• Sjuttiosjuan

Äggdonation 2017

smurfen 11 skrev 2018-04-08 11:25:44 följande:

Hallå där! Allt bra? Du börjar väl närma dig?

Ja det kan krocka med ett markarbete vi ska göra i samma veva, det är ju så svårt hitta gubbar till det, så vi måste ta det när de kan. Men löser vi det bara så ska vi iväg, skräckblandad förtjusning ska jag säga!

Allt är toppen här! V 31 nu och tiden går galet fort:) Hoppas verkligen ni kommer iväg nu efter mycket om och men. Nu är det er tur:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2018-04-09 09:30:42 följande:

Härligt att höra !

Då kan det ju ske snart, fast hoppas den håller sig inne en stund till:)

Vet ni om det är en tjej eller kille?

Ja, den får gärna bakas lite till men ändå skönt att veta att faran är över:)

Vi har inte kollat och jag har iiiiingen känsla överhuvudtaget!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2018-04-11 19:38:40 följande:

Jo det måste kännas bra att allt ser bra ut än så länge, och veckorna går så fort, snart är kotten här ju! Vet inte om vi heller skulle vilja veta, alltså det kan ju bara bli en kille eller tjej, inte mycket att välja på:) 

Jamen precis:)

Så skönt att våren kommit också!! Håller tummarna för att ni kommer iväg nu innan sommaren. Sååå spännande:)
  • Sjuttiosjuan
    lill111 skrev 2018-04-24 07:57:19 följande:

Hej! Vet någon vad bokstäverna och siffror står för gällande bladtocyster ? Typ AA 5 eller AB 2?

På vår klinik var AA bäst och och AB näst bäst tror jag. Siffran står för hur långt den kommit i utvecklingen mot att kläckas:) Tror vi fick en AA2 när vi lycksdes! Men kanske olika på olika kliniker, vi gick på Ava st Petersburg.
  • Sjuttiosjuan
    Evadesiree skrev 2018-04-24 10:18:02 följande:

Här dyker ju helt plötsligt ytterligare en brist fram på InviMed Polen.

Har aldrig hört någon benämning på de 12 befruktade odlade äggen ????

Sista transfern åkte embryot med ut i kateten efter transfern....

Har aldrig fått någon status eller benämning på några av de 12 som kostat sammanlagt 80000kr med dolda avgifter och omkostnader och endast 3 överlevande. Men vilken benämning eller status de hade har de nog inte proffessionalitet och kunskap till. För man får inget svar även om man frågar.

Som sagt, säkert olika på olika kliniker och du verkar ju haft lite otur:( Men vi fick en lista på exakt hur våra embryon utvecklats dag för dag och en benämning på de embryon som de frös ner. Men jag kan tillägga att vi hade 4 embryon av 17 kvar på dag 5 så det är många som försvinner på vägen tyvärr. Många på dag 3 för oss.

Hoppas ditt embryo klarar sig!!!
  • Sjuttiosjuan
    Asil76 skrev 2018-04-28 09:29:25 följande:

Jag tror inte att jag har så många kloka ord att komma med, men så här tänker jag.

Om man bortser ifrån sorgen över att vi faktiskt nu kommer vara barnlösa resten av livet, är det någonstans också lite skönt att det är över. Nu vet vi. Vi kan slippa undra och hoppas, slängas mellan hopp och förtvivlan, och istället börja lägga våra pengar, tid och energi på varandra och det vi vill göra. Jag har klarat mig utan barn i 41 år, så jag kommer göra det framöver också, även och det inte var vad jag ville. Men jag har så mycket annat att glädjas över. En härlig sambo, en fantastisk hund och en familj som jag älskar. Livet tar nya vägar, och jag får anpassa mig efter det. Det kommer att bli bra.

Jag kommer försvinna härifrån, det är ett steg i att lägga det här bakom mig.

Jag har en massa mediciner kvar, Estrofem (progynon) Duphaston (progesteron) accard, Metypred och lutinus/luteina. Om någon i Stockholm vill spara in lite pengar och ta över medicinerna, är det bara att höra av sig!

Kram på er alla och tack för all stöttning med kunskap och varma ord!

Så klokt skrivet. Finns så mycket annat i livet som också är meningsfullt. Ni kommer kunna göra massa saker man inte kan göra med barn.

Kram och njut av varandra!
  • Sjuttiosjuan
    Blomsterkvasten skrev 2018-05-08 14:46:24 följande:

Hej alla,

Jag är gravid i v 11 efter min tredje äd (2 i Finland och 1 i Riga).

I går var jag på mvc och skrev in mig. Läkaren där vill att jag slutar med alla mediciner i v 12, utan trombyl. Ordinationen från Riga är just nedtrappning på prognyon, prednisolon, lutinus. Ungefär fram till v14. Fragmin och trombyl vill de dock att jag fortsätter med.

Tycker detta är så svårt... hur har ni andra gjort? Eller hur skulle ni resonera?

Härligt med lyckat resultat:)

Vi gick på Ava Peter och där trappar man ner progestron och lutinus samt Fragmin och slutar i v 12 med allt utom trombyl som man tar till 36+0.

Egentligen tyckte dom man skulle ta progestron till typ v 32 men slutade med det i v 16 i samråd med MVC.

Lycka till!!
  • Sjuttiosjuan
    Myran1979 skrev 2018-10-18 09:51:03 följande:

Åhhh tusen tack för svar! Så himla tråkigt att höra ????! Vi ska börja i Sverige men känns liksom redan nu innan vi börjat att jag tappat hoppet! Misslyckande på misslyckande... har ni försökt med äd i Sverige först?

Ge inte upp hoppet innan ni ens börjat<3

Finns många som lyckas både i Sverige och utomlands:) Skillnaden utomlands är nog att man generellt får mer medicinering och så slipper man kön förstås, men kostar ju också mer.

Vi vart för gamla för donation här så vände oss utomlands direkt och lyckades på första försöket.

Lycka till nu, klart det finns hopp!!!
  • Sjuttiosjuan
    Myran1979 skrev 2018-10-18 10:41:57 följande:

Åhhh tusen tack för det fina svaret! Vart fick ni hjälp? Något du kan rekommendera?

Vi var på Avakliniken i St Petersburg! Upplevde verkligen att dom var väldigt proffesionella från början till slut. Men det finns nog många bra kliniker så man får nog gå lite på magkänsla, det gjorde vi och det blev ju toppen. Tror dock lite som Zwillinge skriver att dom är bättre på att skräddarsy programmet efter patienten när man söker sig utomlands. Jag gjorde väldigt mkt tester innan och gick på rätt ordentligt med hormoner de 12 första veckorna. Det var ju givetvis lite meckigt men kändes ändå som om om gjorde allt för att maximera våra chanser:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-11-05 10:31:07 följande:

Nu kör vi igång vårt absolut sista försök. Min mans spermier är fri från de multiresistenta bakterierna.

Idag är han över till Riga för att lämna sitt prov. Hoppas på att vi får många fina embryon.

Återföring blir 23 november.

Är väldigt förväntansfull och oerhört nervös.

Stort, stort lycka till!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-11-06 13:06:19 följande:

Tack. Hittills ser det bra ut. Vi fick 12 ägg 10 blev befruktade och av de ser 3 ut att duka under. Så 7 fina embryon än så länge.

Är så hoppfull nu

Bra skörd!!! Hoppas ni får fina till frysen också:) När blir ET?
  • Sjuttiosjuan
    Polly1981 skrev 2018-11-08 21:17:52 följande:

Såg nu att jag hamnat på fel år. Det är ju 2018 nu men tror denna tråd är lite aktivare än 2018.

Eftersom det är 10 år sedan jag fick satt in ett ägg har jag helt glömt bort känslan.

Är på dag 3 idag insättning i tisdags och i eftermiddag på jobbet fick jag sådan mensvärk.

Det drogs och slets i min lilla livmoder. Ska jag ta detta som ett gott tecken? Kommer ni ihåg? Jag fick satt in en 5 dagars blastocyst.

Håller tummarna!!! Jag hade också mensvärk, vilket jag tror är mycket biverkningar från lutinus el andra hormoner. Jag minns att jag några dagar innan testdag, typ dag 8 med blasto kände mig lite typ lite konstigt kissnödig hela tiden, en känsla jag aldrig haft förut. Då vågade jag tänka att det kanske gått vägen. Sen hade jag inte ett enda symptom innan magen kom i v 25 typ:)

Men ruva är jobbigt, man letar känslor och analyserar sönder sig. Hoppas hoppas att det går vägen för er!
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-11-26 07:39:19 följande:

Vi behöver inte betala för dessa två donerade embryon. De är inte pgs:ade.

Min man har jättesvårt att acceptera att hans spermier inte fungerar. Men han har mognat i beslutet att vi sätter in två donerade embryon på torsdag.

Vi gör inget mer efter detta om det nu inte skulle fungera.

Det är blastos de sätter in.

Stort lycka till!! Hoppas det går vägen nu!

Vi ska sätta igång med syskonförsök nästa år och jag börjar redan få lite ångest över det. Vad vi får kämpa!

Håller tummar och tår för er<3
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-11-29 15:35:06 följande:

Nu ruvar jag på två fina dubbeldonerade embryon (blastocyster givetvis)

Tänker att det nog inte kommer att gå vägen men jag hoppas ju.

Hejja Hejja! Tänk om det blir twins:)
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-12-05 08:55:33 följande:

Jag har plussat idag. Känns helt overkligt detta.

Stort grattis!!!!!
Svar på tråden Äggdonation 2017