyl (blodförtunnande)?

eller har du nån annan medicin förutom östrogen och progesteron nu?

Ja jag tar metypred och accard. Nån av dom är blodförtunnande vill jag minnas...
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-24 20:54:50 följande:

Jo, det är tyvärr lågt. Hcg ska dubblera sig varannan dag och med den takten borde ditt hcg vara minst 160 idag.

Höj din progesterondos till 2X3 och ta om hcg, progesteron och östrogen på torsdag så hoppas jag att ditt hcg har ökat bättre då.

Ge inte upp - utan fortsätt kämpa !

Lycka till !

Tyvärr har mitt hcg minskat till 38, så vi misslyckades tyvärr den här gången också. :(
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-27 12:20:36 följande:

Jättetråkigt att höra Asil76 ! Jag beklagar.

Det brukar kallas kemisk graviditet när det blir så tidigt missfall.

Om du efter att du återhämtat dig efter detta, vill fortsätta kämpa rekommenderar jag först ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till Aten. Om några baciller hittas så ingår recept på antibiotika. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Man kan ha baciller utan att man har symtom, och utan att de svenska testerna visat något. De orsakar ofta kemiska graviditeter och tidiga missfall och det är mycket vanligt att man har baciller tyvärr.

Googla på ivfSerum Aten infection screening så hittar du mer info.

Tack! Men det här var vårt sista försök. Vi har varken råd eller ork att fortsätta tyvärr. Tack för all hjälp!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-27 12:40:14 följande:

Asil76- Glömde bara säga att menstestet kostar 300 euro, så det är inte så jättedyrt.

Ok, jag förstår om ni inte orkar kämpa mer.

Ta hand om dig och mannen nu, jag vet hur jobbigt detta är, jag har haft 6 missfall, vi har också kämpat i många år.

Tack! Ja nu ska vi ta tid för återhämtning.
  • Asil76
    Evadesiree skrev 2018-04-28 02:58:40 följande:

Jag beklagar verkligen. Det går inte bra för oss. Tyvärr valde vi fel klinik. Tror det är Agneszkas gamla ägg i fryse. De går inte att odla på. Läkarna har inte rätt kunskap.

Att 65% lyckas där på första försöket är en lög.

Kramar och snälla försvinn inte helt. Lär oss hur man gör för att komma vidare och fukosera på andra glädjeämnen livet. Kram

Jag tror inte att jag har så många kloka ord att komma med, men så här tänker jag.

Om man bortser ifrån sorgen över att vi faktiskt nu kommer vara barnlösa resten av livet, är det någonstans också lite skönt att det är över. Nu vet vi. Vi kan slippa undra och hoppas, slängas mellan hopp och förtvivlan, och istället börja lägga våra pengar, tid och energi på varandra och det vi vill göra. Jag har klarat mig utan barn i 41 år, så jag kommer göra det framöver också, även och det inte var vad jag ville. Men jag har så mycket annat att glädjas över. En härlig sambo, en fantastisk hund och en familj som jag älskar. Livet tar nya vägar, och jag får anpassa mig efter det. Det kommer att bli bra.

Jag kommer försvinna härifrån, det är ett steg i att lägga det här bakom mig.

Jag har en massa mediciner kvar, Estrofem (progynon) Duphaston (progesteron) accard, Metypred och lutinus/luteina. Om någon i Stockholm vill spara in lite pengar och ta över medicinerna, är det bara att höra av sig!

Kram på er alla och tack för all stöttning med kunskap och varma ord!
Svar på tråden Äggdonation 2017