Äggdonation 2017
Grattis till plusset :)
Grattis till plusset :)
Asil76-Du kan ju redan nu se till att scanna in ditt idkort/pass/körtkort så det är färdigt att skicka direkt.
Vissa skrivare har scanner, om du inte har tillgång till scanner hemma eller på jobbet, så kanske det finns möjlighet att de kan hjälpa dig scanna in ditt idkort på biblioteket och spara ned det som en fil på en sticka ? Bara ett tips !
Vänta med att höja dosen tills du tagit provet.
Efter du tagit provet, maila då till kontakt@werlab.se skriv i mailet att du vill ha provsvaren snarast möjligt och så bifogar du en kopia på ditt inscannade leg (pass, körtkort eller idkort) så får du provsvaren snabbare. Det gjorde jag sist och det funkar !
Testa att höja din Progesterondos, du ska ligga på minst 60-65 nu. Du kan gå upp till max 2x3 dvs 6 Lutinus per dag, gå inte över det.
Kom ihåg att boka in ett vul runt v.8+0, då ska man se ett embryo med hjärtslag om allt går åt rätt håll.
Uppdatera gärna här när du fått ditt hcg.
Upprepar du hcg, progesteron och östrogen 1-2 ggr/ vecka så kan du själv följa din graviditetsutveckling.
Lycka till !
Testa att höja din Progesterondos, du ska ligga på minst 60-65 nu. Du kan gå upp till max 2x3 dvs 6 Lutinus per dag, gå inte över det.
Kom ihåg att boka in ett vul runt v.8+0, då ska man se ett embryo med hjärtslag om allt går åt rätt håll.
Uppdatera gärna här när du fått ditt hcg.
Upprepar du hcg, progesteron och östrogen 1-2 ggr/ vecka så kan du själv följa din graviditetsutveckling.
Lycka till !
Jo, det är tyvärr lågt. Hcg ska dubblera sig varannan dag och med den takten borde ditt hcg vara minst 160 idag.
Höj din progesterondos till 2X3 och ta om hcg, progesteron och östrogen på torsdag så hoppas jag att ditt hcg har ökat bättre då.
Ge inte upp - utan fortsätt kämpa !
Lycka till !
Toppen, tack!
Asil76- Gillade du inte nån av de 2 kalendrar jag föreslog så kan du googla:
"eggdonation pregnancy calender"
så hittar du ännu fler !!!
Tackar !
Har man sysslat med något i många år så har man samlat på sig en hel del info, och det man inte har i huvudet kan man hitta med Google !!!
Hoppas du får användning av kalendrarna, annars googla
"eggdonation pregnancy calender" så hittar du ännu fler kalendrar, det kan ju finnas nån annan kalender du gillar bättre.
Skulle vara en smiley, inte???
Vad fick du för månad som BF? December? Januari?
Äter du Trombyl (blodförtunnande)?
eller har du nån annan medicin förutom östrogen och progesteron nu?
Metypred är kortison
Accard är som aspirin dvs typ trombyl 75mg i Sverige (blodförtunnande)
elivera.co.uk/products/acard-150mg-x-60-tablets-reduces-blood-clotting-indicated-in-ischemic-heart-disease
Hur hög dos Accard tar du dagligen?
Jo, det är tyvärr lågt. Hcg ska dubblera sig varannan dag och med den takten borde ditt hcg vara minst 160 idag.
Höj din progesterondos till 2X3 och ta om hcg, progesteron och östrogen på torsdag så hoppas jag att ditt hcg har ökat bättre då.
Ge inte upp - utan fortsätt kämpa !
Lycka till !
Jättetråkigt att höra Asil76 ! Jag beklagar.
Det brukar kallas kemisk graviditet när det blir så tidigt missfall.
Om du efter att du återhämtat dig efter detta, vill fortsätta kämpa rekommenderar jag först ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till Aten. Om några baciller hittas så ingår recept på antibiotika. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
Man kan ha baciller utan att man har symtom, och utan att de svenska testerna visat något. De orsakar ofta kemiska graviditeter och tidiga missfall och det är mycket vanligt att man har baciller tyvärr.
Googla på ivfSerum Aten infection screening så hittar du mer info.
Asil76- Glömde bara säga att menstestet kostar 300 euro, så det är inte så jättedyrt.
Ok, jag förstår om ni inte orkar kämpa mer.
Ta hand om dig och mannen nu, jag vet hur jobbigt detta är, jag har haft 6 missfall, vi har också kämpat i många år.
Jag beklagar verkligen. Det går inte bra för oss. Tyvärr valde vi fel klinik. Tror det är Agneszkas gamla ägg i fryse. De går inte att odla på. Läkarna har inte rätt kunskap.
Att 65% lyckas där på första försöket är en lög.
Kramar och snälla försvinn inte helt. Lär oss hur man gör för att komma vidare och fukosera på andra glädjeämnen livet. Kram