Äggdonation 2017
Skickar ett stort grattis. När sattes det in?
ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!
Skickar ett stort grattis. När sattes det in?
ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!
Lyssnade lite på avsnittet där hon berättar att hon är gravid. Ska lyssna på alla avsnitt när jag har tid.
Har du lyssnat på "Jag vill ha barn" podden på acast? Där hittar du Cilla som gjort donation på AvaPeter med gravidpaketet, hon plussade på första försöket. Hon berättade en massa detaljer om hur allt gick till och vad som gäller hos AvaPeter om man lyssnar på alla avsnitten.
Kände du på dig att du var gravid? Hade du några symptom?
Tack! 22/2, så jag borde vara i v.5...
Jag testade idag på ruvardag 8. Helt blankt test. Känner mig så ledsen även fast jag vet att det kanske är i tidigaste laget. Jag har alltid plussat sent. Som allra tidigast på ägglossning + 12 när jag blivit gravid på naturlig väg eller vad man säger.
Känns bara så väldigt tomt. Tänker att jag testar på fredag igen, ruvardag 11 då borde jag få ett resultat att lita på va?
Känslan jag har är att det är kört. Det bara känns så. Har ju varit gravid tidigare och liksom vetat innan jag testat att det ska bli plus.
Känns så ledsamt för jag trodde verkligen på det här. Men jag ska testa på fredag igen.
Så tråkigt, vet så väl hur det känns. Började testa på ruvdag 5 senast och det var helt blankt fram fram till ruvdag 10,
. Var lite hoppfull de första dagarna då det som du skriver är tidigt, men jag visste ganska snabbt att det var kört. Tog blodprov på ruvdag 8 för att få svart på vitt att jag hade rätt, orkade inte med ångesten längre. Nu hade ju jag en svag hcg-stegring visade det sig, men graviditeten måste ha avstannat direkt efter infästningen så jag räknar det som minus. Med det sagt, är det såklart inte säkert att det är kört för dig. Du kan mkt väl plussa senare! Håller tummarna för dig! Ruvdag 11 borde absolut visa tillförlitligt svar.
Jag har ju symptom som stora ömma bröst, förstoppad (förlåt för tmi) och illamående. Jag vet ju att det beror på lutinusen.
Tråkigt! Men det är inte kört än!
Du frågade om mina symptom;
Ömma bröst, ligamenthugg när jag hostar, molvärk, trött. Alla symptom utom ligamenthugg är ju samma som dom biverkningar man får av medicinerna, så dom går inte att lita på. Men när det högg första gången, på RD9 eller 10, så fattade jag att det nog inte bara var medicinerna...
Håller tummarna för dig!
Tack för ett mycket utförligt svar. Jag har köpt ett Lloyds predictor early mäter från 10 och jag tar det på fredag. Om det visar att jag är gravid köper jag ett cb digital och tar ett blodprov, har fått remiss för blodprov av läkaren som skrivit ut mina mediciner.
Men det känns rätt kört. Inget konkret egentligen men det är magkänslan som säger mig det. Å andra sidan har jag aldrig plussat tidigt. Det tidigaste jag plussat är äl+12 och det var med ett testa tidigt test. De senaste gångerna har jag plussat med vanlig sticka på äl+14 eller som sist äl+16
Men på fredag borde det ju motsvara äl+17. Hoppas att jag har fel helt enkelt.
Jättetråkigt att det blev minus, MEN rd8 kan vara för tidigt. Ta om rd 12 (fredag) då kan du säkert lita på resultatet. Använd Clearblue digital som visar Gravid eller inte gravid med bokstäver samt antal veckor eller helst ta ett blodprov och mät hcg det är säkrare än urintest .Blodprovsremisser kan man köpa själv via tex Blodkollen.se eller Werlabs.se. Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare.
Allt över 5 på hcg betyder gravid, ska helst vara minst 50-100 i startvärde. Men det viktigaste är att det ska dubblera sig varannan dag. Så man tar ett blodhcg, sen om det är positivt så tar man om det några dagar senare för att se ökningen.
Lycka till !
Hörni jag måste få fråga. Jag har testat blankt idag igen och förlikat mig med tanken på att jag inte är gravid.
Min klinik säger att jag inte kan lita på testen ännu och att urintesten kan visa fel.
Jag kan tidigast ta ett blodtest på måndag.
Är på ruvardag 11 idag
[det här är ju 5-dagars. Men har alltid plussat 4 dagar efter inplantation.
Vi har nästan bestämt att vi kör babygaranti paketet hos Ava Peter.
Tack för ödmjuka svar.quote=78536166][quote-nick]Swoosh skrev 2018-03-09 16:55:10 följande:[/quote-nick]Förra gången hade jag testdag på RD11 med tredagars embryo, och denna gången hade jag också testdag på RD11, fast med femdagars. Jag tycker att du ska lita på din klinik, för alla är vi ju olika. Jag är inte läkare och därför kan jag inte uttala mig om huruvida du borde få ett tillförlitligt resultat på RD11 eller ej, jag kan bara dela med mig av min egen högst begränsade erfarenhet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett fint plus på din testdag, om inte denna gången, så nästa!<3[/quote]
Alltså jag måste få skriva av mig lite grann.
Hcg var på 1 och jag visste ju att jag inte var gravid.
Har meddelat kliniken och nu säger hon att de misstänkte dålig spermiekvalitet pga att jag haft multipla missfall och att de två embryona som slutade utvecklas inte hade fler än 12 celler på odlingsdag 5.
Jag ifrågasatte hur de kunde låta oss betala 77000 kr utan att säga vad de misstänkte och att de inte avbröt istället.
Är verkligen arg och besviken